Növelte forgalmát és nyereségét a HP a második negyedévben
Növelte forgalmát és nyereségét a Hewlett-Packard pénzügyi éve második negyedévében, de éves előrejelzésének rontása miatt részvénye gyengült.
A Hewlett-Packard számítógépgyártó vállalat az április 30-án zárt második negyedévben az előző évinél 2,5 százalékkal magasabb, 31,63 milliárd dollár értékesítési árbevétel mellett 2,3 milliárd dollár adózott eredményt ért el, részvényenként 1,05 dollárt, szemben az egy évvel korábbi 2,2 milliárd dollárral, részvényenként 91 centtel.
Az idei második negyedévi egy részvényre jutó nyereség egyszeri tételekkel kiigazítva 1,24 dollár a tavalyi 1,09 dollár után. A második negyedévi fedezeti arány 9,4 százalék lett 9,3 százalék után, egyszeri tételekkel kiigazítva pedig 11,3 százalék 11,2 százalék után.
A HP a folyó, harmadik negyedévben részvényenként 1,08 cent nyereséget vár 31,1-31,3 milliárd dollár értékesítési árbevétel mellett. A Thomson Reuters által végzett felmérésben részt vevő szakértők átlagosan 1,23 dollár egy részvényre jutó nyereséget és 31,78 milliárd dollár forgalmat várnak a folyó negyedévben.
A folyó pénzügyi évben a HP 129-130 milliárd dollár értékesítési árbevételt tervez elérni, és legalább 4,27 dolláros, kiigazítva 5 dolláros egy részvényre jutó nyereséget.
Korábbi, februárban kiadott előrejelzésében 130-131 milliárd dolláros értékesítési árbevételt várt, amit a japán természeti katasztrófa miatt volt kénytelen felülvizsgálni, csakúgy, mint nyereségre vonatkozó éves előrejelzését, ami részvényenként 4,46-4,54 dollár, kiigazítva 5,20-5,28 dollár volt.
A HP részvénye több mint négy százalékkal gyengült az amerikai tőzsdei nyitást megelőzően a tőzsdén kívüli forgalomban az előrejelzés csökkentése miatt.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Vodafone nyeresége
- Nőtt a Telenor világpiaci nyeresége az első negyedévben
- Csökkent a Telenor Magyarország árbevétele és nyeresége
- Az IBM nyeresége 10 százalékkal nőtt az első negyedévben
- Rekordnegyedévet zárt az Intel
- A HP alkalmazás-transzformációs megoldásokkal segíti a vállalatok innovációs törekvéseit
- Egyszerű és biztonságos nyomtatás Google alkalmazásokból
- Synergon: kisebb bevétel és veszteség 2010-ben
- HP Felhőszámítási Labor az Óbudai Egyetemen
- Az Oracle óriási vihart kavart az Itanium körül
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.