Crisis? What crisis?
Pénzügyi rekordokkal zárt a Check Point is
Az internetbiztonsággal foglalkozó Check Point bejelentette a 2009. negyedik negyedévére, valamint a 2009. december 31-ével lezárt évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. A cég minden idők legjobb negyedik negyedévét zárta 2009 végével, ami minden előzetes tervükön túltett mind a bevételek, mind a részvényenkénti hozam tekintetében. Termékértékesítés terén a vállalat történetének legnagyobb folyamatos növekedését sikerült elérnie, mégpedig valamennyi termékkategóriában és régióban.
2009. Q4 legfontosabb pénzügyi adatai. A teljes bevétel: 272,1 millió USD, ami 25%-os növekedés a 2008. negyedik negyedévében elért 217,6 millió dollárhoz képest. A működési eredmény – GAAP: 130,6 millió USD volt, ami 26%-os növekedés a 2008. negyedik negyedévében elért 103,7 millió dollárhoz képest. A nem az általánosan elfogadott könyvelési alapelvek szerinti működési eredmény 152,7 millió USD volt, ami 27%-os növekedés a 2008. negyedik negyedévében elért 120,7 millió dollárhoz képest. A nem-GAAP üzemi eredményhányad 56% volt, míg 2008 negyedik negyedévében 55%.
A nettó bevétel és bővített egy részvényre jutó hozam (GAAP) 109,5 millió USD, ami 27%-os növekedés a 2008. negyedik negyedévében elért 86,5 millió dollárhoz képest.
A nem-GAAP nettó bevétel 129,5 millió USD volt, ami 23%-os növekedés a 2008. negyedik negyedévében elért 105,6 millió dollárhoz képest. A bővített egy részvényre jutó hozam 0,61 dollár volt, ami 22%-os növekedés 2008. negyedik negyedévének 0,50 dolláros eredményéhez képest.
Jövedelemelhatárolás: 425,3 millió USD, ami a 2008. december 31-i 330,8 millió dolláros elhatárolt jövedelemhez képest 29 %-os növekedés. A Cash Flow: 138,4 millió dollár volt, ami 54%-os növekedés a 2008 negyedik negyedévének 89,4 millió dollárjához képest. 2009. negyedik negyedéve során a Check Point mintegy 1,5 millió részvényt vásárolt, 50 millió dollár összértékben.
A 2009. december 31-én lezárt év főbb pénzügyi adatai Az éves bevétel: 924,4 millió USD, ami 14%-os növekedés a 2008. december 31-én lezárt évben elért 808,5 millió dollárhoz képest.
Működési eredmény (GAAP): 415,0 millió dollár volt, ami 16%-os növekedés a 2008 során elért 356,5 millió dollárhoz képest. Működési eredmény (nem GAAP): 505,7 millió dollár volt, ami 19%-os növekedés a 2008 során elért 425,8 millió dollárhoz képest.
Nettó bevétel és bővített egy részvényre jutó hozam: a GAAP nettó bevétel 357,5 millió dollár volt, ami 10 %-os növekedés a 2008-as 324,0 millió dollárhoz képest. A nem-GAAP nettó bevétel 435,3 millió dollár volt, ami 13%-os növekedés a 2008. során elért 386,0 millió dollárhoz képest. A bővített egy részvényre jutó hozam 2,05 dollár volt, ami 15%-os növekedés a 2008-as 1,78 dollárhoz képest.
A Cash Flow: 548,7 millió dollár volt, ami 28%-os növekedés a 2008-as 429,9 millió dollárhoz képest. A készpénz és befektetési egyenleg: 2009. december 31-én 1,847 millió dollár volt (2008-ban 1,444 millió dollár volt). 2009. során a Check Point 7,8 millió részvényt vásárolt vissza, összesen mintegy 202,3 millió dollár értékben.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- Biztonságfelügyeleti megoldás a Check Pointtól
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.