Számítógépes nyelvészeti konferencia kezdődött Szegeden
Kétnapos nyelvi konferencia kezdődött csütörtökön Szegeden: a VII. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia 2011 elnevezésű tanácskozás a nyelvtechnológia területén végzett kutatások és eredményeik ismertetésének ad otthont.
Csirik János, a szervező Szegedi Tudományegyetem informatikai tanszékcsoportjának tanára, a Mesterséges Intelligencia Kutatócsoport vezetője az MTI-nek elmondta, hogy az idén hetedik alkalommal megrendezett konferencia fő célja az elvégzett vagy folyamatban lévő kutatások és fejlesztések legaktuálisabb eredményeinek bemutatása, de lehetőség nyílik hallgatói projektek, illetve a nyelvtechnológia ipari alkalmazásainak ismertetésére is.
A szegedi konferencián a magyar nyelvvel kapcsolatos kutatások jelennek meg. Két területtel foglalkoznak, az egyik a beszéd felismerése, a másik, a nagyobb terület az írott szövegek feldolgozása és megértése.
Az utóbbi lényege, hogy a számítógép az elolvasott cikk alapján megállapítja, hogy miről is szól. A cél, hogy a keresőrendszerek minél okosabbak legyenek, a jelenlegiek ugyanis nagyon nagy merítést adnak egy-egy szóra. Egy kattintással legalább egymilliárd találatot
kaphat a felhasználó. Azonban ha a gép a dolog jelentését és értelmét meg tudja határozni, pontosabban tud keresni, és csak tíz-tizenöt választ ad, szoros összefüggésben az adott kéréssel.
A tanácskozásra mintegy száz szakember érkezett az ország kutatóintézeteiből, egyetemeiről. A résztvevők mintegy negyven előadást hallgatnak meg. A konferencia szekciói megfelelnek a kutatási irányoknak, így van morfológiai szekció, amely a nyelvi alaktani kérdésekkel foglalkozik, szintaktikus szekció, amely a mondatfelépítést kutatja, szemantikus szekció, amely elsősorban a nyelv értelmének megfejtésével foglalkozik. A bemutató szekcióban az elért eredményeket demonstrálják, illetve dolgozik a beszédfeldolgozó szekció is.
Kapcsolódó cikkek
- Négy magyar kiállító készül a barcelonai mobil kongresszusra
- Jövő áprilisban ismét Projektmenedzsment Fórum Budapesten
- Cisco Expo, holografikus találkozásokkal
- Microsoft Lync: az üzleti kommunikáció új korszaka
- Megújuló közigazgatási informatika
- 4. Digitális Esélyegyenlőség (DE!) konferencia
- Megújította vállalati webkonferencia megoldását az Adobe
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Körkép a nyílt forráskódú analitikáról a jövő heti Open Source BI Fórumon
- A kollokációtól a clouding – új típusú IT funkciók az új gazdasági környezethez
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.