Növekedést vár a GTS Datanet a távközlési piacon
A stratégiai cél elérése érdekében a csoport elindította régiós Ethernet projektjét is, amelynek lényege, hogy a beruházás során egységessé teszik és fejlesztik a mintegy 17 ezer kilométer kiterjedésű, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot, Magyarországot és Romániát lefedő optikai hálózatot.
A társaság tavaly az első félévben 27 millió euró, mintegy 7,8 milliárd forint árbevételt ért el, míg kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 5 millió eurót, 1,5 milliárd forintot tett ki. A cég beruházásokra 1 millió eurót, 0,3 milliárd forintot költött az első hat hónapban.
A társaságnak 2008 első félévében az árbevétele 7,6 milliárd forintot ért el, az EBITDA-ja pedig 1,1 milliárd forintot tett ki, az egész évben a bevétele 15,5 milliárd forint, az eredménye pedig 2,14 milliárd forint volt.
A GTS-Datanet 2008-ban 1,41 milliárd forintot fordított beruházásokra, és ugyanennyit tervez költeni fejlesztésre 2009-ben és 2010-ben is.
A társaság közlése szerint a magyar távközlési piac 2009-ben enyhén, mindössze 1-2 százalékkal csökkent 2008-hoz képest. Az ügyfelek a korábbinál sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a költséghatékonyságra, ami a már meglévő szerződések újratárgyalását, bizonyos esetekben a szerződési feltételek módosítását jelentette.
A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatások előfizetői köre évek óta folyamatosan zsugorodik. Ez a trend tavaly is folytatódott, bár elsősorban a lakossági előfizetők körében: a cégek többsége továbbra is ragaszkodik a vezetékes telefonhoz, mivel az üzletmenethez alapvető fontosságú szolgáltatásnak tekinti. Ebben a szegmensben is megfigyelhető azonban, hogy a vezetékes hangforgalom csökkenésével párhuzamosan folyamatosan nő az internet, IP alapú hangszolgáltatások népszerűsége.
A magyar internet piac szintén átalakulás előtt áll: az ADSL-piac 2004 óta tartó töretlen fejlődése megtorpant, ami elsősorban a mobilinternet rohamos térnyerésének, valamint az erős kábeles konkurenciának köszönhető.
A GTS Datanet várakozása szerint az ADSL piacnak az idén átmeneti lendületet adhat az internetes tevé, az IPTV szolgáltatás értékesítése, de az ADSL szolgáltatás 2004 és 2008 közötti aranykora már nem tér vissza. Már csak azért sem, mert pár éven belül már az optikai hálózaton keresztül biztosított vezetékes internet számít majd a legmodernebb, legnépszerűbb megoldásnak. Mivel ez utóbbi gyakorlatilag korlátlan sávszélességet képes biztosítani, így a kábeles internetnek komoly kihívója lesz.
Tavaly az üzleti adatszolgáltatások piaca a vezetékes hang- és internetpiachoz hasonlóan stagnált, és szintén átalakulóban van. A telephelyek közötti adatáramlás biztosításában valamelyest csökkent a bérelt vonali megoldások aránya, növekedett viszont az IP VPN
(Virtual Private Network) technológia szerepe. Az IP VPN szolgáltatások igénybe vétele jelenleg elsősorban a nagyvállalatokra jellemző, de a cég várakozása szerint a következő években egyre több közepes vállalkozás is áttér majd erre a költséghatékony, mégis nagy biztonságot garantáló megoldásra.
A társaságnak 47.000 ügyfelek van, ezek közül mintegy 40 000 szélessávú előfizető. A szélessávú előfizetők nagyjából 75 százaléka lakossági, 25 százaléka üzleti ügyfél.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
- Nemzetközi cégé lett a magyar egészségügyi informatikai vállalat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.