Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele
Az econet.hu Nyrt. idén az első félévben 122 százalékkal növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan veszteségét 40 százalékkal csökkentette az előző év azonos időszakához képest - közölte a társaság 2010 első féléves konszolidált, nem auditált gyorsjelentésében.
Az econet.hu médiaportfóliójának kibővítése eredményeként 2009 első félévéhez képest 2010 első félévére a társaság árbevétele több mint 900 millió forinttal, 122 százalékkal, 1 640 749 000 forintra nőtt.
Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a bővülés miatt megnövekedett ugyan a csoport költségszintje is, mindemellett az üzemi, illetve kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) veszteség is mintegy 50 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest. Előbbi 279 millió forintra, utóbbi 205 millió forintra csökkent.
A 2009 és 2010 évi egyszeri tényezők hatásait kiszűrve az első félévben az adózott veszteség 40 százalékkal, 176 millió forinttal, 262 millió forintra csökkent.
A növekedés a bázisévi számban még nem szereplő NeoFM-nek, EXIT magazinnak, Fidelio Estnek és Time Out Budapestnek, valamint a bázisévi számban csak kisebb mértékben szereplő Facebook reklámértékesítésnek tudható be, illetve kisebb részben hozzájárult az EMGPrint úgynevezett Custom Publishing szegmense (különszámok) javuló teljesítménye is.
Az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának értékesítési portfóliója a válság ideje alatt tovább bővült egyrészt a print területen, valamint az elektronikus médiában egy országos kereskedelemi
rádióval.
Az econet.hu Nyrt. a médiapiacra fókuszáló hazai középvállalkozás, a médiaszektor egyetlen tőzsdei reprezentánsa. A médiacsoport értékesítési portfóliójába tartoznak a Pesti Est és Est Lapok, az EXIT és a TimeOut magazin, a NeoFM országos kereskedelmi rádió, a radiocafé 98.6, a Facebook magyarországi hirdetési felületei, valamint az eco.hu, freeblog.hu, est.hu portálok és
számos egyéb print és online kiadvány, amelyek összesített elérése meghaladja a 3 millió főt.
A társaság 2010 augusztusában sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. Az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben, melyben az econet.hu csoport 74 százalékos részesedéssel bír majd.
Az econet.hu alaptőkéje 5 milliárd 851 millió forint, 2009 évi árbevétele 2,1 milliárd forintot ért el.
Az exonet.hu részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájába tartoznak, a részvényt csütörtökön 98 forinton jegyezték, ára nem változott az előző naphoz képest. A papír egy éves maximum ára 151, egy éves minimum ára 56 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Kártyaüzletben az econet.hu
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.