Kódolni tanítja a lányokat a Skool és a Nokia
Magyarország legnagyobb K+F központja, a Nokia Networks vallja: a sokszínűség segíti a fejlődést. A vállalat ezért úgy döntött, hogy támogatja a Skool független non-profit kezdeményezést, melynek küldetése, hogy új oktatási formában adjon át hasznos és használható technológiai ismereteket fiatal lányoknak és nőknek.
Önkéntes mentorként a Nokia Networks alkalmazottai aktívan részt vesznek ebben a speciális oktatási programban és támogatják, hogy a fiatal hölgyek megtanuljanak kódolni. Közös céljuk, hogy elősegítsék hazánkban a nemek közötti munkavállalási egyensúlyt az infokommunikációs és távközlési (IKT) szektorban.
- Harmadával többet keres havonta az átlagnál az a pályakezdő fiatal, aki az infokommunikációs és távközlési szektorban helyezkedik el.
- Mégis 22 ezer betöltetlen informatikai álláshely van a magyar munkaerő-piacon.
- A szektorban dolgozó nők aránya csupán 8 százalék.
- A lányok 15 évesen még valamennyi tudományos-technológiai tantárgyban felülmúlják a fiúkat, de a fizetési egyenlőtlenségek, a munka és magánélet összeegyeztethetetlensége, a barátságtalan, elférfiasodott környezet eltántorítja őket a pályától.
- A Skool és a Nokia közös célja, hogy a fiatal lányok játékos foglalkozásokon kapjanak kedvet az informatikához, és a speciális oktatási program segítségével később ebben az ágazatban helyezkedhessenek el.
A lányoknak szóló Skool képzések a 10-18 éves korosztályt célozzák. A fiatalok alapvető programozási ismeretekkel gazdagodnak, megismerkednek a játékfejlesztéssel, a honlapépítéssel és a robotikával. Eddig 800 résztvevőnek adtak át értékes tudást, mintegy 400 órában.
Újra kódoltak a lányok
A Nokia és a Skool ismét közös programozós napot szervezett a lányoknak május 21-én szombaton, 9 és 16 óra között a Nokia Solutions and Networks Kft. székházában. Az érdeklődők megismerkedhettek a Nokia alkalmazottaival, tevékenységükkel, és játékos feladatok segítségével tanulhatták meg a kódolás alapjait. Egyedi programban volt részük: a feladatok a telekommunikáció, a jeltovábbítás, a hálózatok működését mutatták be.
Rajzolj hálózatot!
A tinédzser résztvevők a Nokiával közösen fejlesztett játékon keresztül ismerkedhettek meg a telekommunikációs rendszerek működésével. A hálózatok működését bemutató feladatok lényege, hogy elevenen szemléltessék: egy mobiltelefon vagy bármilyen eszköz önmagában semmit sem ér a mögötte lévő hálózat és infrastruktúra nélkül. Hiszen hálózatokba botlunk mindenhol: legyen szó utakkal összekötött városokról, az internetről, emberek közti kapcsolatokról vagy telefonhálózatokról. A hálózatkutatás izgalmas témává vált. Mi történik például, ha egy természeti katasztrófa miatt a hálózatban egy kapcsolat megszakad? El lehet még mindig jutni a hálózat egyik pontjából a másikba?
Ezt a kérdést vizsgálja egy szórakoztató, de egyszerű játék, amiben egy gráf két pontja közt próbál kapcsolatot létesíteni az egyik játékos, míg a másik minden lépésben elvág egy kapcsolatot. Sikerülni fog így is továbbítani a jelet? A papír-ceruza próbajátékok után a lányok a Scratch vizuális programnyelvben készítették el lépésről lépésre közösen gondolkodva a játékot. Eközben a programozás fontos alapmódszereivel és izgalmas problémaköreivel is találkoztak, és a nap végére egy saját készítésű játékkal, a folytatáshoz szükséges alaptudással és sok élménnyel gazdagodtak.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei támogatásával fejleszti tovább infrastruktúráját a győri Széchenyi István Egyetem
- Gyakornoki programmal frissít a Lufthansa Systems Hungária
- Versenyben a versenyzőkért
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Idén harmadszor fogadta a Telekom a diákokat a Lányok Napján
- Sikeresen zárult a jövő informatikusait megmérettető INFOPROG2016
- Rendhagyó tanórákat indít a UPC
- EPAM-suli a Digitális Témahéten
- Összeomlik a hazai IT szektor, ha nem kapcsolunk időben
- Újra lesz Magyar Kupa a Jubileumi 16. Challenge 24-en!
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
Digitális harmóniák: Az informatika és a zene találkozása a 2025-ös Grammy-díjátadón
Bár a legtöbb cikk most nyilvánvalóan Bianca Censori bundájáról és az alatta viselt teljesen áttetsző bodyról szól, a 2025-ös Grammy-díjátadó nemcsak róla szólt. Hozzáteszem: nem is csupán a zenei kiválóságokat ünnepelte, hanem rávilágított az informatika és a zene egyre szorosabb kapcsolatára is. Az eseményen számos technológiai újítást és digitális megoldást alkalmaztak, amelyek új dimenziót adtak a zenei élménynek.
DJ Spotify
Elindult a Spotify mesterséges intelligencián alapuló DJ szolgáltatásának beta verziója.
Majka „Csurran Cseppen” – avagy a digitális zeneipar trendjei
Majka legújabb produkciója, a „Csurran Cseppen” nemcsak zenei, hanem technológiai szempontból is figyelemre méltó. Az alkotásban a digitális streaming, az MI-alapú ajánlórendszerek és a közösségi média algoritmusok játsszák a főszerepet, amelyek meghatározzák, hogyan jut el a dal a hallgatókhoz.
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.