A digitális reklámpiac 14%-kal nőtt 2012-ben

forrás: Prím Online, 2013. március 28. 09:14

A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14%-kal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, nagysága elérte a 35,65 milliárd forintot.

Az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft (PwC) végezte el idén is a digitális reklámköltések felmérését, a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.

Az IAB Adex 2012 felmérés átfogó, alapos és kontrollált módszertannal kíván pontos képet adni a digitális reklámköltések alakulásáról.

A hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése.
Itthon továbbra is a display szegmens a legnagyobb. 2012-ben az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12%-kal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent.  A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött.
A listing szegmens stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent.
Az email marketingre fordított költések most először csökkentek, a mobil reklámozás ellenben töretlen dinamikával növekszik.



A digitális reklámköltésekre vonatkozó 2012-es net-net adat a Magyar Reklámszövetség reklámköltési összesítésének részeként fog megjelenni.
 

Kulcsszavak: marketing reklám IAB-hu IAB

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32