A karácsony az e-Business tűzkeresztsége?
Nem éri meg a cégeknek az az 50-300 dollár, amennyiért ismételten megvásárolják az adott terméket - sokkal többet érne a vevők bizalma, hisz e nélkül nem nyílnak új üzletlehetőségek. A legtöbb online bolt nem ad naprakész információt a raktárkészletről, a szállítás állapotáról. Nem adnak lehetőséget az ügyfélnek arra, hogy kinyomozza, vajon úton van-e már a termék, vagy újra kell rendelni. Gartner szerint meg kell adni a lehetőséget a vevőnek, hogy naprakész információkat kapjon a rendelésről.
A vásárlók számára túlkomplikált tájékozódás: hosszú letöltési idők, bonyolult labirintus vezet a honlapon a keresett információhoz. Ez elveszi a vásárlási kedvet. A keresett válaszokat két egérkattintásnál tovább nem lenne szabad "rejtegetni". A jó ügyfélszolgálat lehetővé teszi a gyors és egyszerű e-mailes, élő chat-es vagy telefonos információszerzést.
A kezelési, küldési költségek pontos feltüntetésének hiánya: egyes online kereskedők a postaköltségből próbálnak hasznot húzni. Ez nagy hiba - mondta Gartner. Nem jó megoldás az sem, ha a szolgáltató csak hónapokkal a karácsonyi időszak után kéri a postaköltség befizetését. A vevők hosszabb távú megtartására más eszközöket kell használni. A megfelelő megoldás, ha a vevők a távolabbi határidejű vásárlások esetén kevesebb postaköltséget fizetnek, ill. tudnak előre tervezni a vásárlásnál.
Október közepén a Gartner-elemzők további internetes csomagküldő szolgáltatásokról szóló felméréseket tesznek közzé - írja a GNN.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról
- Népszerű az e-kereskedelem
- A hazai innováció élvonalában
- A legjobb hazai online boltok kínálata a Kirakat.hu-n