Szoftverrel vizsgálják érzelmeinket ügyintézés közben
Nyelv-független érzelemdetektáló szoftvert fejleszt a Nextent
A Nextent Informatika Zrt. 91.133.000 Ft-ot nyert szoftverfejlesztésre az Új Széchenyi terv keretében. Az Emonline elnevezésű szoftver-fejlesztés olyan újszerű, nyelv-független technológián alapszik, mely az ügyfélszolgálati telefonbeszélgetések alatt valós időben, folyamatos visszajelzéseket ad a beszélgetésben résztvevők hangulatáról, érzelmeiről. Az azonnali visszajelzések az ügyintéző munkáját segítik, hiszen a kapott információk alapján az ügyfélszolgálati beszélgetések objektívek maradhatnak, és ez által hatékonyabbá válik az ügyfélkezelés.
Az ügyfélszolgálati vezető munkáját a kapott visszajelzések oly módon segítik, hogy szükség esetén azonnal a kollégák vagy az ügyfél segítségére siethet az illetékes munkatárs, továbbá a rendszer hasznos visszajelzéseket ad az ügyintézők fejlődéséről az oktatásokat, képzéseket követően. Az ügyintézők érzelmeinek online figyelemmel kísérése is az ügyintézés, tehát az ügyfélkezelés minőségét javítja. A tárgyilagos kommunikáció, az ügyfélszolgálati beszélgetések megfelelő hangneme és tartalma elengedhetetlen kelléke a magas színvonalú ügyfélszolgálati munkának, hiszen az ügyfelek éppen ezt várják el a vonal végén őket segítő ügyintézőtől. A valós idejű visszajelzéseknek köszönhetően a supervisor azonnali beavatkozására nyílik lehetőség, amennyiben erre szükség van.
Tudományos szempontból a valós idejű, azaz online érzelemdetektálás túlmutat a hagyományos gépi tanulási technikákon. A hagyományos módszer esetén ugyanis az elemzendő anyag egésze rendelkezésre áll, online elemzés esetén viszont az anyag az elemzés közben keletkezik, mérete az elemzés során folyamatosan növekszik. A hatékony online elemzés forradalmian új algoritmusok kidolgozását igényli.
A Nextent projektjének célja egy olyan rendszer kifejlesztése, melynek tanulási bemenetét (inputját) telefonbeszélgetések alkotják, kimenete (outputja) pedig egy érzelemdetektáló motor, amely valós időben kijelzi a beszélgetésben résztvevők érzelmeit az éppen zajló kommunikációban. A beszédanyagok feldolgozása többaspektusú: a hanganyagok spektrális jellemzőinek kinyerését, beszélőazonosítást és az érzelmek detektálását is magában foglalja. A rendszer tárolja a felsorolt jellemzőket, majd a bennük rejlő rendszerességet komplex gépi tanulóalgoritmusokkal tárja fel. A feltárt rendszerességek és összefüggések alapján pedig lehetővé válik a valós idejű érzelemdetektáló eljárás kifejlesztése. A Nextent által kifejlesztett prototípus több különböző alkalmazására is lehetőség nyílik a jövőben, mivel a technológia nyelv- és domain-független. Nyelvfüggetlensége lehetővé teszi a más nyelvekre történő gyors adaptálást és ezzel együtt a nemzetközi piacra való kilépést is. A domain-függetlenség pedig annyit tesz, hogy a technológia nem csupán a demóalkalmazás témakörében alkalmazható, hanem az attól eltérő témájú telefonos ügyintézések során is. A rendszer tehát minden olyan szituációban használható lesz majd, amelyben kiemelt fontosságú a beszélgetők érzelmi állapota. Az újonnan fejlesztett technológia támogatni tud bármilyen ügyfélkezelő rendszert, és növelni tudja annak működési sikerességét. Az értékesítő és ügyintéző cégek használhatják a rendszert az ügyfélszerzés- és megtartás hatékonyabbá tételére, azaz az ügyfél-elvándorlási mutató optimalizálásához, vagy saját ügyintézőik munkájának ellenőrzésére, továbbá az oktatás színvonalának fejlesztésére.
Kapcsolódó cikkek
- Ügyfélszolgálati fejlesztéssel racionalizál az Erste Bank
- 5 végzetes hiba az ügyfélkezelésben
- Érkezik a 3D-s virtuális ügyfélszolgálat
- Gép ésszel az ügyfélszolgálatokon
- Mesterséges intelligencián alapuló értékesítéstámogató rendszer
- Új, önkiszolgáó vállalati portál
- A NET’54-gyel központosít a K&H
- Felkészülés a fellendülésre
- Nextent: új stratégiai igazgató
- Intelligens ügyfélszolgálati rendszert vezet be a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.