A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobiltelefon-hangszolgáltatás volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel csökkent kissé, 13,788 milliárd fontra az egy évvel korábbi 13,98 milliárdhoz képest. Az adattovábbítás bevétele viszont 28 százalékkal 2,411 milliárd fontra nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 4 százalékkal emelkedett, 1,646 milliárd fontra.
A teljes első üzleti félévi bevétel 22,603 milliárd font volt, 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbi 21,761 milliárdnál. A szerves növekedés - változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva - 1,8 százalékos volt most. A fejlődő piacokon 20 százalék fölött, szervesen átlagosan 8,1 százalékkal nőtt a bevétel, Európában azonban 4,3 százalékkal, szervesen 1,3 százalékkal csökkent.
Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Vodafone adózott eredménye 8,618 milliárd font volt, majdnem háromszorosa az előző évi 3,08 milliárdnak. A bevétele 8,4 százalékkal 44,472 milliárd fontra nőtt, szervesen azonban 2,3 százalékkal csökkent.
A mobiltelefon-szolgáltatás bevétele szervesen 1,6 százalékkal csökkent az előző üzleti évben. Az adattovábbítás bevétele viszont 19,3 százalékkal nőtt, a vezetékes - főként széles sávú – bevétel változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva 7,9 százalékkal emelkedett.
A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. Bevétel- és eredményadatokat idén nem közöltek, de a társaság vezetői korábban elmondták az MTI-nek, hogy a cég jól jött ki a válságból: miközben tavaly az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone 40 ezerrel növelte előfizetői számát, így nagyobb piaci részhez jutott. A Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy idén is hasonló lesz a helyzet, részben hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés - például az energiafelhasználás csökkentése - révén.
Kapcsolódó cikkek
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Három Sony Ericsson újdonság a Vodafone-nál
- A Vodafone új táblagépe már 6900 Ft-ért elvihető
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- A Vodafone megnyitotta új kutatás-fejlesztési központját a Szilícium-völgyben
- Átalakul a Vodafone, új vezér kerül Beck György mellé
- Vodafone márkájú olcsó okos-telefon a Vodafone-nál
- Csökkent a Vodafone nyeresége
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.