Az év legzöldebb irodaházába költözött az XAPT
Február közepén új irodájában kezdte meg munkáját az XAPT Hungary csapata. Az XAPT a Rétköz utca 5. szám alatt található BudaWest irodaház második emeletén rendezte be új központját, amely a 2004 óta használt, az Eleven Centerben lévő korábbi iroda közvetlen szomszédságában található. A költözés legfontosabb oka az volt, hogy a folyamatos bővülésnek köszönhetően az XAPT kinőtte a régi irodáját.
A tavalyi évben a dolgozói létszámát megduplázó XAPT idén is jelentős létszámbővülésre számít, így elkerülhetetlen volt a cég által használt irodai terület és infrastruktúra bővítése, modernizálása, illetve fontos volt az egyedi, a cég tevékenységéhez és a komfortos munkavégzéshez illeszkedő iroda kialakítása. A természetes megvilágítású nyitott terek (open-air office), számos tárgyaló és „phone box” helyiségek mellett, a rekreációs terület, a társalgó jellegű étkező és teasarok kialakítása is lényeges szempont volt a kötetlenebb légkörben zajló ötletelésekhez és az egyes munkacsoportok közötti hatékony munkavégzés elősegítéséhez. A cég korábbi irodaterületén az épület adottságai miatt sajnos nem volt lehetőség a felmerülő igényeknek megfelelő tágas, nyitott terek kialakítására.
A munkavégzéssel kapcsolatos igények mellett, az XAPT számára fontos kritérium volt a környezetvédelem és a fenntarthatóság is, ezért a cég tavasszal megkezdte a tárgyalásokat az iroda.hu csoport által szervezett „Az Év Irodája” verseny „Az Év Legzöldebb Irodaháza” kategóriájának győztesévé választott BudaWest irodaház képviselőivel, és novemberre már a költözés időpontja is véglegessé vált. Az első helyezést az irodaház a holisztikus szemléletmóddal, ezen belül az innovatív gépészeti megoldásokkal, a biciklis megközelíthetőség és bicikliseknek fenntartott öltözők, zuhanyzók és a zöld üzemeltetésre vonatkozó BREEAM In-Use minősítés meglétével érdemelte ki. Az XAPT új irodája, az 1600 nm-es területével a BudaWest legnagyobb alapterületű irodahelyisége, egyedi és innovatív belsőépítészeti kialakításával pedig igazán kényelemes, inspiráló és modern környezetet nyújt mind a munkavállalók, mind az ügyfelek és partnerek számára. Az új irodának helyet adó „intelligens” irodaházban lehetőség nyílt rugalmas térkialakításra, egyéni kívánság szerint kialakítható irodaméretekkel. Az irodaház kivitelezői az XAPT munkatársaival szorosan együttműködve 3,5 hónap alatt alakították ki a cég egyedi igényeinek és az arculati elemeinek megfelelő irodahelyiségét.
Infrastrukturális szempontból az irodában olyan modern technikai eszközök kialakítására került sor, amelyek segítségével lehetőség van videokonferencia kialakítására a világ bármely pontján lévő partnerekkel, kollégákkal. A világ különböző pontjait vizuálisan összekötő rendszer megvalósítása fontos volt az XAPT számára, a globális projektek, és ez ezekhez kapcsolódó munkatársak növekvő száma miatt. A kiépítésre került új infrastruktúra miatt az irodaváltást alapos előkészítő munka előzte meg, amelynek folyományaként a költözést magát zökkenőmentesen, a munka leállása nélkül egy hétvége alatt sikerült levezényelni. Ebben a gördülékeny folyamatban hatalmas szerepet vállalt a cég IT csapata, akik lehetővé tették az XAPT munkatársai számára, hogy pénteken 5-kor még a régi irodában fejezzék be, és hétfő reggel fél 9-kor már az új irodában kezdjék meg a munkát.
Az XAPT várakozással tekint az új irodában rejlő lehetőségek kihasználása felé, amelyek a szó szoros értelmében teret biztosítanak a vállalat által prognosztizált további növekedésnek, és segítenek kapcsolatot tartani a világ szinte minden pontján jelenlévő munkatársakkal, partnerekkel, valamint a nyitott terek, és a közösségibb élményt nyújtó társas helyiségek segítségével hatékonyabb munkavégzést tesznek lehetővé egy az eddigieknél kellemesebb környezetben.
Kapcsolódó cikkek
- A zöld termékek eladása már a teljes értékesítés fele a Philipsnél
- DELFIN Díjra pályázhatnak a felelősen működő magyar vállalatok
- Környezeti és pénzügyi előnyökkel is jár a "zöldebb" nyomtatás
- Kilenc jel, ami arra utal, hogy ERP rendszere megérett a váltásra
- 490 kilotonna CO2-t bocsátott ki az SAP tavaly
- Tehetséggondozást is várnak a cégek a HRM szoftverektől
- Zöld Informatika a BGF képzésein
- A Telenor a fenntartható vállalatok nemzetközi élvonalában
- A logisztikában a költségcsökkentés az elsődleges trend
- Megduplázott létszám és bevétel az XAPT-nál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.