Nőtt a Vodafone bevétele
A Vodafone csoport árbevétele 4,8 százalékkal, 11,3 milliárd fontra nőtt 2011-es pénzügyi évének első negyedévében, 2010. április 1. és június 30. között a szabad cash flow 1,767 milliárd font volt, amely a devizahatásokkal történt kiigazítások után éves összehasonlításban nagyjából stabil - közölte a társaság pénteken.
A közlemény idézi Vittorio Colao vezérigazgatót, aki elmondta, hogy az eredményeket a kulcsfontosságú európai piacokon, különösen az adatforgalom területén mutatott folyamatos üzleti erőfeszítéseknek, és a fejlődő piacok erős növekedésének köszönhetően érték el.
A Vodafone úgy ítélte meg, hogy az elért szabad cash flow támogatja a tőkebefektetéseket és az évi 7 százalékosra tervezett osztalékot.
Az első negyedévben a szolgáltatási árbevétel 4,9 százalékkal, 10,6 milliárd fontra nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a beruházások 1,041 milliárd fontot tettek ki. Emellett a csoport 3 milliárd fontot költött frekvencia licencekre Indiában és
Németországban.
A csoport nettó adóssága június 30-án 32,7 milliárd fontot tett ki, ami valamivel kevesebb, mint a 2010. március 31-i érték, mivel az időszak során megtermelt szabad cash flow és a kedvező devizaárfolyam-változások együttesen ellensúlyozták az időszak kifizetéseit.
Az idei pénzügyi évről a Vodafone közölte, az első negyedévben az üzletmenet megfelelt a vezetőség várakozásainak, az eredmény relatív javulása pedig zömmel az év második felében következik be.
A várakozások szerint a Vodafone további növekedést tud elérni a mobil adatforgalmi szolgáltatásoknak köszönhetően mind Európában, mind a fejlődő piacokon.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.