A Nokia Siemens felvásárolja a Motorola egy részét
A Nokia Siemens Networks (NSN) és a Motorola ma megegyezett, amely szerint az NSN 1,2 milliárd dollárért megvásárolja a Motorola vezeték nélküli hálózati infrastruktúrájának többségi tulajdonát.
A két cég a megfelelő feltételek kielégítésével (beleértve a szabályozási engedélyezési kérdéseket is) állítólag ez év végéig tető alá hozza a tranzakciót. Az üzlet várhatóan jelentősen erősíti majd az NSN globális jelenlétét, különösen az Egyesült Államokat és Japánt illetően. Hasonlóan az üzlet növeli az NSN pozícióit a kulcs vezeték nélküli technológiákban. Szakértők szerint az NSN ezáltal nagy teret nyerhet a CDMA terén.
A tranzakció részeként az NSN várhatóan több mint 50 operátornál nyer majd inkumbens kapcsolatokat, illetve tovább erősítheti pozícióit a China Mobile, Clearwire, Sprint, Verizon Wireless és a Vodafone szolgáltatókkal való kapcsolataiban.
Mint ismeretes, a Motorola hálózati infrastruktúra üzletága olyan termékekkel és szolgáltatásokkal áll a vevők rendelkezésére, mintGSM, CDMA, WCDMA, WiMAX, és LTE. Ez az üzletág piacvezetőnek számít a WiMAx technológiában (41szerződés 21 országban), erős globális jelenléttel rendelkezik a CDMA terén (30 aktív hálózat 22 országban), és robusztus installált globális GSM bázissal rendelkezik (80 aktív hálózat 66 országban).
A hírek szerint várhatóan kb. 7500 Motorola vezeték nélküli üzletági kerül át az NSN-hez.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola hivatalosan is két részre szakadt
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.