A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
A Vodafone közel áll 44 százalékos részesedésének eladásához a francia SFR mobilszolgáltató vállalatban a szintén francia Vivendi média konglomerátumnak. Az értékesítésből befolyt összeget saját részvényeinek visszavásárlására fordítani 2011-ben - írja a londoni The Observer vasárnaponként megjelenő hetilap.
Elemzők az SFR mobilszolgáltató vállalat (korábbi nevén "Société Française de Radiotéléphonie") piaci tőkeértékét 8 milliárd euróra becsülik. A Vodafone 5 milliárd fontot (5,88 milliárd euró) kíván részvény visszavásárlásokra fordítani.
A Vivendi már hosszabb ideje törekszik a Vodafone SFR részesedésének megvásárlására. Jean-Bernard Levy a Vivendi vezérigazgatója a múlt hónapban jelentette ki, hogy az SFR feletti teljes ellenőrzés megszerzése egyike vállalata legfontosabb céljainak.
Az Observer értesülése szerint szintén küszöbön állt a Vodafone lengyel Polkomtel távközlési vállalatban tartott részesedésnek eladása is 800 millió font-sterling (941 millió euró) értékben.
Az ügylethez közelálló négy forrás az elmúlt hónapban arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget, hogy Zygmunt Solorz-Zak lengyel média mágnás a Polkomtel átvételére készül.
A Reuters hírügynökség októberi értesülése szerint a Vodafone a Goldman Sachs csoportot bízza meg tanácsadónak a Polkomtel részesedés eladásában.
A Vodafone nem kommentálta az Observer értesülését.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- Netfone: új virtuális mobilszolgáltató a piacon
- Megduplázta nyereségét a Vodafone
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Nőtt a Vodafone nyeresége
- Vodafone: 50 százalékos nyereségcsökkenés, itthon stabil bevétel
- A Vodafone Group vártnál jobb negyedéves bevételre tett szert
- A Vodafone féléves profitja 35 százalékkal csökkent
- Vodafone: várt szinten a negyedév, gyenge éves kilátás
- Távozik Arun Sarin a Vodafone éléről
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.