Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
Az econet.hu Média és -vagyonkezelő Nyrt. első háromnegyed éves adózás utáni vesztesége 607,2 millió forint volt, szemben a tavaly azonos időszaki 384,7 millió forintos mínusszal - tette közzé a cég pénteken a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A nemzetközi számviteli szabvány (IFRS) szerinti konszolidált, nem auditált gyorsjelentés szerint a mintegy 220 millió forintos eredménycsökkenést alapvetően két, a radiocafé Kft. értékesítéséhez kapcsolódó egyszeri tétel okozta. Az egyik ilyen tétel az üzletrész értékesítésénél jelentkező 50 millió forintos veszteség, a másik pedig a nem bizonyosan bekövetkező gazdálkodási eseményektől és a körzeti frekvencia újbóli elnyerésétől függő vételárrészekre - mintegy 150 millió forintra - megképzett 100 százalékos céltartalék.
A gyorsjelentésben hozzáfűzik: a bázisidőszakban szerepel az Externet Nyrt. részesedés akkori értékesítésének pozitív eredményhatása is. Az egyszeri tényezők hatásait kiszűrve az első 9 hónap üzleti tevékenysége az adózott eredménytartalom 19 százalékos, csaknem 100 millió forintos javulását mutatja.
A társaság média-portfóliója kibővítésének eredményeként 2009 első kilenc hónapjához képest az árbevétel több mint duplájára, 2,51 milliárd forintra nőtt. A növekedés főként a bázisévi számban még nem szereplő NeoFM-nek, EXIT magazinnak, Fidelio Estnek és Time Out Budapestnek, valamint a bázisévi számban csak kisebb mértékben szereplő Facebook reklámértékesítésnek tudható be.
A jelentés szerint az árbevétel növekedésével párhuzamosan a portfólió bővülés miatt megnövekedett ugyan a csoport költségszintje is, de az üzemi eredmény, illetve a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) is javult a bázisidőszakihoz képest. Az EBITDA ugyanakkor mínusz 289,2 millió forint, szemben az előző év január-szeptemberi 480,2 millió forintos veszteséggel, az üzemi veszteség pedig csaknem 400 millió forint 2010 első három negyedévében, míg 2009 azonos időszakában 596,1 millió forint volt.
A jelentés kitér arra is, hogy a historikusan jellemzően gyengébb első félévben, illetve a reklámpiacon szokásosan gyengébb harmadik negyedévben is erősebb növekedést ért el a cég, s a megnövekedett értékesítési portfólióban a negyedik negyedévben hasonló tendencia várható. A tapasztalatok szerint az év utolsó negyedévében realizálódik az éves árbevétel közel 40 százaléka.
Az econet részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek. A papír pénteken éves minimumán, 93 forinton zárt, míg az elmúlt egy évben a legmagasabb ára 135 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Alaptőke-emeléssel Sziget többségi tulajdonos az econet.hu
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Kártyaüzletben az econet.hu
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.