A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
A Vodafone közel áll 44 százalékos részesedésének eladásához a francia SFR mobilszolgáltató vállalatban a szintén francia Vivendi média konglomerátumnak. Az értékesítésből befolyt összeget saját részvényeinek visszavásárlására fordítani 2011-ben - írja a londoni The Observer vasárnaponként megjelenő hetilap.
Elemzők az SFR mobilszolgáltató vállalat (korábbi nevén "Société Française de Radiotéléphonie") piaci tőkeértékét 8 milliárd euróra becsülik. A Vodafone 5 milliárd fontot (5,88 milliárd euró) kíván részvény visszavásárlásokra fordítani.
A Vivendi már hosszabb ideje törekszik a Vodafone SFR részesedésének megvásárlására. Jean-Bernard Levy a Vivendi vezérigazgatója a múlt hónapban jelentette ki, hogy az SFR feletti teljes ellenőrzés megszerzése egyike vállalata legfontosabb céljainak.
Az Observer értesülése szerint szintén küszöbön állt a Vodafone lengyel Polkomtel távközlési vállalatban tartott részesedésnek eladása is 800 millió font-sterling (941 millió euró) értékben.
Az ügylethez közelálló négy forrás az elmúlt hónapban arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget, hogy Zygmunt Solorz-Zak lengyel média mágnás a Polkomtel átvételére készül.
A Reuters hírügynökség októberi értesülése szerint a Vodafone a Goldman Sachs csoportot bízza meg tanácsadónak a Polkomtel részesedés eladásában.
A Vodafone nem kommentálta az Observer értesülését.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- Netfone: új virtuális mobilszolgáltató a piacon
- Megduplázta nyereségét a Vodafone
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Nőtt a Vodafone nyeresége
- Vodafone: 50 százalékos nyereségcsökkenés, itthon stabil bevétel
- A Vodafone Group vártnál jobb negyedéves bevételre tett szert
- A Vodafone féléves profitja 35 százalékkal csökkent
- Vodafone: várt szinten a negyedév, gyenge éves kilátás
- Távozik Arun Sarin a Vodafone éléről
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.