Hamarosan többet vásárolunk majd mobilról, mint PC-ről

Friss kutatási eredmények a Criteótól

Perje Zsófia, 2016. október 13. 13:43

A Criteo a napokban közzétette saját jelentését arról, hogyan is alakul a mobil kereskedelmi piac. A dokumentum szerint nem is olyan ördögtől való gondolat, hogy hamarosan az online vásárlások nagy része mobileszközről zajlik majd, hiszen egyre többen kezdik felismerni a trend nyújtotta lehetőségeket.

A Criteo, a teljesítményalapú hirdetési piac egyik vezető vállalatának kutatása azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi szektor fordulóponthoz ért, és a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagyrésze. A technológiai fejlesztések megkönnyítették a mobileszközön történő vásárlást, de a hirdetők számára kihívást jelent minden környezetben megcélozni a fogyasztókat. A kiskereskedelmi vállalatoknak stabil jelenlétet kell kiépíteniük az alkalmazások és a mobil web területén, és az árbevétel felfuttatása érdekében mobil célzási stratégiákat kell kidolgozniuk ahhoz, hogy a böngészés és a vásárlás során valóban bárhol és bármikor kapcsoltba tudjanak lépni az ügyfelekkel. 

 

Kiderült továbbá az is, hogy összességében növekszik az online vásárlók száma, azonban a mobil egyre meghatározóbb szegmensnek ígérkezik. A világpiaci e-commerce forgalom 39%-a már mobilról történik, a tranzakciókat tekintve pedig 19%-ról beszélhetünk. Tény, hogy az emberek többsége még mindig fél megadni bankkártya adatait. 

 

 

Alexander Gösswein, a criteo CEE-ért felelős ügyvezetője kifejtette továbbá azt is, hogy a mobileszközökről indított tranzakciók jelentős százaléka mobiltelefonról érkezik. Az egyes országokat tekintve 51 és 79% között mozognak a mutatók, Japánban és Dél-Koreában azonban már egészen más helyzet rajzolódik ki. Előbbi esetében már a tranzakciók 89%-át, utóbbinál pedig 99%-át bonyolítják okostelefonról. Most először fordult elő, hogy minden globálisan jelentős piacon a mobil tranzakciók többsége okostelefonon zajlott.
 

 


A tranzakciók megkönnyítése érdekében fontos, hogy az adott platform is készen álljon arra, hogy a vásárlókat „fogadja”. A könnyen kezelhető és hasznos vásárlási alkalmazások fejlesztése fontosnak bizonyul. Az olyan funkciók, mint a kezdőképernyőn való elhelyezés, az azonnali betöltés, az offline tartalom, a „push” értesítések, a személyre szabás és a natív funkciókhoz biztosított hozzáférés gazdagabbá és vonzóbbá teszi a vásárlási élményt a fogyasztók számára. A gazdag funkcionalitású környezetet, és több eszközön is egységes, következetes és releváns élményt nyújtó márkák jó eredményeket érnek el az ügyfélmegtartás és a konverzió terén: 

 

  • A fejlett mobilalkalmazással rendelkező kiskereskedelmi cégeknél 2016. második negyedévében a mobil ügyletek 54%-át generálták alkalmazáson belül, szemben a 2015-ös 47%-kal. 
  • Az alkalmazásokban jóval több a lezárt ügylet, mint más digitális vásárlási csatornán, a konverziós arány pedig a mobil internet esetében megszokott érték háromszorosa.
  • Most először fordult elő, hogy a mobilalkalmazásokban magasabb volt a rendelési érték, mint az asztali gépes és a mobil internetes csatornán: a vásárlók az alkalmazásokban átlagosan 127 dollárt költöttek, szemben az asztali gépen költött 100 dollárral és a mobil interneten forgalmazott 91 dollárral.
  • A fejlettebb mobilalkalmazások tulajdonosai 90%-kal több konverziót értek el, mint az ilyen téren kezdő kiskereskedelmi cégek. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32