Jó éve volt 2010 a Huaweinek
Több mint 24 százalékkal nőttek a jelentős magyarországi érdekeltséggel is rendelkező kínai Huawei Technologies távközlési vállalat értékesítési bevételei 2010-ben - derül ki a cég honlapján közzé tett adatokból.
A Huawei nettó nyeresége tavaly 30 százalékkal bővült, elérte a 23,8 milliárd jüant (3,6 milliárd dollár), ami a forgalom 12,8 százalékának felelt meg.
A bevételek 24,2 százalékos éves növekedéssel a múlt évben 185,2 milliárd jüant (28,4 milliárd dollár) értek el. A vállalat a külföldi eladásai 33,8 százalékkal 120,4 milliárd jüanra ugrottak.
A sencseni (Senzhen) székhelyű távközlési vállalat a világ 140 országában van jelen termékeivel és megoldásaival, de az Egyesült Államokban eddig már három alkalommal - legutóbb idén februárban - hiúsult meg üzleti kezdeményezése piacvédelmi, biztonsági okokból.
A Huawei külföldi eladásai az összes értékesítésnek tavaly mintegy 65 százalékát tették ki, 5 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. A hazai piacon viszonylag szerényebb - 9,7 százalékos - bevétel emelkedést mértek.
A növekedés forrása elsősorban a távközlési hálózatok, berendezések és a globális szolgáltatások területén fokozódó kereslet volt - vélte közzétett értékelésében Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cégalapító elnök.
Kapcsolódó cikkek
- Javul az Infineon eredménye, növekszik a forgalma
- Magyarország lesz a Huawei második legnagyobb ellátóközpontja
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Rendszermérnöki központot hozott létre a National Instruments Budaörsön
- NETASQ: sikeres nemzetközi terjeszkedés 2010-ben
- A tripoli kormány fogva tartja a Microsoft országmenedzserét
- Csökkent a Samsung eredménye az első negyedévben
- Egyesülnek a magyarországi Siemens vállalatok
- 20 éves a Lexmark
- A Wallitrade forgalmazza a Xerox szélesformátumú berendezéseit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.