A Microsoft Dynamics segíti a Lotus Forma 1-es csapat mérnökeit

forrás Prim Online, 2012. október 5. 08:47

Október 7-én Japánban, Suzukában folytatódik az idei Formula 1-es világbajnokság. A hajrára a Lotus Forma 1-es csapata komoly fejlesztésekkel készül, és továbbra is versenyben állnak azért, hogy akár már idén elnyerjék mind a konstruktőri, mind a versenyzői világbajnoki címet. Annak érdekében, hogy a csapat minél sikeresebben vegye fel a kesztyűt ellenfeleivel, néhány hónappal ezelőtt bevezették a Microsoft Dynamics AX vállalatirányítási megoldását. A Dynamics a tervezéstől a versenyautók teljesítményének elemzéséig segíti a csapat mérnökeit, így akár a szezon közepén is lehetőség van a hatékonyabb gépezetek kialakítására.

Tavasszal a Lotus Forma 1-es csapata és a Microsoft három évre szóló partneri együttműködésre írt alá szerződést. Ez azonban jóval több az autókon és a pilóták ruháján megjelenő logóknál: a Lotus Forma 1-es csapata a Microsoft Dynamix AX vállalati rendszer bevezetése mellett döntött, amely segtíi a csapatot abban, hogy a tervezés, gyártás és tesztelés percre pontosan kiszámított menete, a mintegy 20 ezer darabból álló plusz alkatrészek időben történő leszállítása a lehető leggördülékenyebb legyen.


„A partnerség kulcsfontosságú eleme a csapatunk üzleti átalakulásának, aminek célja, hogy 2014-ben megnyerjük a Formula 1 világbajnokságot” – hangsúlyozta Graeme Hackland, a Lotus F1 csapat informatikai igazgatója. „Nyerő pozícióba szeretnénk kerülni, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy az emberekbe és a technológiába invesztáljunk, javítanunk kell a vállalati működésen és hatékonyságon. Meg vagyok győződve arról, hogy a Microsoft Dynamics AX rendszer hozzájárul majd ahhoz, hogy a következő szezonban világbajnoki címet nyerjen a csapatunk” – tette hozzá Hackland.


A csapat 13 vállalat ERP-megoldását áttekintve döntött a Microsoft Dynamics mellett. Hackland ezután kereste meg a Microsoft csapatát, és az együttműködés innentől kezdve „Forma 1-es sebességbe kapcsolt”.


„ Nem hiszem, hogy sokan gondolkoznak azon, mennyi időbe telik eljutniuk az irodába, vagy hány percig tart az, amíg a lifttől elérnek az íróasztalukig. A Forma 1-es csapatoknak minden ezredmásodperc számít, az lehet a bajnok, aki a leggyorsabb a pályán. A csapatnak ezért minden egyes folyamatban – a tervezésben, a beszerzésben, a gyártásban és a tesztelésben is –  másodperces pontosságra kell törekednie. A folyamat komplexitása már a tervezésnél megmutatkozik, hiszen egy Lotus F1 versenyautó 13 ezer különböző tervrajz eredményeként áll össze, s még a legkisebb alkaltrész is folyamatos tervezésen, optimalizásálos megy keresztül, mire beépíthető lesz. A Lotus mérnökei az egyebek mellett a versenyautókon elhelyezett 200 szenzor által adott adatok, és a mérések alapján folyamatosan módosítják a rajzokat.” – hangsúlyozta Fred Struder, a Microsoft Dynamics ügyvezető igazgatója.


A Microsoft Dynamics segít a Lotus F1 csapatnak abban, hogy folyamatosan követni tudják a rengeteg adatot a tervezéstől egészen a versenyekig, hozzájárulva ezzel munkájuk hatékonyságához és a csapat sikeréhez a pályán.


Graeme Hackland kiemelte: „A Lotus csapat kiváló szakemberekkel dolgozik, ám ők korábban gyakran tapasztalataik, intuícióik szerint működtek, s nem a rendelkezésükre álló adatok alapján hoztak meg döntéseket.  Tehát ahhoz, hogy ők eldönthessék, hogy egy adott alkatrészt vagy alapanyagot lecseréljenek vagy felhasználjanak, szükség van költségbecslésre, és annak felmérésére, hogy a lépésnek pontosan milyen hatásai lesznek az adott szezonra nézve. A Microsoft Dynamics AX ebben van a segítségünkre: megadja a legmegfelelőbb döntéshez szükséges információkat, hogy a versenyautóink a lehető leggyorsabbak legyenek!”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36