Vége az e-kereskedelem amerikai dominanciájának?

2000. június 22. 11:21
A vezető cégek webes szokásainak felmérése azt mutatta, hogy az európai cégek az e-kereskedelem segítségével hatékonyan népszerűsítik márkáikat. A Deutsche Bank vezeti az LSE 2000. évi "Worldwide Web 100" felmérését.
Az európai nagy cégek vezetik a webes pénzkeresés mezőnyét - derült ki a Novell által ma bejelentett 2000. évi "Worldwide Web 100" felmérés eredményeiből. A felmérés szerint a nagy cégek egyre inkább komoly üzleti eszköznek tekintik az Internetet, amely képes tartósan megnövelni a bevételt. A Forrester Research nemrégiben elvégzett kutatása eredményeképpen azt állítja, hogy az e-kereskedelem 2003-ig tartó évi több mint 100 százalékos növekedése Európában 1,5 billió dollárnyira emeli az online eladások piacát, amelynek révén Európa igen komoly részévé válik a 2004-re 6,9 billió dollárosra becsült globális internetes gazdaságnak.

A jelentés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy nem elegendő csupán a jelenlét a World Wide Weben: a webhelyek a vállalati márkanév online kiterjesztései kell, hogy legyenek, valamint a biztonság és az ügyfelek személyes adatainak védelme kulcsfontosságúak a terület valódi potenciáljának kiaknázásához.

A London School of Economics és Political Science (LSE) által, a Novell megbízásából elvégzett független felmérés a világ legnagyobb, "Fortune 500"-cégei közül több mint száz nyilvános internetstratégiájának alkalmazását vizsgálta meg. Az idei felmérés eredményeiből világosan látható a komoly európai kihívás, valamint néhány új tény is napvilágra került.

Az európai cégek jelenléte az e-kereskedelemben továbbra is igen erős: az első 20 helyből tízet európai nagy szervezetek foglaltak el. A Deutsche Bank 7 helyet emelkedett, így elsőként végzett a Tesco és a Sony előtt. A legjobb amerikai cég a Walmart volt, amely így is csak az ötödik helyet érte el.

A területi eloszlást figyelembe véve, az USA-t 14 cég képviselte a legjobb 30 között, 13 európai és 3 japán cég mellett. Ez azt sugallja, hogy az e-kereskedelem amerikai dominanciájának vége.

A World Wide Weben való jelenlét többé nem számít felesleges érdekességnek. A felmért cégek 53 százaléka kínál vállalati webhelyén e-kereskedelmi funkciókat (online megrendelés és teljesítés) valamilyen formában - 36 százalékkal több, mint tavaly. E cégek 28 százaléka kínálta fel a nemzetközi megrendelés valamilyen formáját - 20 százalékkal több, mint tavaly.

A felmért webhelyek 80 százalékán próbálják valamilyen módon megoldani az online biztonsággal kapcsolatos problémákat (45 százalékkal több, mint tavaly). Még többen (85%) foglalkoznak az ügyfelek személyes adatainak védelmével, szemben az 1999-es 63 százalékkal.

Annak ellenére, hogy az első 30 helyen végzett cég kiváló eredményeket ért el, számos felmért cég igen alacsony pontszámot kapott, mert webhelyeik kivitele nem elég gondos és nehezen bejárható. A szervezetek 28 százalékánál az internetes funkciók nagy része hiányzott, a kivitel fantáziátlan volt, az eligazítás gyenge. A felhasználói hűséggel kapcsolatos információ, valamint a hűséget jutalmazó programok csak a felmért helyek 22 százalékánál fordultak elő, ezek közül is csak 15 százalék esetében volt maga a program kifejezetten webes.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01