Carnation-felmérés az on-line turisztikai piacról

2000. július 14. 12:27
A teljes internetes eladások 90 százalékát a repülőjegy-rendelések teszik ki, amelyek értéke mintegy 2 milliárd forint évente - derül ki a Carnation Research magyar on-line turisztikai piacot vizsgáló tanulmányából.
A Carnation elemzése szerint a magyarországi repülőgépjegy-eladások 3 százalékát az interneten keresztül bonyolítják le. A magyar on-line turisztikai piacon a repülőjegy-értékesítés mellett jelentős bevételek származnak még az internetes szállásfoglalásokból. A kutatásból kiderül, hogy a piacon csak elenyésző számban jelennek meg olyan kiegészítő szolgáltatások, mint az utasbiztosítás vagy az autókölcsönzés.

A felmérés rámutat arra is, hogy a megrendelt turisztikai szolgáltatások on-line kifizetésére ma egyetlen hazai site-on sincs mód. Ezért az on-line bevételek az internetes megrendelést követően, a hagyományos értékesítési csatornákból származnak.

Annak ellenére, hogy az on-line turisztikai piac bevételeinek nagy részét a repülőjegy-értékesítés teszi ki, a nemzetközi légitársaságok döntő többsége nem rendelkezik magyar nyelvű oldallal. A magyarországi képviselettel rendelkező több mint 40 légitársaság mindössze egytizede kínál magyar nyelvű oldalakat, míg a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) tagjai közül minden negyediknek van saját website-ja. A kutatás eredménye szerint a legfejlettebb önálló weboldallal a hotelláncok rendelkeznek.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47