A Motorola “munkatárs-mozgató” növelni az irodától távol dolgozók hatékonyságát

forrás Prim Online, 2011. november 28. 08:58

Akár több százezret is elérheti azok száma, akik Magyarországon az irodától, központtól vagy telephelytől távol látják el napi munkájukat. Az úton lévő munkatársakat sok minden különbözteti meg egymástól, mégis közös bennük, hogy csakis a központtal rendszeres, sőt inkább folyamatos kapcsolatot tartva tudják munkájukat hatékonyan végezni. A Motorola Solutions olyan rendszereket kínál, melyek segítenek abban, hogy a távolról dolgozók munkája a lehető leghasznosabban és hatékonyan épüljön be a szervezet életébe.

A terepen dolgozók értékesítők, üzletkötők, ügynökök, szerelők, szállítók, vagy éppen futárok, rendőrök és parkolóellenőrök munkájának kulcs elemét a partnerrel történő tranzakció jelenti. Az alapvetően az értékesítés, az eladás, a szervíz és a karbantartás területére sorolható munkakörök esetében az egyik végletet az jellemzi, amikor az adott munkatárs a napi munka végeztével nekiáll az adminisztrációt elvégezni: gépbe írja a napközben történteket, kitölti a megfelelő űrlapokat, rögzíti a nap során felhasznált alkatrészeket vagy kirótt büntetéseket. Ez a megoldás számos buktatót rejt magában, legfőképpen pedig időigényes és pontatlan, ennek következtében pedig drága. Azok a rendszerek viszont, amelyek során a munkatársak valós időben rögzítik például a szervizeléskor felhasznált alkatrészt, folyamatosan optimalizálják a szállítás sorrendjét vagy helyben képesek a számla kiállítására, átláthatóbbá és hatékonyabbá teszik a munkát és fokozzák a szolgáltatást minőségét.

“Sok olyan céget ismerünk, ahol a kötelező vagy épp rendkívüli szervizt költségtényezőként fogják fel. Pedig a megfelelő rendszer kialakításával ez ugyanolyan profit centerré alakítható, mint egy cég működésének bármely más területe.” - mondta Bogdán Imre, a Motorola Solutions Kft. ügyvezető igazgatója. “Melyik cégvezető nem szeretné gyorsítani a reagálási időt, csökkenteni az utazási költséget, lerövidíteni a számla kiállításának idejét? A mai gazdasági helyzetben az ilyen lehetőségeket nem szokás visszautasítani és ezért is bízunk abban, hogy egyre többen ismerik fel a terepen dolgozó munkatársak, a “field force” hatékony mozgatásában rejlő tartalékokat.”

A Motorola Solutions “munkatárs-mozgató” rendszerének lelke 3 elemből áll. Az önmagában is sokféleképpen kialakítható mobil eszköz, az EDA (Enterprise Digital Assistant) segítségével történik az azonosítás és az adatok rögzítése, az applikációs software teszi lehetővé a kívánt szolgáltatások testre szabott kialakítását, a vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra pedig biztosítja a bárhonnan és bármikor történő, valós idejű elérést. A rendszer rugalmasságát a hozzá kapcsolható eszközök és alkalmazások sokasága adja, a számlanyomtatástól az útvonal tervezésen át a biometrikus azonosítás lehetőségéig.

Az egyik amerikai szállítási cég a rendszer bevezetését követően töredékére csökkentette kiállított számlái teljesítésének idejét, felére szorította vissza a telefon és papírköltségeit, mintegy 5%-kal csökkentette a szállítási veszteséget. Mindennek tetejébe még a sofőrök túlóráját is lejjebb tudta szorítani. A malaysiai Nestlé a rendszer bevezetésével optimalizálta 600 értékesítőjének a munkáját, javította az ügyfél kiszolgálás színvonalát, növelte az adatok pontosságát és tett szert számos másodlagos értékesítési adatra. Mindez az egész eladási tevékenység jelentős hatékonyságnövekedését eredményezte. A rendszer sikerét látva a Nestlé hasonló rendszert vezetett be a távol-keleti és óceániai régió számos országában.

“Szerencsére nem kell a világ másik végére menjünk, hogy sikeres alkalmazásokat találjunk.” - mondta Bogdán Imre. “Itthon például az ország vezető üditőitalgyártó és forgalmazó cége, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. értékesítési munkájának infrastrukturális alapját az úton lévő munkatársak irányítására szolgáló eszközeink adják. Összesen mintegy 1000 EDA segíti, hogy az értékesítési képviselők és a kiszállítást végzők hatékonyan tudják végezni munkájukat. Ezek révén a vevői rendelések felvétele és az áru átadása/átvétele elektronikusan és valós időben jelenik meg a vállalat rendszereiben, az átadást/átvételt egyidejűleg számla kiállítása követi. A Motorola Solutions eszközöket a BCS Hungary Kft. szállította a Coca-Cola részére. A mi eszközeink biztosítják egyébként a Coca-Cola raktár menedzsment rendszerének hatékony működését is.” - mondta Bogdán Imre.

Kulcsszavak: mobilszolg Motorola

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36