Visa: az e-kereskedelem csupán a kezdet
Jelenleg a Föld népessége által fogyasztási cikkek vásárlására fordított összeg 7,95 százaléka kötődik a Visa International kártyáihoz (1999. évi adat), ami 100 százalékos növekedést jelent 1994-hez képest. A Visa kártyákkal évente végrehajtott mintegy 21 milliárd tranzakció 1,6 billió dollár éves forgalmat eredményez. Ennek az összegnek 2 százalékát költik el jelenleg az interneten keresztül. Ez a nem túl magas százalékos arány azt jelenti, hogy egyedül a Visa kártyáival évi 32 milliárd dollár értékben hajtanak végre vásárlásokat a világhálón. A Visa várakozásai szerint az elektronikus kereskedelmi tranzakciók aránya öt éven belül meghaladja a 10 százalékot.
Magyarországon és a többi kelet-közép-európai országban az új módszer nyújtotta biztonság és választék megismerésével várható az on-line vásárlások elterjedése.
"Az elektronikus kereskedelem homályos szakkifejezésből néhány év alatt nemzetközi üzleti jelenséggé nőtte ki magát" - mondta Radu Obreja, a Visa International Magyarországért felelős országmenedzsere.
"Az elektronikus kereskedelem megjelenése a Visa számára azt jelentette, hogy a 19 millió kereskedő mellett további 400 millió potenciális tranzakciós helyszínhez jutottunk - összesen ennyi számítógép rendelkezik ugyanis internet-hozzáféréssel a világon. Az e-commerce, azonban nem áll meg ezen a szinten. Nagyon gyorsan terjed, és csupán idő kérdése, mikor csatlakozik Magyarország is a nemzetközi trendhez."
"Az e-kereskedelem feltételeinek megteremtésén túl a Visa már elindult az m-kereskedelem bevezetése felé vezető úton. A mobilkereskedelemnek köszönhetően a korábban említett 400 millió PC mellett a nemzetközi piac közel 1 milliárd vezeték nélküli eszköze is hamarosan belép a kártyás tranzakciók potenciális helyszíneinek sorába" - mondta Radu Obreja.
"Az m-commerce kialakulása az univerzális kereskedelem, az u-commercekorát vetíti előre. Ezen a piacon eltűnnek a kereskedelem hagyományos korlátai - a nemzeti valuták éppúgy, mint a földrajzi és fizikai határok.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról