Kitörési lehetőség kis cégeknek: saját mobilalkalmazás ingyen!
Robbanásszerű fejlődés előtt áll a hazai mobilinternetezés, amely évente 300 százalékkal növekszik. E folyamat egyik nagy nyertese lehet a kisvállalati szektor. Az okostelefonon sikerrel információt találók több mint fele ugyanis vevő lesz, ami a vásárlóerő általános hiánya miatt akár kitörési pontot jelent. Ezt a lehetőséget azonban csak jó mobilalkalmazással lehet kihasználni: most bárki, informatikai tudás nélkül is elkészítheti sajátját – állítja a mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó Attrecto Zrt.
A mobilhasználat robbanásszerű fejlődését támasztja a Telenor mobilszolgáltató legfrissebb gyorsjelentése: mobil internetes ügyfélköre közel 50 százalékkal bővült az előző évhasonló időszaka óta. Ügyfelei havonta már több adatforgalmat bonyolítanak, mint az okostelefonokhoz általában igényelt 1 GB-os csomag.
E forradalom nyertesei lehetnek a kisvállalatok, amelyek legnagyobb problémája éppen a vásárlóerő hiánya. Nekik nagyon jó hír, hogy a Google Mobile Ads statisztikája szerint az okostelefonon keresők 95 százaléka helyi információra vadászik. Ha ez a keresés sikeres, akkor 61%-uk még aznap felhívja az adott üzletet, szolgáltatót, és csaknem ugyanilyen arányban szintén aznap még el is látogat oda! Vagyis az internetes kereslet a közeljövő nagy üzleti lehetősége, hiszen egy jól megcsinált mobilapplikációval új és aktív vevőkört lehet elérni.
„A felhasználók strukturált, napra kész információkat várnak. Ennek ellenére a hazai kkv-k marketingköltségük csupán századrészét költik mobilos megjelenésekre, miközben az okostelefon-használók napi médiafogyasztásának 23 százalékát ez a platform adja – mondja Kiss Gergely, az Attrecto Zrt. vezérigazgatója. „Aki 5-10 évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy mindenképp szüksége van weboldalra, annak most feltétlenül kell egy mobilalkalmazás”. A cégeket legtöbbször az riasztja el, hogy ha egy alkalmazás létrehozásával fejlesztő céget bízna meg, akkor milliós nagyságrendű költséggel kellene számolnia.
Erre van is megoldás: az Attrecto, amelynek a Jeremie 1 program keretében az X-Ventures Alpha Zrt. (korábbi nevén Biggeorge’s-NV Equity) kockázat tőkealap-kezelő nyújtott finanszírozást, kifejezetten a magyar piacra készítette el AppKreátor nevű online elérhető keretrendszerét, amely segítségével bárki elkészítheti saját alkalmazását, néhány kattintással, mindenféle fejlesztői ismeret nélkül. Előre elkészített sablonokat tartalmaz, amelyek az adott ágazat igényeit elégítik ki. Vannak sablonok éttermekre, pubokra, hotelekre, fitnesztermekre, rendezvényekre, együttesekre és dj-kre, sportcsapatokra, vállalkozásokra és oktatási intézményekre. A sportcsapatoknak készült AppKreátor sablont már sikerrel használja három platformon több NB I-es futballcsapat.A Lipóti Pékség pedig számos hasznos funkciót épített be az alkalmazásba, így például boltkeresőt, a termékek bemutatását és online vendégkönyvet is. (www.appkreator.hu)
Kapcsolódó cikkek
- 150 ezer felett az appok száma a Windows Phone áruházban
- Smartmobil 2013: Dobd el a kulcscsomód, használd a mobilod!
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Online és mobil check-in az easyJetnél
- Telenor kampány a biciklizés népszerűsítéséért
- Skype BlackBerry-n is
- Okoslottó alkalmazás Androidra és iPhone-ra
- A Szépművészeti hallássérültek számára készült alkalmazását méltatta a The Guardian
- IKEA „Kertberendező” mobilalkalmazás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.