Magyarországon is terjed az internetes kereskedelem
A cég felméréséről kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint Európai viszonylatban a fenti érték nyolcvanöt, ami mutatja, hogy Magyarország közelít a nemzetközi trendhez.
Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg Magyarországon a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék - tájékoztat a Nielsen 2010-es felmérése.
A legkeresettebb termék egyértelműen a könyv. Európai viszonylatban a válaszadók 44 százaléka, míg Magyarországon 40 százalékuk szándékozik könyvet vásárolni, világviszonylatban ugyanez az érték 44 százalék.
A könyvet az utazás és a rendezvényre szóló belépőjegy követi, az előbbi európai átlagban 24 százalék, magyar viszonylatban 19 százalék. Rendezvényre belépőjegyet 21, illetve 19 százalék vásárol.
Eltérés mutatkozik a nemzetközi és a magyar trendek között abban, hogy világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendeltek a legtöbb terméket, (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég webkínálatából vásároltak, amely valóságos, téglából és malterból épített üzletet is működtet - írja a közlemény.
Minden hatodik magyar vásárló rendelt a világhálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít, ami arra enged következtetni, hogy a magyar fogyasztók azért még nem teljesen szakadtak el a hagyományos vásárlási szokásoktól.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Idén is díjazzák a legjobb internetes kereskedőt
- Olcsóbb, vonzóbb lesz a Google webboltja, mint az Apple-é
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.