Internet alapú logisztikai rendszer (II.)

A Merkur főbb jellemzői

2000. május 9. 20:10
A Merkur megoldásában ez az időazonosság, illetve online adatbázis-kapcsolat biztosított a LIBRA4GA rendszerhez, tehát az internet alapú funkciók hátterében tényleges és időazonos adatbázis-kapcsolat áll. Ez a tulajdonság a Merkurt kiemeli a sokféle internetes alkalmazás közül, hiszen a felhasználó és a felhasználóval kapcsolatba kerülő partner számára azonnali és nagy értékű előnyt jelent az aktuális adatbázisban történő munkavégzés.
Tehát a Merkur legfőbb jellemzői:

- a LIBRA4GA alkalmazáshoz illeszt olyan felületet, amely internetes környezetben biztosítja annak elérését,

- új internetes funkciókkal kapcsolódik a LIBRA4GA megszokott feladatköréhez és logisztikai funkcióihoz,

- a LIBRA4GA rendszerre épülve, annak eredetei rendeltetésein, fejlesztési céljain kívül új alkalmazásokat és funkciókat valósít meg.

A Merkur globális kommunikációs lehetőséget biztosít a vállalaton túlnyúló üzleti folyamatok számára is, mindezt az általános, elfogadott technikai szabványok alkalmazásával. A kialakítás során mind a tervezők, mind a fejlesztők törekedtek arra, hogy egyszerű és rugalmas alkalmazása a felhasználók számára külön képzés nélkül álljon rendelkezésre, figyelembe véve a hagyományos internetkezelés szabályait.

A folyamatos, napi 24 órán keresztüli elérhetőség - megfelelő jogosultsági rendszer mellett - az alkalmazottak és tulajdonosok számára is biztosított, ugyanakkor lehetővé válik az erőforrás-gazdálkodás vállalaton túli bővítése is. További előny, hogy az interneten keresztüli elérés új dimenziókat jelenthet az ügyfélkiszolgálás folyamatában. Az ügyfelek átfogó támogatása, a folyamatok átjárhatósága, továbbá az ügyfélkapcsolat minden mozzanatában specifikusabbá válik, hiszen általa minden egyes ügyfél esetében biztosítható az egyedi megszólítás és szelektív adatkezelés, így a Merkur rendszer megvalósítja az ügyféllel történő közvetlen, személyre szabott kommunikációt.

Mint az önkiszolgáló rendszerek általában, úgy a Merkur rendszer első fázisban bevezetett alkalmazási területe a business to business megoldásra épülő önkiszolgáló rendszerek megvalósítása. A LIBRA4GA rendszer logisztikai hátterére építve a Merkur lefedi mindazokat a funkciókat, amelyek a beszerzés, a kínálatban történő böngészés és kiválasztás, a megrendelés és értékesítés, valamint az értékesítés és ügyfélkövetés területén felmerülhetnek.

A rendszer szolgáltatásai a szükséges funkcionalitás és internetes arculat kialakításán túl az alábbi logisztikai területeket fogják át:

- megrendelések kezelése

- készletkezelési funkciók

- pénzügyi funkciók

- szállításirányítást támogató funkciók

- egyéb logisztikai funkciók.

A megrendelések kezelésével kapcsolatosan az előzetesen megtervezett és a felhasználó cég arculatához, valamint a LIBRA4GA rendszerben felépített termékkatalógushoz illeszkedve létrehozható az a szükséges nyitólap, amely a termékek rövid leírásából és lehetőség esetén a hozzájuk mellékelt képekből áll. A termékeket többszintes hierarchián keresztül lehet bemutatni. A termékhez megadható rövid név, rövid leírás, azonosító szám és - amennyiben regisztrált belépőről van szó - a belépőhöz tartozó árak.

A megrendelések felvétele során sokféle lehetőséget kínál a Merkur: keresés témakörök, termékfunkciók szerint, valamint a raktárban való térbeli elhelyezkedés alapján, virtuális bevásárlókocsiba való "pakolás", a megrendelt termékek elmentése, bevásárlókosár megjelenítése cikkazonosítókkal, a cikkek leírásával, mennyiségekkel, árakkal, módosítások, törlés, a termékekhez rendelt linkek segítségével további alternatívák felkínálása, illetőleg a termék részletesebb leírásának, képének megtekintése. A regisztrált ügyfelek természetesen csakis a reájuk vonatkozó árkategóriákat és árakat látják, így a LIBRA4GA rendszer oldaláról meghatározott megrendelő-ár struktúra érvényesíthető internetes elérés esetén is. E funkciócsoporthoz tartozhat a termékekhez tartozó különböző reklám- és egyéb üzleti anyagok elérése (pl. e-mailen történő azonnali megkérése stb.).

A regisztrált megrendelő adatai természetesen törzsszinten elérhetők, illetve a tényleges megrendelés esetén ezen ügyfelek számára csupán a kiszállítás vagy az átvétel módja, a fizetési feltételek és a határidők beállítása szükséges. A megrendelés teljes körben bizonylatolt, visszaigazolásként a megfelelő feltételeket bemutató e-mail kerül elküldésre a megrendelő számára.

(folytatjuk)

Kulcsszavak: =libra e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01