Könnyen intergrálható bankkártyás fizetés webáruházaknak a Barion megoldásával
A Barion integrálta e-pénz és bankkártya-elfogadási rendszerét a Wordpress platform legnépszerűbb e-kereskedelmi rendszeréhez. Aki WooCommerce webáruházat üzemeltet, ezentúl villámgyorsan, rendkívül alacsony jutalékok mellett és személyes szerződéskötés nélkül tudja bevezetni a kártyás fizetést.
A Wordpress a világ legelterjedtebb nyílt forráskódú tartalommenedzselési rendszere. Piaci részesedése meghaladja a 60 százalékot, mialatt a második helyen lévő Joomla mindössze 7, a harmadik helyen álló Drupal 5, a negyedik helyezett Magento pedig mindössze 3 százalékot mondhat magáénak (forrás: W3Techs). A Wordpress webáruházak majdnem 80 százalékát pedig a WooCommerce kereskedelmi rendszere hajtja, ez az alkalmazás készletezi és jeleníti meg a termékeket, és ebben kell meghatározni az adott webáruházban elfogadott fizetési módokat is.
Mivel Magyarországon ezres nagyságrendben üzemelnek Wordpress alapú webáruházak, így nem véletlen, hogy a Barion először ehhez a rendszerhez integrálta fizetési megoldását. A modult a Barion partnere, az elektronikus fizetési megoldások fejlesztésével foglalkozó Transgate készítette el, a Barion alkalmazásprogramozási felületének (API-jának) használatával, mindössze néhány napos programozási munkával. A wordpresses Barion bővítmény segítségével a woocommerces áruházakban néhány perc alatt, informatikai szaktudás és személyes szerződéskötés nélkül lehet bevezetni bankkártya-elfogadási rendszert.
Szerződés nélkül
„Meglepő lehet, hogy a bankkártya-elfogadáshoz a webáruház-tulajdonosoknak még személyes szerződést sem kell kötniük, de ez az e-pénzre vonatkozó szabályozásoknak köszönhető” – magyarázza Bíró Tamás, a Barion marketingvezetője. Az e-pénz ugyanis olyan, mint a készpénz, és használatát is hasonló szabadsággal kezelik az Európai Unió teljes területén. A bankkártya-elfogadás és a fizetés pedig valójában nem a webáruházakban történik meg, hanem a Barion PCI DSS minősítéssel rendelkező biztonságos webszerverén, méghozzá olyan módon, hogy a bankkártyaadatokat még a webáruházak tulajdonosai sem látják. Ők egy, a Barion által kiállított és a vitarendezést szolgáló egyedi azonosítószámot kapnak minden vásárláshoz.
Az e-pénz alapú fizetési megoldás használata így a vásárlók számára is biztonságos, nem utolsósorban pedig kényelmes és olcsó. A Barion rendszerében ugyanis elmenthetőek, majd jelszóval vagy biometrikus azonosítási módszerrel védhetőek a bankkártyák adatai. Az internetes fizetés, a pénzküldés és -fogadás, az egyenleglekérdezés pedig mind teljesen ingyenes.
A webáruházak tulajdonosai járnak a legjobban
A barionos payment gateway bevezetésével azonban valószínűleg a webáruházak tulajdonosai járnak a legjobban, ők ugyanis most akár 2-3 százaléknyi jutalékot is fizethetnek minden egyes vásárlás után a bankkártyás fizetési megoldások gyártóinak. A Barion ezzel szemben 1 százalékot kér, amiből a Transgate ügyfelei 20% kedvezményt kapnak. „Hitvallásunk szerint a webes fizetésnek teljesen ingyenesnek és jutalékmentesnek kellene lennie mind a vásárlók, mind a webáruházak tulajdonosai számára. Most erre azért nincs még mód, mert a bankkártyák kibocsátói jutalékot kérnek minden tranzakció után” – emeli ki Bíró Tamás.
A Barion a Wordpress mellett más webáruházrendszereket is támogat, így a barionos fizetési modul hamarosan elérhetővé válik Joomla, Drupal és Magento alapú nyílt forráskódú webáruházakhoz is. Emellett számos magyar fejlesztőcég támogatja a megoldást, így a barionos kártyaelfogadás a CorinWebshop, a Superwebaruhaz, a Viltor és a MailMaster szoftvereiben, valamint az egyik piacvezető, az UNAS webáruházaiban már ma elérhető, a többi platformon pedig a közeljövőben mutatkozik be.
Kapcsolódó cikkek
- Egymillió hirdetés Háztól-Házig szolgáltatással
- Magyar webáruházak mérkőznek meg az Ország Boltja címért
- E-pénz a kasszákban
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- A Bónusz Brigád internetes kereskedő forgalma 50 százalékkal nőtt tavaly
- Vásárlók bankkártyaadatait lopta egy bolti eladó Budapesten
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- Újabb rekordokat döntött az európai és a magyar e-kereskedelem
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- A Ma este Színház lett az Év Internetes Kereskedője 2015-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.