Kitörési lehetőség kis cégeknek: saját mobilalkalmazás ingyen!
Robbanásszerű fejlődés előtt áll a hazai mobilinternetezés, amely évente 300 százalékkal növekszik. E folyamat egyik nagy nyertese lehet a kisvállalati szektor. Az okostelefonon sikerrel információt találók több mint fele ugyanis vevő lesz, ami a vásárlóerő általános hiánya miatt akár kitörési pontot jelent. Ezt a lehetőséget azonban csak jó mobilalkalmazással lehet kihasználni: most bárki, informatikai tudás nélkül is elkészítheti sajátját – állítja a mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó Attrecto Zrt.
A mobilhasználat robbanásszerű fejlődését támasztja a Telenor mobilszolgáltató legfrissebb gyorsjelentése: mobil internetes ügyfélköre közel 50 százalékkal bővült az előző évhasonló időszaka óta. Ügyfelei havonta már több adatforgalmat bonyolítanak, mint az okostelefonokhoz általában igényelt 1 GB-os csomag.
E forradalom nyertesei lehetnek a kisvállalatok, amelyek legnagyobb problémája éppen a vásárlóerő hiánya. Nekik nagyon jó hír, hogy a Google Mobile Ads statisztikája szerint az okostelefonon keresők 95 százaléka helyi információra vadászik. Ha ez a keresés sikeres, akkor 61%-uk még aznap felhívja az adott üzletet, szolgáltatót, és csaknem ugyanilyen arányban szintén aznap még el is látogat oda! Vagyis az internetes kereslet a közeljövő nagy üzleti lehetősége, hiszen egy jól megcsinált mobilapplikációval új és aktív vevőkört lehet elérni.
„A felhasználók strukturált, napra kész információkat várnak. Ennek ellenére a hazai kkv-k marketingköltségük csupán századrészét költik mobilos megjelenésekre, miközben az okostelefon-használók napi médiafogyasztásának 23 százalékát ez a platform adja – mondja Kiss Gergely, az Attrecto Zrt. vezérigazgatója. „Aki 5-10 évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy mindenképp szüksége van weboldalra, annak most feltétlenül kell egy mobilalkalmazás”. A cégeket legtöbbször az riasztja el, hogy ha egy alkalmazás létrehozásával fejlesztő céget bízna meg, akkor milliós nagyságrendű költséggel kellene számolnia.
Erre van is megoldás: az Attrecto, amelynek a Jeremie 1 program keretében az X-Ventures Alpha Zrt. (korábbi nevén Biggeorge’s-NV Equity) kockázat tőkealap-kezelő nyújtott finanszírozást, kifejezetten a magyar piacra készítette el AppKreátor nevű online elérhető keretrendszerét, amely segítségével bárki elkészítheti saját alkalmazását, néhány kattintással, mindenféle fejlesztői ismeret nélkül. Előre elkészített sablonokat tartalmaz, amelyek az adott ágazat igényeit elégítik ki. Vannak sablonok éttermekre, pubokra, hotelekre, fitnesztermekre, rendezvényekre, együttesekre és dj-kre, sportcsapatokra, vállalkozásokra és oktatási intézményekre. A sportcsapatoknak készült AppKreátor sablont már sikerrel használja három platformon több NB I-es futballcsapat.A Lipóti Pékség pedig számos hasznos funkciót épített be az alkalmazásba, így például boltkeresőt, a termékek bemutatását és online vendégkönyvet is. (www.appkreator.hu)
Kapcsolódó cikkek
- 150 ezer felett az appok száma a Windows Phone áruházban
- Smartmobil 2013: Dobd el a kulcscsomód, használd a mobilod!
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Online és mobil check-in az easyJetnél
- Telenor kampány a biciklizés népszerűsítéséért
- Skype BlackBerry-n is
- Okoslottó alkalmazás Androidra és iPhone-ra
- A Szépművészeti hallássérültek számára készült alkalmazását méltatta a The Guardian
- IKEA „Kertberendező” mobilalkalmazás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.