Több mint 120 százalékkal nőtt az econet.hu árbevétele
Az econet.hu Nyrt. idén az első félévben 122 százalékkal növelte árbevételét, ezzel párhuzamosan veszteségét 40 százalékkal csökkentette az előző év azonos időszakához képest - közölte a társaság 2010 első féléves konszolidált, nem auditált gyorsjelentésében.
Az econet.hu médiaportfóliójának kibővítése eredményeként 2009 első félévéhez képest 2010 első félévére a társaság árbevétele több mint 900 millió forinttal, 122 százalékkal, 1 640 749 000 forintra nőtt.
Az árbevétel növekedésével párhuzamosan a bővülés miatt megnövekedett ugyan a csoport költségszintje is, mindemellett az üzemi, illetve kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) veszteség is mintegy 50 százalékkal javult a bázisidőszakihoz képest. Előbbi 279 millió forintra, utóbbi 205 millió forintra csökkent.
A 2009 és 2010 évi egyszeri tényezők hatásait kiszűrve az első félévben az adózott veszteség 40 százalékkal, 176 millió forinttal, 262 millió forintra csökkent.
A növekedés a bázisévi számban még nem szereplő NeoFM-nek, EXIT magazinnak, Fidelio Estnek és Time Out Budapestnek, valamint a bázisévi számban csak kisebb mértékben szereplő Facebook reklámértékesítésnek tudható be, illetve kisebb részben hozzájárult az EMGPrint úgynevezett Custom Publishing szegmense (különszámok) javuló teljesítménye is.
Az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának értékesítési portfóliója a válság ideje alatt tovább bővült egyrészt a print területen, valamint az elektronikus médiában egy országos kereskedelemi
rádióval.
Az econet.hu Nyrt. a médiapiacra fókuszáló hazai középvállalkozás, a médiaszektor egyetlen tőzsdei reprezentánsa. A médiacsoport értékesítési portfóliójába tartoznak a Pesti Est és Est Lapok, az EXIT és a TimeOut magazin, a NeoFM országos kereskedelmi rádió, a radiocafé 98.6, a Facebook magyarországi hirdetési felületei, valamint az eco.hu, freeblog.hu, est.hu portálok és
számos egyéb print és online kiadvány, amelyek összesített elérése meghaladja a 3 millió főt.
A társaság 2010 augusztusában sales house modellre épülő együttműködést alakított ki a Geomédia csoporttal. Az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben, melyben az econet.hu csoport 74 százalékos részesedéssel bír majd.
Az econet.hu alaptőkéje 5 milliárd 851 millió forint, 2009 évi árbevétele 2,1 milliárd forintot ért el.
Az exonet.hu részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájába tartoznak, a részvényt csütörtökön 98 forinton jegyezték, ára nem változott az előző naphoz képest. A papír egy éves maximum ára 151, egy éves minimum ára 56 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Kártyaüzletben az econet.hu
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.