Hangbányászat a tudásmenedzsment eszközeivel
Az informatikai szektor kis- és középvállalatai számára létfontosságú terület a kutatás-fejlesztés, az innováció. Ez jelentheti a továbblépést, az új termékek és azok piacainak fellelését és az új technológiák meghonosítását, amelyek a vállalkozások működése mellett élénkítően hatnak a gazdaság fejlődésére is. A piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatására kiírt pályázaton a közelmúltban a Montana Tudásmenedzsment Kft. olyan projektje nyert, amely alapjaiban módosíthatja a hangalapú tartalomban való keresést.
A tudásmenedzsment eszköz használatában már jártasságot szerző vállalat a projekt keretében olyan kutatási feladat megvalósítását tűzte célul, melyre a beszédfelismerés, a szövegbányászat és a szemantikai modellek integrálásával kereskedelmi forgalomban kapható termékek sora lesz fejleszthető és a call centerekben tapasztalható igényekre nyújt majd megoldást. A fejlesztés a telefonáló beszédének elemzésével automatikusan előre definiált kategóriákba képes majd sorolni a hívást, és ennek segítségével – akár emberi beavatkozás nélkül – folyamatok indítására ad lehetőséget, valamint a hívások tartalmára szolgáltatott, automatikusan készített statisztikákkal a munka hatékonyságát javíthatja például a kedvezőbb erőforrás allokálás, vagy a munkaszervezés javítása révén. Az idén áprilisban indult és 2012 márciusában záruló fejlesztésre összesen 218 millió forint áll rendelkezésre az Európai Regionális Fejlesztési Alapból.
Külön érdekesség, hogy a fejlesztés nem Budapesthez, hanem az észak-magyarországi régió egyik rohamosan fejlődő városához, Miskolchoz kötődik. A projekt eredményeinek felhasználója ugyanis a Vodafone Magyarország Regionális Ügyfélszolgálati Központja lesz, amely a borsodi megyeszékhelyen található. A hazánkban egyedülálló újdonságot képviselő projekt komplex kutatás-fejlesztési együttműködés keretében valósul meg, az ipari és a kutatói szféra összefogásával. Az innovatív hangbányászati eljárások kutatásában részt vesz a THINKTech Kutatási Központ, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, az MTA Nyelvtudományi Intézete, valamint az AITIA INTERNATIONAL Informatikai Zrt. is.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarul is elérhető az internetes hangfelismerő
- Hangfelismerő rendszer az iOS új verziójában
- Intelligens ügyfélszolgálati rendszert vezet be a Vodafone
- Jelentős változás a Montanánál
- Letöltésajánló: hangfelvevő program
- A hírműsorok anyagaiban is keresgélhetünk az elhangzott szavak alapján
- Érzelem- és beszédfelismerés integrációja hangrögzítéssel
- Könyv a tudásmenedzsmentről
- Pereket nyert meg első fokon a GVH
- Montana: az idén kétszer akkora bevétel keresőprogramokból
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.