Mit kínál még a Merkúr?
Internet alapú logisztikai rendszer (III.)
- nagy értékű megrendelések esetén előleg fizettetése;
- felszabadítások prioritásának kezelése;
- legkisebb szállítható mennyiség kezelése;
- többtételes szállítások, részletfizetések;
- kereskedelmi akciók, rabattszámítás, árengedmények kezelése;
- automatikus iktatási rend;
- áfakönyvelés, késedelmikamat-számítás;
- csoportos számlák és árujegyzékek készítése;
- az átutalásos fizetés megérkezésének nyugtázása;
- termékköltség- és termékeredmény-kalkuláció;
- beérkező szállítói árajánlatok termékenkénti és partnerenkénti nyilvántartása és online grafikus megjelenítése;
- hátralék és túlfizetés kezelése.
Amennyiben az ügyfél rendelkezik a megrendelt áru kiszállításáról, úgy lehetőség van arra, hogy a beérkezett megrendelések alapján a Merkur a szállításokat kísérő fontosabb szöveges információkat és megjegyzéseket elkészítse, esetleg a több elosztóközpontból lebonyolított szállításokat diszponálja.
Az értékesítés utáni vevőszolgálat, a kiszállított termék nyomon követése, a szolgáltatási szerződések kezelése, a vásárlók igényeinek nyilvántartása a vásárlási statisztikák alapján, a visszaküldött áruk elfogadása és a javítások végrehajtásának dokumentálása szintén a Merkur rendszer feladata. Lehetőség nyílik arra, hogy a megrendelők szöveges visszajelzéseket küldjenek interneten keresztül a Merkur számára, amely a LIBRA4GA rendszerben feldolgozható, és megvalósítható a termékminőség alakulásának követése és elemzése.
A Merkur nagy sebességű hozzáférést biztosít a kritikus üzleti információkhoz az üzletkötők számára is. Biztosítható az értékesítések átfutási idejének csökkentése a termékleírások lekérésével, termékminták elküldésével és az előrejelzések internetről történő aktualizálásával, s természetesen azonnali megrendelés készíthető.
Az internet alapú Merkur a cég különböző szintű vezetői számára helyhez nem kötött funkcionalitást kínálhat az alábbi lehetséges tartalommal:
- marketingirányítás a minősített lehetőségek megcélzásával, a kereslet kialakításával és a reklámkampányok hatékonyságának nyomon követésével;
- piaci terjeszkedés támogatása, a várható és a már meglévő ügyfelek adatlekérési lehetőségével a termékekről, megrendelések feladásával és a szolgáltatásokra vonatkozó igényeik bejelentésével;
- előrejelzések készítése az elosztási csatornákról, továbbá a közvetlen szállítási lehetőségek ellenőrzése;
- átfogó, koordinált tervek az ellátási lánc, a termelésirányítás, az anyagszükséglet-tervezés, a rendelés-nyilvántartás és a készletgazdálkodás összekapcsolása alapján;
- különböző fizetési módok támogatása (pl. az ügyfél előre vagy keretszerződés szerint fizet);
- helyettesítő termék kínálata, amennyiben a keresett termék készletből nem elérhető;
- hiányzó termék esetén behatárolja a rendszer, hogy mikorra várható a hiányzó termék raktárba és onnan az ügyfélhez való megérkezése;
- a hiányzó, de a későbbiekben megérkező termékre való előjegyzés felvételének lehetősége;
- a további lépésben LIBRA4GA vezetői információs rendszernek a Merkurhoz való illesztésével statisztikák készítésének lehetősége. A statisztikák kizárólag belső használatra készülnek el, és csak a belső hálózatról, intranetjelleggel, illetve a vállalatvezetők számára közvetlen interneteléréssel használhatók fel;
- visszatérő ügyfelek esetében a Merkur részletesebb információkat nyújt a termékekről, lehetővé teszi kereskedelmi akciók előkészítését, illetve reklámozását a saját weblapon.
A Merkur további, ügyfélhez kapcsolódó szolgáltatásokat is biztosít, amelyek az alábbi funkciókat jelentik:
- az önkiszolgáló rendszerekhez kapcsolódó ügyfélszolgálati tevékenységek (érdeklődés, vélemények összegyűjtése, informálódás korábbi tranzakciókkal kapcsolatosan, az ügyfél vezetése a tényleges rendelésig);
- nem közvetlenül az értékesítéshez kapcsolódó ügyfélszolgálati funkciók (általános, internet alapú ügyfélszolgálat: hibabejelentések, igények kezelése stb.);
- önálló, akár országos vagy határokon túlnyúló, de közvetlenül az adatbázisból dolgozó ügyfél-tájékoztatási rendszerek.
A Mikro Volán Elektronika rajtra kész
A LIBRA4GA-ra épülő Merkur rendszer alapján kijelenthetjük, hogy az internet és a hozzá online módon kapcsolódó vállalatirányítási rendszerek összefonódása forradalmi változást eredményezhet a kereskedelemben, a társadalomban és az emberi életben egyaránt. Ez nem egy új típusú számítógépet vagy szoftvert jelent, hanem egy mindent átfogó, új rendszer, struktúra létrejöttéről van szó.
Nem hivatalos adatok alapján a hazai cégeknek csak 3,4%-a az, amely üzleti tevékenységéhez alkalmazza az internetet. Ezek elsősorban pénzügyi szolgáltató és telekommunikációs cégek, tehát pillanatnyilag nagy az elmaradásunk az USA-hoz és Japánhoz képest. Tény, hogy az internetes vásárlások volumene az USA-ban már eléri az évi 100 millió dollárt. Az előrejelzések szerint az üzleti szféra (business to business) interneten lebonyolított forgalma 2003-ra megközelíti az 1000 millió dollárt. Ehhez képest a lakossági vásárlás (business to consumer) jóval kisebb volument képvisel majd.
A jelenlegi integrált vállalatirányítási rendszerek - így a LIBRA4GA is - komoly támogatást adnak a cégen belüli folyamatokhoz, de a külső folyamatokra (beszerzés, értékesítés, termelési kooperáció, ügyfélszolgálat stb.) még jelenleg is hagyományos, papír alapú megoldásokat nyújtanak. A vállalatirányítási rendszerek új dimenziójú alkalmazását jelenti a LIBRA4GA-ra épülő Merkur rendszer, amely hazánkban egyedülálló alternatívát jelent azon cégek számára, amelyek erősíteni kívánják business to business megoldásra épülő partnerkapcsolataikat.
Tény, hogy ha egy vállalkozás a következő egy-két évben nem rendelkezik valamilyen internet alapú partnerkapcsolati megoldással, egyértelműen a piaci verseny vesztese lehet. Jellemző módon nem csupán a nagyvállalatoknak kell lépniük, a "24 órás üzemelésű", internet alapú rendszerek a kis és közepes cégek számára egyre inkább a korszerűsítés és piacbővítés leghatékonyabb eszközévé válhatnak.
Ma még visszatartó erő az internetes pénzforgalom iránti bizalmatlanság, a fejlett technológiák ellenére a hazai piac várakozó állásponton van. A Mikro Volán Elektronika Rt. azonban rajtra kész.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról