Mit kínál még a Merkúr?

Internet alapú logisztikai rendszer (III.)

2000. május 14. 11:34
A Merkur rendszer már a megrendelés pillanatában vizsgálja a megrendelők likviditását, fizetőképességét a korábbi pénzügyi adatok, valamint a kapcsolódó banki információs rendszer alapján. További pénzügyi és ellenőrzési funkciók állnak rendelkezésre, amelyek közül kiemelhetők az alábbiak:
- forgalmi adó számítása az ügyfélnél, felszabadítások szerinti határidőzés;

- nagy értékű megrendelések esetén előleg fizettetése;

- felszabadítások prioritásának kezelése;

- legkisebb szállítható mennyiség kezelése;

- többtételes szállítások, részletfizetések;

- kereskedelmi akciók, rabattszámítás, árengedmények kezelése;

- automatikus iktatási rend;

- áfakönyvelés, késedelmikamat-számítás;

- csoportos számlák és árujegyzékek készítése;

- az átutalásos fizetés megérkezésének nyugtázása;

- termékköltség- és termékeredmény-kalkuláció;

- beérkező szállítói árajánlatok termékenkénti és partnerenkénti nyilvántartása és online grafikus megjelenítése;

- hátralék és túlfizetés kezelése.

Amennyiben az ügyfél rendelkezik a megrendelt áru kiszállításáról, úgy lehetőség van arra, hogy a beérkezett megrendelések alapján a Merkur a szállításokat kísérő fontosabb szöveges információkat és megjegyzéseket elkészítse, esetleg a több elosztóközpontból lebonyolított szállításokat diszponálja.

Az értékesítés utáni vevőszolgálat, a kiszállított termék nyomon követése, a szolgáltatási szerződések kezelése, a vásárlók igényeinek nyilvántartása a vásárlási statisztikák alapján, a visszaküldött áruk elfogadása és a javítások végrehajtásának dokumentálása szintén a Merkur rendszer feladata. Lehetőség nyílik arra, hogy a megrendelők szöveges visszajelzéseket küldjenek interneten keresztül a Merkur számára, amely a LIBRA4GA rendszerben feldolgozható, és megvalósítható a termékminőség alakulásának követése és elemzése.

A Merkur nagy sebességű hozzáférést biztosít a kritikus üzleti információkhoz az üzletkötők számára is. Biztosítható az értékesítések átfutási idejének csökkentése a termékleírások lekérésével, termékminták elküldésével és az előrejelzések internetről történő aktualizálásával, s természetesen azonnali megrendelés készíthető.

Az internet alapú Merkur a cég különböző szintű vezetői számára helyhez nem kötött funkcionalitást kínálhat az alábbi lehetséges tartalommal:

- marketingirányítás a minősített lehetőségek megcélzásával, a kereslet kialakításával és a reklámkampányok hatékonyságának nyomon követésével;

- piaci terjeszkedés támogatása, a várható és a már meglévő ügyfelek adatlekérési lehetőségével a termékekről, megrendelések feladásával és a szolgáltatásokra vonatkozó igényeik bejelentésével;

- előrejelzések készítése az elosztási csatornákról, továbbá a közvetlen szállítási lehetőségek ellenőrzése;

- átfogó, koordinált tervek az ellátási lánc, a termelésirányítás, az anyagszükséglet-tervezés, a rendelés-nyilvántartás és a készletgazdálkodás összekapcsolása alapján;

- különböző fizetési módok támogatása (pl. az ügyfél előre vagy keretszerződés szerint fizet);

- helyettesítő termék kínálata, amennyiben a keresett termék készletből nem elérhető;

- hiányzó termék esetén behatárolja a rendszer, hogy mikorra várható a hiányzó termék raktárba és onnan az ügyfélhez való megérkezése;

- a hiányzó, de a későbbiekben megérkező termékre való előjegyzés felvételének lehetősége;

- a további lépésben LIBRA4GA vezetői információs rendszernek a Merkurhoz való illesztésével statisztikák készítésének lehetősége. A statisztikák kizárólag belső használatra készülnek el, és csak a belső hálózatról, intranetjelleggel, illetve a vállalatvezetők számára közvetlen interneteléréssel használhatók fel;

- visszatérő ügyfelek esetében a Merkur részletesebb információkat nyújt a termékekről, lehetővé teszi kereskedelmi akciók előkészítését, illetve reklámozását a saját weblapon.

A Merkur további, ügyfélhez kapcsolódó szolgáltatásokat is biztosít, amelyek az alábbi funkciókat jelentik:

- az önkiszolgáló rendszerekhez kapcsolódó ügyfélszolgálati tevékenységek (érdeklődés, vélemények összegyűjtése, informálódás korábbi tranzakciókkal kapcsolatosan, az ügyfél vezetése a tényleges rendelésig);

- nem közvetlenül az értékesítéshez kapcsolódó ügyfélszolgálati funkciók (általános, internet alapú ügyfélszolgálat: hibabejelentések, igények kezelése stb.);

- önálló, akár országos vagy határokon túlnyúló, de közvetlenül az adatbázisból dolgozó ügyfél-tájékoztatási rendszerek.

A Mikro Volán Elektronika rajtra kész

A LIBRA4GA-ra épülő Merkur rendszer alapján kijelenthetjük, hogy az internet és a hozzá online módon kapcsolódó vállalatirányítási rendszerek összefonódása forradalmi változást eredményezhet a kereskedelemben, a társadalomban és az emberi életben egyaránt. Ez nem egy új típusú számítógépet vagy szoftvert jelent, hanem egy mindent átfogó, új rendszer, struktúra létrejöttéről van szó.

Nem hivatalos adatok alapján a hazai cégeknek csak 3,4%-a az, amely üzleti tevékenységéhez alkalmazza az internetet. Ezek elsősorban pénzügyi szolgáltató és telekommunikációs cégek, tehát pillanatnyilag nagy az elmaradásunk az USA-hoz és Japánhoz képest. Tény, hogy az internetes vásárlások volumene az USA-ban már eléri az évi 100 millió dollárt. Az előrejelzések szerint az üzleti szféra (business to business) interneten lebonyolított forgalma 2003-ra megközelíti az 1000 millió dollárt. Ehhez képest a lakossági vásárlás (business to consumer) jóval kisebb volument képvisel majd.

A jelenlegi integrált vállalatirányítási rendszerek - így a LIBRA4GA is - komoly támogatást adnak a cégen belüli folyamatokhoz, de a külső folyamatokra (beszerzés, értékesítés, termelési kooperáció, ügyfélszolgálat stb.) még jelenleg is hagyományos, papír alapú megoldásokat nyújtanak. A vállalatirányítási rendszerek új dimenziójú alkalmazását jelenti a LIBRA4GA-ra épülő Merkur rendszer, amely hazánkban egyedülálló alternatívát jelent azon cégek számára, amelyek erősíteni kívánják business to business megoldásra épülő partnerkapcsolataikat.

Tény, hogy ha egy vállalkozás a következő egy-két évben nem rendelkezik valamilyen internet alapú partnerkapcsolati megoldással, egyértelműen a piaci verseny vesztese lehet. Jellemző módon nem csupán a nagyvállalatoknak kell lépniük, a "24 órás üzemelésű", internet alapú rendszerek a kis és közepes cégek számára egyre inkább a korszerűsítés és piacbővítés leghatékonyabb eszközévé válhatnak.

Ma még visszatartó erő az internetes pénzforgalom iránti bizalmatlanság, a fejlett technológiák ellenére a hazai piac várakozó állásponton van. A Mikro Volán Elektronika Rt. azonban rajtra kész.

Kulcsszavak: e-commerce =libra

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01