Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot

MTI Sajtóadatbank, 2014. július 27. 10:56

A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken, a megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.

A GKI Digital online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatása szerint a személyes átvételi pontok egyre elterjedtebb megoldás a fogyasztók körében, mert az online megvásárolt csomagokat forgalmas csomópontokon, közlekedési útvonalon elhelyezkedő üzlethelyiségben vehetik át, kedvezőbb árazás mellett.
 

A kutatás eredményei szerint az új vásárlók 77 százaléka kényelmességi és rugalmassági szempont, 58 százaléka megközelíthetőség miatt választja inkább a személyes átvevőpont kipróbálását, a vevők 80 százaléka pedig visszatérő ügyfél.
 

Az átvevőpontok 4 éve jelentek meg a piacon, elsőként a Lapker Zrt. Pick Pack pont néven indította el a szolgáltatást és saját hírlapüzleteiben kézbesítette az e-kereskedők csomagjait. Az elmúlt években a Magyar Posta és a GLS futárcég is aktív hálózatépítésbe kezdett, azonban a GKI Digital korábban végzett kutatása alapján 2013-ban az 1,3 millió csomagot bonyolító átvevőpont piac háromnegyedét a legnagyobb hálózattal rendelkező Pick Pack pont szolgáltatás adja.
 

Az átvevőpontok fogyasztói körét 70 százalékban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, 53 százalékuk 30 és 50 év közötti vásárlók alkotják. Az új ügyfelek, akik átlagosan a havi csomagforgalom 20 százalékát adják, leginkább a fiatal, 20 év alatti, illetve az 50 éven felüli rétegekből kerülnek ki.
 

A legkedveltebb átvevőpont helyek a hírlapüzletek és a benzinkutak, előbbit a vásárlók 78 százaléka, utóbbit pedig 30 százalékuk preferálja. A korábbi főváros centrikusság is megszűnt, Budapesten a havi csomagforgalom csupán 27 százaléka realizálódik.
 

A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a júniusban készített lakossági kutatás tanulsága, hogy az online vásárlásnál most már nem csupán az ár, hanem a különböző szolgáltatások minősége is komoly szerepet játszik.
 

Az online vásárlók legnagyobb hányada, 58 százaléka a kényelem, 51 százaléka az áttekinthetőbb választék, 47 százaléka pedig az ár miatt vásárol a világhálón - áll a közleményben.
 

A felmérés az elmúlt egy hónapban internetes vásárlást választó 18 éven felüli lakosság körében, 1100 fős válaszadói mintán, online lekérdezéssel zajlott 2014 júniusában.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup

Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését. 

2024. június 22. 12:10

K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén

A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.

2024. június 22. 10:29

Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség

A szövetség a marketing szakmai, illetve társadalmi szerepének további mélyítését tűzte ki célul, ennek érdekében a közösségi munka szervezése, a nemzetközi kapcsolatok koordinálása, az edukációs projektek, valamint a vállalati és partnerségi kapcsolatok területén a jövőben három alelnök támogatja majd a szövetség tevékenységét.

2024. június 21. 18:25

Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát

Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást. 

2024. június 21. 16:18

Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion

Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban. 

2024. június 21. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02