Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
A Linde Gáz Magyarországnál az elmúlt évek töretlen fejlődése és a folyamatos terjeszkedés természetszerűen vonta maga után a nem alaptevékenységhez kapcsolódó feladatok fejlesztését is. Az SAP HR moduljának bevezetése után egyre sürgetőbbé vált, hogy a bérügyvitel és a munkaidő-nyilvántartás komplett szolgáltatásként jelenjen meg a vállalatnál, mivel a korábban használt rendszer az SAP-val nem volt szinkronizálható. „A NEXON kiválasztásában döntő szerepet játszott az interfészek területén szerzett tapasztalata, a közelben lévő regionális iroda és az előnyös árajánlat mellé társuló kitűnő referenciák” – összegezte a döntés okait Gazdag András, a Linde humánerőforrás vezetője. A projekt nagyságát mutatja, hogy a 2009-ben 35 milliárdos forgalmat bonyolító vállalat öt telephelyén összesen 550 alkalmazottat foglalkoztat.
A számok nem hazudnak
A nexONTIME beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszer bevezetése során a vállalat az addigi száz százalékban papír alapú dokumentációját cserélte egy meglehetősen szigorú keretek közé szorított regisztrációs rendszerre. A döntést az eredmények is igazolják, hiszen az egységes beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer bevezetését követően a túlóraköltségekben azonnali és egyértelmű csökkenés jelentkezett.
A nexONSOURCE outsourcing szolgáltatás bevezetése a Linde számára azt jelentette, hogy a bérügyviteli folyamatokkal kapcsolatos adminisztrációból csupán a munkaidőadatok exportálása, valamint a megkapott utalási fájlokkal történő munka maradt házon belül, a köztes folyamatot – a dolgozók teljes körű bérszámfejtését - a NEXON végzi. Ezért is volt meghatározó a döntés során, hogy a NEXON a szerződésben teljes mértékig felelősséget és garanciát vállal a cég bérügyviteli folyamataiért. A kiszervezésnek köszönhetően a Lindénél a bérügyvitellel kapcsolatos feladatok ellátása mind a költségek, mind az idő szempontjából hatékonyabbá vált.
„Úgy gondolom, a projektet minden oldalról sikeresnek értékelhetjük. Mind szakmailag, mind költségoldalról teljes mértékben azt kaptuk a NEXON-tól, amit vártunk” – értékelte az együttműködést Gazdag András.
Kapcsolódó cikkek
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- Dinamizálódik a humánügyviteli szoftverek terén három-milliárdosra nőtt Nexon
- Kiszervezzük vagy házon belül tartsuk a HR feladatokat?
- Összehangolt üzleti és IT funkciókra van szükség a növekedéshez
- A legnagyobb magyar munkaerő-kölcsönző a NEXON-t választotta
- Legfontosabb tudnivalók a munkaidőkerethez kapcsolódó előírásokról
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- A NEXON ügyfeleinél nem probléma a nyugdíjpénztári változások számfejtése
- Az átlátható szervezet
- Új igazgatók a NEXON-nál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.