Az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei
Microsoft Dynamics CRM rendszert vezetett be az XAPT a NETvisor Zrt-nél a már évek óta megelégedéssel használt Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszer mellé. A mindennapi üzleti folyamatok támogatására használt integrált rendszer mellé most bevezetett CRM megoldás célja a sales és marketing folyamatok minél magasabb szintű elősegítése, és a már meglévő ERP rendszerrel való hatékony együttműködés megteremtése.
„Komoly kihívás volt a két rendszer hatékony együttműködésének összehangolása, de munkatársainknak kiválóan sikerült megoldani a feladatot. A bevezetést és a két rendszer összehangolásának tapasztalatait hasznosítani tudjuk a hasonló folyamatban lévő és jövőbeli projektek tervezésénél és végrehajtásánál, mivel egyre több vállalat fordul hozzánk hasonló igénnyel.” – nyilatkozta Polocz Anett, az XAPT Hungary Kft. üzletágvezetője. „Az XAPT tapasztalatai azt mutatják, hogy az ERP és a CRM rendszer gördülékenyen működhet egymást kiegészítve is, így a vállalatoknak nem kell választaniuk, hogy a két megoldás közül melyiket vezessék be, ha hatékonyabbá tennék üzleti folyamataikat és emellett a marketing és az értékesítés erősítése is fontos a vállalat számára.
Az XAPT 2008-ban vezette be a Microsoft Dynamics NAV alkalmazást a NETvisor Zrt-nél, amelynek célja a mindennapi üzleti folyamatok támogatása egy integrált rendszer segítségével. A feladatok közé tartozik a beszerzési rendelések kezelése, a raktári és a szállítási folyamatok feletti kontroll illetve a tervezéshez való hatékony eszköztámogatás nyújtása is. A megoldás alapja, hogy az online működő rendszerben minden adat azonnal megjelenik, és a megfelelő jogosultságokkal rendelkező felhasználók, illetve vezetők minden pillanatban az aktuális állapotot látják, valamint ezek a folyamatok integrálódtak a pénzügyi és számviteli területekkel, így biztosítva az egyes divíziók feletti irányítást, illetve a teljes cég feletti ellenőrzést.
A NETvisor Zrt-nél az elmúlt évek során megfogalmazódott a sales és marketing üzleti folyamatok átláthatóságának és mérhetőségének igénye, így az XAPT szakembereinek tanácsára a cég egy CRM rendszer bevezetése mellett döntött. A Microsoft Dynamics CRM 2011 alapokon megvalósított rendszer testre szabottan és hatékonyan képezi le a projekt során kialakított eladási és marketing folyamatokat, valamint növeli ezek műszaki hatékonyságát is.
A bevezetett megoldás egyik legfontosabb eleme a CRM rendszer NAV interfésze, amely a két rendszer egymás melletti hatékony működését segíti. Az egység használatával megoldhatóvá vált az együttműködés a gazdálkodási rendszerrel, az ügyféltörzs konszolidálása, a projektinformációk összehangolása a sales és a projektvezetők között, valamint egy komplexebb ügyfélkép kialakítása.
A CRM projekt összetevőinek feladatai a hatékonyabbá és szabályozottabbá tett értékesítést támogató marketing erősítésétől a vezetői monitoring tevékenységen át az automatizmusok kiépítéséig terjednek. A rendszer az automatizmusok és a webintegráció révén erősíti a marketing tevékenységet, amely az értékesítést hivatott segíteni. Az értékesítési modul célja a komplex eladási folyamat és életciklus leképezése, illetve a sales folyamatok szabályozása, automatizmusa, hatékonyságának növelése. Ugyan csak fontos eleme a rendszernek a vezetői monitoring, amely a teljesítményértékelést, a stratégiai kérdések előkészítését, a piacelemzés egyszerűbbé tételét, valamint komplex riportok elkészítését teszi lehetővé. A CRM rendszer a szabályozott értékesítési és marketing folyamatok biztosítása mellett, a webintegrációs megoldás segítségével interaktív felületet biztosít a meglévő ügyfelek számára.
Kapcsolódó cikkek
- IFS Világkonferencia 2012 – bejelentések
- Az XAPT-nál már elérhető a vállalatirányítási rendszer új verziója
- A vállalatirányítás damaszkuszi pengéje
- NAV Start: Nem méretfüggő a profi adminisztráció
- Van még mit javítani a vállalatirányítási rendszereken
- Microsoft vállalatirányítási rendszer mikrovállalatoknak
- XAPT-IBM együttműködés a hatékonyabb vállalatirányításért
- Átszabta ERP-rendszerét a Microsoft
- Számítási felhőbe telepített IFS Applications megoldás világszinten elérhető szolgáltatásként a NEC-től
- Vállalatirányítás: nagyberuházás helyett kiszámítható költség
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.