Önkéntességért Díjat nyert a Telekom Mobilsulija
Az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) minden évben díjazza az önkéntességet azzal a céllal, hogy vonzóvá tegye a tevékenységet, és hogy az önkéntes segítség társadalmi megítélését kedvezőbb irányba mozdítsa. Idén az év vállalati önkéntes programjának díját a Magyar Telekom dolgozói által létrehozott Mobilsuli oktatói program érdemelte ki.
A Mobilsuli 2010. júliusában civil kezdeményezésre kezdte meg működését. A Telekom ügyfélkapcsolati területén dolgozó munkatársai felismerték, hogy a mobil és internethasználó gyermekek nincsenek felkészítve a mobilkommunikációra, nem ismerik az alapvető mobilhasználat etikai és kommunikációs alapelveit, miközben a mobiltelefónia és az internetezés a mindennapi életük részévé vált. Az ismerethiány sok esetben visszafordíthatatlan károkat okoz: a szabad publikálás, a korlátlan tartalom-hozzáférés veszélyeket hordoz a fejlődésükre, szocializációjukra nézve és akár visszaélések, rosszindulatú támadások célpontjaivá is válhatnak. A feladat adta magát: meg kell tanítani a gyerekeknek a helyes, etikus és biztonságos mobilhasználatot, azt, hogy hogyan tudnak tudatosan élni az internet nyújtotta lehetőségekkel.
A Telekom munkatársaiból verbuválódott egyesület Magyarország első olyan civil szervezete, amely az általános iskolába járó gyerekek mobiltelefonálási és internetezési szokásait vizsgálja és az eredményekre alakított tematikus oktatást nyújt hazai általános iskoláknak. Az iskolák az egyesület honlapján jelentkezhetnek a programban való részvételre és a Mobilsuli sikerét igazolja, hogy az elmúlt három évben 200 iskola 450 osztályának 14 ezer tanulója volt résztvevője az interaktív előadásnak. Jelenleg 233 önkéntes vesz részt a programban, a vállalat legkülönbözőbb szakmai területeiről jelentkező munkatársak, vezetők.
A díjat Máthé Balázs, a Telekom vezérigazgató-helyettese, a Mobilsuli program védnöke és önkéntes oktatója vette át dr. Radácsi László CSR tanácsadótól, a SmartLab Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatójától: „Örülünk a díjnak, de legfőképp nagyon büszkék vagyunk azokra a munkatársainkra, akik a programot – alapfeladatukon, munkakörükön túl látva – évekkel ezelőtt elindították. Az oktatás szükségességét sok sajnálatos példa, sikerét pedig a programra bejelentkezetett több száz általános iskola igazolja.” – mondta Máthé Balázs.
A program tananyaga januártól az internetről szóló oktatási anyaggal is bővül, így elmondhatjuk, hogy egy olyan speciális oktatást adunk szakértőként az országban, ami kézzelfogható és mérhető segítség a most felnövő generációnak – mondta el Tóth Zoltán, a Mobilsuli program vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Nyelvi Nagykövetség címmel jutalmazták a HP-t
- Átadják a 2013. évi Pro Progressio díjakat középiskolai tanároknak
- Innovatív és kreatív hallgatókat díjaznak a Műegyetemen
- Több ezer gyereket oktattak a biztonságosabb internethasználatra
- H95 Bűvösvölgy: évente tízezer diákot várnak az új médiaértés központba
- Több innovációt és digitális készségfejlesztést szorgalmaz Brüsszel az oktatásban
- Ingyenes online oktatás brit egyetemeken
- Ismét elindul a Telekom gyakornoki programja
- Óvodások kommunikációs eszközhasználatát vizsgáló dolgozatot díjazott a Magyar Telekom
- Kovács Attila-díj 2013: Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kreatív zsenik Győrből: Különdíj és közönségdíj az ArtHungry versenyen
A győri Széchenyi István Egyetem Művészeti Karának két tervezőgrafikus hallgatója kiemelkedő eredményt ért el az ArtHungry grafikai és designversenyen. Ratkovic Ljubica a „gi x er” nevű organikus betűtípusával különdíjat nyert, míg Ozvald Mária Trilogie d'Or című ékszerkollekciójával elnyerte a közönségdíjat.
Hozd ki a legtöbbet a tavaszból: Hasznos telefonos tanácsok
A tavasz a megújulás időszaka: hosszabb nappalok, friss energia és több lehetőség a szabadban való időtöltésre. Ahhoz, hogy telefonod lépést tartson veled, érdemes követned a HONOR hasznos tanácsait!
Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.
Új HR vezetőt kapott a Schneider Electric dunavecsei okosgyára
Kecskés Krisztinát a Schneider Electric dunavecsei okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS) HR vezetőjévé nevezték ki. Feladatai közé tartozik, hogy a folyamatosan fejlődő üzem számára megfelelő szakembereket találjon, támogassa a szervezet fejlődését, és javítson a HR folyamatok hatékonyságán. Emellett stratégiai célja, hogy elősegítse a Schneider Electric azon törekvését, hogy vonzó karrierlehetőségeket kínáljon a fiatal tehetségeknek, és biztosítson számukra szakmai fejlődési lehetőségeket a DSPS-nél vagy akár a vállalatcsoport más területein, legyen szó szakmai előrehaladásról vagy a legmodernebb technikai megoldásokkal rendelkező munkakörnyezetről.