BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny

forrás: Prím Online, 2014. március 10. 10:12

Blackbone nyerte a második BeeSmarter 24 órás Mobil Programozó és App Designer Csapatversenyt. Az eseményt a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete (MAVE), a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Karával (PPKE-ITK) és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel közösen rendezte meg a hétvégén.

A hétvégén rendezték meg a második BeeSmarter versenyt. A programozó és dizájner csapatoknak 24 óra állt rendelkezésre egy mobilalkalmazás fejlesztésére és a hozzátartozó felhasználói interfész kialakítására. A feladat egy mesterséges intelligenciával is vezérelhető online fantasy játék megvalósítása volt, mely a kártyás szerepjátékok mintájára épült fel.

 

A megoldás során fontos volt a hatékonyság, a felhasználóbarátság, valamint a mérnöki látásmód egyaránt. A verseny különlegessége, hogy a programozó és designer csapatoknak együtt kell működniük a feladat megoldása során, így a saját csapattársak mellett, egy másik csapattal való együttműködés képességét is próbára teszi a verseny.

 

 

A fejlesztők közül a Németh Balázsból, Balogh Istvánból és Vesza Józsefből álló Blackbone csapatnak sikerült a legjobb játék megoldást kifejlesztenie, így idén egy már profi programozókból (Lufthansa Systems Hungária) álló csapat vihette haza a vándorkupát, akik tavaly éppen csak lemaradtak az első helyről. A második helyen azNSDreamTeam”, a harmadikon pedig meglepetésre egy középiskolás csapat, az1K7” (Alternatív Közgazdasági Gimnázium) lett, megelőzve az egyetemi csapatokat.

 

A felhasználói interfész megvalósításával foglalkozó dizájnerek közül az Almássy Dániel Domán és Vörösmarti Daniella alkottaD N L Corporation” csapat bizonyult a legkreatívabbnak. A második helyezett aMOME colLAB”, a harmadik pedig aDesignZweiPolizei” lett (MOME).

 

Az egyetemisták versengésével párhuzamosan tehetséges középiskolások is megmutathatták tudásukat, akik már most érdeklődnek a szakma iránt. Nekik egy több résztvevős, optikai törvényekre épülő játékot kellett megvalósítaniuk. A fejlesztés során tisztában kellett lenniük úgy a játékelemek fizikájával, mint a táblagépek közötti közvetlen kommunikációval. A legjobb csapat a Berzsenyi Dániel Gimnázium és az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola diákjaiból álló „new Team();” lett.

 

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55