Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
A korábban vártnál gyengébb üzletmenetre számít a Hewlett-Packard (PC); a világ első számú technológiai vállalata a személyi számítógépek (PC) iránti fogyasztói kereslet csökkenése és a szolgáltatói üzletág halvány teljesítménye miatt visszafogta az idei árbevételre vonatkozó előrejelzését.
Az amerikai vállalat bejelentésének hatására a HP-részvény árfolyama több mint 12 százalékot esett a keddi, tőzsdezárás utáni kereskedésben, a vállalat piaci tőkeértéke így alig néhány óra alatt 13 milliárd dollárral csökkent.
Elemzők szerint a heves reakció oka az, hogy a HP teljesítménye irányadó az egész ágazat számára, az adatok pedig komoly gondokat jeleznek: az üzleti év januárral véget ért első negyedévében - amelyben a karácsonyi szezon is benne van - 12 százalékkal csökkentek a PC-eladások a fogyasztói szegmensben az egy évvel korábbihoz képest. Ezt nem tudta ellensúlyozni a vállalati ügyfélkörben végbement 11 százalékos növekedés, a PC-üzletág árbevétele így 1,3 százalékkal 10,4 milliárd dollárra csökkent.
A HP fő tevékenysége PC-k, szerverek, nyomtatók és egyéb informatikai eszközök gyártása, az utóbbi években azonban felfuttatták a szolgáltatási üzletágat is, és több vállalkozás felvásárlásával is erősítették a részleget, a szakmán kívül szinte teljesen ismeretlen 3Par nevű, adattárolási rendszerekkel foglalkozó cégért például valóságos csatát vívtak a Dell-lel, és végül 2,4 milliárd dolláros ajánlattal nyertek. A stratégiai irányváltás azonban a friss adatok szerint nem teljes siker, az üzletág bevétele 2 százalékkal csökkent az első negyedévben.
Ugyanakkor a szerverek, hálózati berendezések és nyomtatók jól fogytak, a cég árbevétele így végül 4 százalékkal 32,3 milliárd dollárra nőtt, de elmaradt az elemzői előrejelzések 32,96 milliárd dolláros átlagától. A profit 16 százalékkal 2,6 milliárd dollárra nőtt.
Az üzleti év egészére a HP 130-131,5 milliárd dollár bevételre számít, míg tavaly novemberben még 132-133,5 milliárd dollár közötti bevételt jósolt.
Kapcsolódó cikkek
- Új HP minden egyben PC-k állítható érintőképernyővel
- Újabb céget vásárol fel a Hewlett-Packard
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
- Saját rekordjait döntögeti a HP
- Lemondott a szexuális zaklatással vádolt HP-vezér
- A HP befejezte a 3Com felvásárlását
- Új, nagy teljesítményű HP munkaállomások Intel Xeon 5600 CPU-kal
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.