Online mezőgazdasági piactér indult

forrás Prim Online, 2012. június 28. 06:07

A magyar mezőgazdaság is megérett arra, hogy a gazdák és a felvásárlók az interneten kereskedjenek egymással – mutat rá a Magro.hu online piactér megnyitását megelőző piackutatás. Ezzel csökken, de akár középtávon meg is szűnhet az adásvételkor hagyományosnak tekinthető egymás szemébe néző, majd egymás tenyerébe csapó mitikus paraszti világ. Az internet lehetőséget ad a gazdáknak, hogy több vevőt ismerjenek meg és jobb áron adják el terményüket, haszonállatukat, a felvásárlók pedig jobb áron és jobb minőségben kapjanak terményeket. 

A Magro.hu online mezőgazdasági piactér néhány hete indult, szinte minden mezőgazdasági termény és haszonállat értékesíthető rajta. Összeköti a termelőket és a felvásárlókat és nagyobb árbevételhez juttatja őket. Különlegessége, hogy automatizálja az adásvételi folyamatokat, azaz az eladók és a vevők csak feltöltik ajánlataikat és a piactér mindent intéz számukra. Jelenleg nincs a magyar piacon a Magro-hoz hasonló, a kereskedést automatizált folyamatokkal támogató piactér.

A Magro.hu egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek (pl. zöldségek, gyümölcsök) adásvételét is támogatja.
 
A piactér megnyitását bő 1 éves tervezőmunka előzte meg. A cég először egy országos reprezentatív kutatást végzett több száz termelő és felvásárló körében, majd ennek eredményei alapján indult el a piactér felépítése.
 
 „A Magro.hu azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, ezért gyakran rossz döntéseket hoznak” – mondta Bóné Tímea, a Magro.hu piactér tulajdonosa. „A piactéren csak ellenőrzött cégek, egyéni vállalkozók és őstermelők szerepelhetnek, akik az adásvétel után kötelezően értékelik egymást, s mi ebből egy ún. bizalmi indexet számolunk. Ez az eszköz hozzájárul majd a mezőgazdaságban hagyományosan alacsony bizalom megerősödéséhez.”
 
A Magro.hu online megközelítésben szemléli a mezőgazdasági értékesítést, és hozzáférést ad a magyar gazdáknak és felvásárlóknak egy non-stop működő piachoz. A termelők így akkor érhetik el a vevőket, amikor az nekik leginkább megfelel és folyamatosan értesülhetnek a terményükre és haszonállataikra érkező ajánlatokról e-mailen, sms-ben és szöveges rendszerüzeneten keresztül.
 
Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő az adott időszakban, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint hagyományos módon, valamint megtalálja a lehető legjobb árat terményéért.
 
A 4 héttel ezelőtt elindult piactér már elérte a napi 300 látogatót, 410 regisztrált tagja van (eladó és vevő), és jelenleg összesen 96 eladási és vételi ajánlat található rajta. Az oldal nem szezonálisan működik, minden évszakban lesznek üzletkötések rajta keresztül, a közelgő aratás, pedig, várhatóan még inkább megnöveli majd az érdekelődést a piactér iránt.
 
Jelenleg kb. 200 fajta termény és állatfajta tölthető fel összesen 11 kategóriában, de folyamatosan bővül a terménylista az igényeknek megfelelően.
Kulcsszavak: e-commerce mezőgazdaság

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36