A Microsoft Dynamics segíti a Lotus Forma 1-es csapat mérnökeit

forrás Prim Online, 2012. október 5. 08:47

Október 7-én Japánban, Suzukában folytatódik az idei Formula 1-es világbajnokság. A hajrára a Lotus Forma 1-es csapata komoly fejlesztésekkel készül, és továbbra is versenyben állnak azért, hogy akár már idén elnyerjék mind a konstruktőri, mind a versenyzői világbajnoki címet. Annak érdekében, hogy a csapat minél sikeresebben vegye fel a kesztyűt ellenfeleivel, néhány hónappal ezelőtt bevezették a Microsoft Dynamics AX vállalatirányítási megoldását. A Dynamics a tervezéstől a versenyautók teljesítményének elemzéséig segíti a csapat mérnökeit, így akár a szezon közepén is lehetőség van a hatékonyabb gépezetek kialakítására.

Tavasszal a Lotus Forma 1-es csapata és a Microsoft három évre szóló partneri együttműködésre írt alá szerződést. Ez azonban jóval több az autókon és a pilóták ruháján megjelenő logóknál: a Lotus Forma 1-es csapata a Microsoft Dynamix AX vállalati rendszer bevezetése mellett döntött, amely segtíi a csapatot abban, hogy a tervezés, gyártás és tesztelés percre pontosan kiszámított menete, a mintegy 20 ezer darabból álló plusz alkatrészek időben történő leszállítása a lehető leggördülékenyebb legyen.


„A partnerség kulcsfontosságú eleme a csapatunk üzleti átalakulásának, aminek célja, hogy 2014-ben megnyerjük a Formula 1 világbajnokságot” – hangsúlyozta Graeme Hackland, a Lotus F1 csapat informatikai igazgatója. „Nyerő pozícióba szeretnénk kerülni, ehhez azonban elengedhetetlen, hogy az emberekbe és a technológiába invesztáljunk, javítanunk kell a vállalati működésen és hatékonyságon. Meg vagyok győződve arról, hogy a Microsoft Dynamics AX rendszer hozzájárul majd ahhoz, hogy a következő szezonban világbajnoki címet nyerjen a csapatunk” – tette hozzá Hackland.


A csapat 13 vállalat ERP-megoldását áttekintve döntött a Microsoft Dynamics mellett. Hackland ezután kereste meg a Microsoft csapatát, és az együttműködés innentől kezdve „Forma 1-es sebességbe kapcsolt”.


„ Nem hiszem, hogy sokan gondolkoznak azon, mennyi időbe telik eljutniuk az irodába, vagy hány percig tart az, amíg a lifttől elérnek az íróasztalukig. A Forma 1-es csapatoknak minden ezredmásodperc számít, az lehet a bajnok, aki a leggyorsabb a pályán. A csapatnak ezért minden egyes folyamatban – a tervezésben, a beszerzésben, a gyártásban és a tesztelésben is –  másodperces pontosságra kell törekednie. A folyamat komplexitása már a tervezésnél megmutatkozik, hiszen egy Lotus F1 versenyautó 13 ezer különböző tervrajz eredményeként áll össze, s még a legkisebb alkaltrész is folyamatos tervezésen, optimalizásálos megy keresztül, mire beépíthető lesz. A Lotus mérnökei az egyebek mellett a versenyautókon elhelyezett 200 szenzor által adott adatok, és a mérések alapján folyamatosan módosítják a rajzokat.” – hangsúlyozta Fred Struder, a Microsoft Dynamics ügyvezető igazgatója.


A Microsoft Dynamics segít a Lotus F1 csapatnak abban, hogy folyamatosan követni tudják a rengeteg adatot a tervezéstől egészen a versenyekig, hozzájárulva ezzel munkájuk hatékonyságához és a csapat sikeréhez a pályán.


Graeme Hackland kiemelte: „A Lotus csapat kiváló szakemberekkel dolgozik, ám ők korábban gyakran tapasztalataik, intuícióik szerint működtek, s nem a rendelkezésükre álló adatok alapján hoztak meg döntéseket.  Tehát ahhoz, hogy ők eldönthessék, hogy egy adott alkatrészt vagy alapanyagot lecseréljenek vagy felhasználjanak, szükség van költségbecslésre, és annak felmérésére, hogy a lépésnek pontosan milyen hatásai lesznek az adott szezonra nézve. A Microsoft Dynamics AX ebben van a segítségünkre: megadja a legmegfelelőbb döntéshez szükséges információkat, hogy a versenyautóink a lehető leggyorsabbak legyenek!”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig

Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.

2024. április 28. 13:55

Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták. 

2024. április 28. 12:04

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

2024. április 28. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50