Visa: az e-kereskedelem csupán a kezdet

2000. augusztus 23. 18:33
A Visa International ismertette várakozásait azzal kapcsolatban, miként tesz szert egyre nagyobb jelentőségre és népszerűségre az elektronikus kereskedelem a világ vásárlóközönségének körében.
Már jelenleg is az internetes vásárlások alkotják a Visa leggyorsabban növekvő üzletágát, az előrejelzések pedig alátámasztják azt a széles körben elterjedt nézetet, mely szerint ez a tendencia a jövőben is folytatódik. A Visa ezenkívül arról is beszámolt, miként kívánja bevezetni ügyfelei és partnerkereskedői számára először a mobil-, majd pedig az univerzális kereskedelmet. Ez utóbbi már valóban minden tér- és időbeli megkötöttség nélkül teszi lehetővé a vásárlást a világ minden pontján.

Jelenleg a Föld népessége által fogyasztási cikkek vásárlására fordított összeg 7,95 százaléka kötődik a Visa International kártyáihoz (1999. évi adat), ami 100 százalékos növekedést jelent 1994-hez képest. A Visa kártyákkal évente végrehajtott mintegy 21 milliárd tranzakció 1,6 billió dollár éves forgalmat eredményez. Ennek az összegnek 2 százalékát költik el jelenleg az interneten keresztül. Ez a nem túl magas százalékos arány azt jelenti, hogy egyedül a Visa kártyáival évi 32 milliárd dollár értékben hajtanak végre vásárlásokat a világhálón. A Visa várakozásai szerint az elektronikus kereskedelmi tranzakciók aránya öt éven belül meghaladja a 10 százalékot.

Magyarországon és a többi kelet-közép-európai országban az új módszer nyújtotta biztonság és választék megismerésével várható az on-line vásárlások elterjedése.

"Az elektronikus kereskedelem homályos szakkifejezésből néhány év alatt nemzetközi üzleti jelenséggé nőtte ki magát" - mondta Radu Obreja, a Visa International Magyarországért felelős országmenedzsere.

"Az elektronikus kereskedelem megjelenése a Visa számára azt jelentette, hogy a 19 millió kereskedő mellett további 400 millió potenciális tranzakciós helyszínhez jutottunk - összesen ennyi számítógép rendelkezik ugyanis internet-hozzáféréssel a világon. Az e-commerce, azonban nem áll meg ezen a szinten. Nagyon gyorsan terjed, és csupán idő kérdése, mikor csatlakozik Magyarország is a nemzetközi trendhez."

"Az e-kereskedelem feltételeinek megteremtésén túl a Visa már elindult az m-kereskedelem bevezetése felé vezető úton. A mobilkereskedelemnek köszönhetően a korábban említett 400 millió PC mellett a nemzetközi piac közel 1 milliárd vezeték nélküli eszköze is hamarosan belép a kártyás tranzakciók potenciális helyszíneinek sorába" - mondta Radu Obreja.

"Az m-commerce kialakulása az univerzális kereskedelem, az u-commercekorát vetíti előre. Ezen a piacon eltűnnek a kereskedelem hagyományos korlátai - a nemzeti valuták éppúgy, mint a földrajzi és fizikai határok.

Kulcsszavak: Visa M-Commerce e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01