Egymillió jenes jutalmat ad angolul tudó munkatársainak a Softbank japán mobilszolgáltató
A cég azon dolgozóinak fizeti ki a jutalmat, akik a TOEIC elnevezésű teszten a 990-ből legalább 900 pontot érnek el. A 800 pontot teljesítők 300 ezer jent kapnak.
"Úgy döntöttünk, hogy pénzzel növeljük dolgozóink motivációját" - közölte a cég szóvivője a Japan Today hírportál tudósítása szerint.
A felvásárlással angol nyelvterületre lépő cég eddig is tartott angoloktatást dolgozói számára, de az eredmények elmaradtak a várttól, ezért döntöttek a pénzügyi motiválás mellett.
A belföldi kereslet gyengesége miatt az erős jen és a kormányzati hitelprogramok által megtámogatott japán cégek a közelmúltban jelentős számú külföldi vállalatot vásároltak fel, a terjeszkedést azonban megnehezíti, hogy a japán munkaerő angoltudása messze elmarad a nemzetközi és regionális átlagtól.
A Sprint Nextel felvásárlásával ügyfélszámát tekintve a világ harmadik legnagyobb mobilszolgáltatójává váló Softbank nem az egyetlen külföldön terjeszkedő japán cég, amelynek gondot jelent az angoltudás hiánya dolgozói köreiben.
A Rakuten internetes kereskedelmi vállalat, valamint a legnagyobb japán ruházati cég, a Uniqlo irodáiban is az angol használatát próbálják bevezetni a nemzetközi nyitás megkönnyítése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonos fronton erősít az eNET
- Megjelent az első hazai munkaerő-jutalmazó és motivációs szoftver
- Vodafone-tól csábított felsővezetőt a Magyar Telekom
- Személyi változás az online közönségmérés területén
- Megújult a vezetőség az IAB Hungary élén
- Új vezető az IAB Hungary oktatási munkacsoportjának élén
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből
- Piller András az Antenna Hungária új vezérigazgatója
- Már a végzős mérnökhallgatók is külföldi munkában gondolkoznak
- Pótfelvételi az online oktatási börzén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.