Nőtt a Vodafone bevétele
A Vodafone csoport árbevétele 4,8 százalékkal, 11,3 milliárd fontra nőtt 2011-es pénzügyi évének első negyedévében, 2010. április 1. és június 30. között a szabad cash flow 1,767 milliárd font volt, amely a devizahatásokkal történt kiigazítások után éves összehasonlításban nagyjából stabil - közölte a társaság pénteken.
A közlemény idézi Vittorio Colao vezérigazgatót, aki elmondta, hogy az eredményeket a kulcsfontosságú európai piacokon, különösen az adatforgalom területén mutatott folyamatos üzleti erőfeszítéseknek, és a fejlődő piacok erős növekedésének köszönhetően érték el.
A Vodafone úgy ítélte meg, hogy az elért szabad cash flow támogatja a tőkebefektetéseket és az évi 7 százalékosra tervezett osztalékot.
Az első negyedévben a szolgáltatási árbevétel 4,9 százalékkal, 10,6 milliárd fontra nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a beruházások 1,041 milliárd fontot tettek ki. Emellett a csoport 3 milliárd fontot költött frekvencia licencekre Indiában és
Németországban.
A csoport nettó adóssága június 30-án 32,7 milliárd fontot tett ki, ami valamivel kevesebb, mint a 2010. március 31-i érték, mivel az időszak során megtermelt szabad cash flow és a kedvező devizaárfolyam-változások együttesen ellensúlyozták az időszak kifizetéseit.
Az idei pénzügyi évről a Vodafone közölte, az első negyedévben az üzletmenet megfelelt a vezetőség várakozásainak, az eredmény relatív javulása pedig zömmel az év második felében következik be.
A várakozások szerint a Vodafone további növekedést tud elérni a mobil adatforgalmi szolgáltatásoknak köszönhetően mind Európában, mind a fejlődő piacokon.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.