Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
A vezetési tanácsadással, technológiai szolgáltatásokkal és tevékenységek kiszervezésével foglalkozó, megközelítőleg 215.000 fős alkalmazotti létszámmal, a világ több mint 120 országában működő világcég közleménye szerint jóllehet Magyarország bankjai és mobilszolgáltatói készen állnak a mobilfizetés széles körben történő bevezetésére, s a magyar telekommunikációs szektor élen jár a fejlesztésekben, még nincs megfelelő mértékű fizetőképes kereslet a többletszolgáltatásokra.
A mobilfelhasználók száma világviszonylatban már meghaladja a 4 milliárdot, közülük 61 százalék előfizetéssel rendelkezik. Az okostelefonok térnyerésével megváltoztak a felhasználói szokások, így a szolgáltatóknak új piaci modellek kidolgozásával és bevezetésével kell igazodniuk ezekhez. Ilyen új funkció lett a mobilbankolás és a mobilfizetés, amelynek során valós időben történő interaktív kommunikáció jön létre a bankok és ügyfeleik között.
A közlemény idézi Burián-Kozma Gábort, az Accenture banki iparágának igazgatóját, aki szerint Magyarországon a nyugati országokat megszégyenítően meglepően aktívnak bizonyulnak a felhasználók a mobilfizetések területén. Mindennapossá vált, hogy mobiltelefonon intézik a parkolás befizetését és a mozijegyek vásárlását.
A cég tapasztalatunk szerint a magyar felhasználók többsége inkább akkor vesz igénybe fizetős szolgáltatásokat, ha az alternatíva elavult és kényelmetlen, vagy nagyon kockázatos. Valószínűleg a kritikus parkolási körülmények vezettek ahhoz is, hogy a felhasználók szívesebben fizetnek havonta pár száz forinttal többet, minthogy a parkolójegy automatákat vegyék igénybe.
A hazai közbiztonság helyzete miatt népszerű a lakásriasztási szolgáltatás mobil adaptációja is, ugyanakkor a smart home megoldások értékesítése - például a hőmérséklet, páraszint mobil beállítása - még éppen csak megindult.
Az Accenture felmérése szerint nincs minden új szolgáltatásra piacképes kereslet: jó példa erre a 2002-ben bevezetett magyar MMS, amely világszerte elterjedt, itt azonban mégsem vált népszerűvé. A jelenlegi gazdasági helyzet pedig még kevésbé teszi lehetővé a felhasználóknak, hogy például pénzt áldozzanak a mobilbankolási szolgáltatásra.
Az Accenture tanulmánya szerint az e-bankolással ellentétben a mobilokra adaptált szolgáltatás szorosabb együttműködést kíván a telekom szolgáltatókkal. A mobilbankolás jelentős versenyelőnye az e-bankolással szemben a mobilitásban rejlik, hiszen bárhol, bármikor eléri a fogyasztó. Ez az előny a bankoknak is kedvező és költségkímélő: míg a hagyományos fiókban egy dollár a banki költség, addig az interneten vagy a mobiltelefonon egy cent - idézte a közlemény Hatfaludy Károlyt, az Accenture technológiai igazgatóját.
A közlemény szerint az NFC (near field communication) technológiának köszönhetően ma már nem meglepő, ha a felhasználó néhány méter távolságból, egy gomb megnyomásával pénzt tud előhívni egy közeli ATM-ből. Ráadásul a ügyfélazonosítás és a biztonságos pénzkezelés megvalósítására a jelenlegi mobiltelefonok alapvető kommunikációs csatornái kiválóan alkalmasak.
A tanulmány szerint az újfajta technológia lehetőséget teremt arra is, hogy több iparági szolgáltató közös szolgáltatásokat kínáljon a fogyasztóknak. Ilyen lehetőség lehet a telekommunikációs szektor piaci jelenléte az egészségügyben. A magyar egészségügyi helyzet kritikus állapota, az orvos alulfizetettsége és túlterheltsége miatt megoldást jelenthetnek az olyan kommunikációs eszközök, amelyek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy például feltölthessék vérnyomás állapotukat, illetve egyéb kritikus ellenőrzési kritériumokat és adataikat a sorban állás helyett. Megfelelő eszközök kialakításával nagyobb lehetőség nyílna a preventív kezelésekre, illetve az idősek, betegek minőségi gondozására is - mutat rá a felmérés.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Betör a Facebook a bankokba
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
- Új magyar mobilfizetési megoldás a Cellumtól
- Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra
- Utalni is lehet az OTP Bank új iPhone, iPad alkalmazásával
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Kolduló robotok
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.