GfK: a digitális eszközöket használók fogyasztói szokásai eltérőek
Eszerint alapvető fogyasztói szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi el használni az internetet. Az információkereséstől a valós vásárlási tevékenységen át a fogyasztói tapasztalatok széleskörű megosztásáig átalakulhat a fogyasztói viselkedés folyamata. A "digitális fogyasztó" másképpen dönt, akár fogyasztási cikkeket vásárol, akár szolgáltatásokat vesz igénybe.
A GfK Hungária témában végzett legfrissebb kutatásainak eredményei szerint jelenleg Magyarországon a 15 évesnél idősebb lakosság mintegy 58 százaléka rendelkezik internet kapcsolattal és mintegy 49 százaléka tekinthető rendszeres internet használónak. Ezzel az adattal Magyarország az európai középmezőnyben található, nagyjából azonos szinten a többi visegrádi országgal, illetve például Spanyolországgal és Olaszországgal.
Az úgynevezett digitálisan érintett fogyasztókat alapvetően a 18-49 éves korosztályban vizsgálja a GfK. Ez a korosztály a legbefogadóbb a technológiai újdonságok, illetve a legújabb fogyasztói trendek iránt. A legfrissebb mérések szerint mintegy 2,7 millió fő tekinthető a vizsgált célcsoport tagjának.
A GfK szerint ez a célcsoport már messze nem csak az íróasztal mellett internetezik. Közel ugyanannyian használnak hordozható számítógépet, mint ahányan asztali PC-t és közel harmaduk már a mobiltelefonján is kihasználja a világháló elérését biztosító funkciókat.
Az internethasználat ma már nem csak a böngészésről szól. Természetesen a digitálisan érintett fogyasztó számára az internet a fő tájékozódási forma, de emellett sok más célra is szívesen használja a világhálót. Szinte mindenki használ közösségi oldalakat ismerősökkel való kapcsolattartásra és szintén magas az aránya azoknak is, akik fogyasztói preferenciáikat is kifejezik ezeken az oldalakon.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Vidéken egyre többet szól a rádió
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Napi 20 percet interneteznek a mobilosok
- A netezők ötöde naponta bejelentkezik egy közösségi oldalra
- A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
- Szentendre a leginkább e-aktív magyarországi település
- Személyre szabott orvosi konzultáció tévékészüléken keresztül?
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- 2008-as toplisták Business Online módra: Felmérések, előrejelzések
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
Globális adózási jövőkép: Paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében?
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új adóügyi keretegyezményen dolgozik, amely az OECD jelenlegi reformjaitól eltérő módon kínálna megoldásokat, különös tekintettel a fejlődő országok érdekeire. A tervezett rendszer átfogó célja, hogy a multinacionális vállalatokat és vagyonos magánszemélyeket is érintő, méltányosabb és átláthatóbb globális adózási környezetet teremtsen. Vajon milyen hatással lesz mindez a digitális gazdaságra, és hogyan befolyásolja majd a már bevezetés alatt álló globális minimumadót?
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.