A Nokia Siemens felvásárolja a Motorola egy részét
A Nokia Siemens Networks (NSN) és a Motorola ma megegyezett, amely szerint az NSN 1,2 milliárd dollárért megvásárolja a Motorola vezeték nélküli hálózati infrastruktúrájának többségi tulajdonát.
A két cég a megfelelő feltételek kielégítésével (beleértve a szabályozási engedélyezési kérdéseket is) állítólag ez év végéig tető alá hozza a tranzakciót. Az üzlet várhatóan jelentősen erősíti majd az NSN globális jelenlétét, különösen az Egyesült Államokat és Japánt illetően. Hasonlóan az üzlet növeli az NSN pozícióit a kulcs vezeték nélküli technológiákban. Szakértők szerint az NSN ezáltal nagy teret nyerhet a CDMA terén.
A tranzakció részeként az NSN várhatóan több mint 50 operátornál nyer majd inkumbens kapcsolatokat, illetve tovább erősítheti pozícióit a China Mobile, Clearwire, Sprint, Verizon Wireless és a Vodafone szolgáltatókkal való kapcsolataiban.
Mint ismeretes, a Motorola hálózati infrastruktúra üzletága olyan termékekkel és szolgáltatásokkal áll a vevők rendelkezésére, mintGSM, CDMA, WCDMA, WiMAX, és LTE. Ez az üzletág piacvezetőnek számít a WiMAx technológiában (41szerződés 21 országban), erős globális jelenléttel rendelkezik a CDMA terén (30 aktív hálózat 22 országban), és robusztus installált globális GSM bázissal rendelkezik (80 aktív hálózat 66 országban).
A hírek szerint várhatóan kb. 7500 Motorola vezeték nélküli üzletági kerül át az NSN-hez.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola hivatalosan is két részre szakadt
- Magyarországon bővíti K+F tevékenységét a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
- A Motorola felvásárolta a BitBand céget, Dan Moloney távozik
- A Motorola megválna nem-mobilos üzletágától?
- Ismét nyereséges a Motorola
- Új marketing vezető a Motorolánál
- Motorola: tovább a lejtőn, Android telefon csak az utolsó negyedévben
- Tetemes veszteség és vezetőváltás a Motorolánál
- További 4000 embert küld el, Nagy-Britanniából ki is vonul a Motorola?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.