Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság
A Vodafone Family előfizetők körében Gyermeknap előtt elvégzett kutatás szerint 8 éves korig általában a közös okostelefon, tablet és laptop használat jellemző a családokra, 11 éves kor fölött azonban 10-ből már 9 gyermek rendelkezik saját okostelefonnal.
A gyermekek döntő többsége bármikor hozzáfér az otthoni WiFi-hez, a legtöbb családban téma a biztonságos internetezés és a családok túlnyomó része szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatást is kapna.
A családok 10-15 százalékának van tudomása arról, hogy a környezetében történt-e digitális bántalmazás (vagy annak kísérlete). Nem véletlen, hogy közel kétharmaduk (66 százalék) szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatásban részesülne, ám a szülők tudomása szerint csak a gyermekek harmada (32 százalék) vesz, vagy vett rész hasonló képzésben.
„Ha nem világosítjuk fel a gyermekeket az online veszélyekről, könnyen sebezhetővé válnak” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. „Segítenünk kell tehát a diákokat a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében éppúgy, mint a digitális képességek megszerzésében. E célokat szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program, amelynek keretében az elmúlt egy évben több mint 700 pedagógus és 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban."
„Az online világ számos jó tulajdonsággal, előnnyel bír. Az ebbe beleszületett, ezeket készségszinten használó fiatal másképp integrálja mindezt az életébe. Fontos az is, hogy a túlzás mindenben káros, és beszűkíti az életteret. Ez alól a digitális világ sem mentes. A beszélgetések, a kíváncsiság és a kommunikáció azonban olyan jelenlétet ad, ami hidat képezhet két generáció között. Így közel maradunk egymáshoz online és a valós világban is.” – foglalja össze Villányi Gergő pszichológiai tanácsadó az internetezés potenciális előnyeit és veszélyeit a digitaliscsalad.hu online magazinban, amelynek célja, hogy hasznos tanácsokkal és megoldási javaslatokkal segítse elő a szülők és a gyermekek közös, biztonságos internetezését. Ezt támogatja az is, hogy a Digitális Család és a Digitális Tudásért Alapítvány együttműködésében május 26-án megvalósult, 3-6. osztályos gyerekeknek szóló Nagy Digitális Kaland során a szülők 10 helyszínen vehettek részt a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Program oktatóinak interaktív internetbiztonsági foglalkozásán.
A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka úgy véli, elengedhetetlen, hogy a szülők és a gyermekek korlátok nélkül, bárhol, bármikor elérhessék egymást. A vizsgált 200 háztartásban összesen 316 gyermek használ digitális eszközt; szinte minden megkérdezett háztartásban (96 százalék) van WiFi és a családok egy ötödében valamilyen formában korlátozzák, hogy a gyermek mikor, és mennyit férhet hozzá az internethez.
Az internetes anyagok kontrolljával és a tartalom ellenőrzésével kapcsolatos válaszok igen nagy eltéréseket mutattak. Bár a gyermek kora jelentősen befolyásolja a választ, a szülők fele kiemelten fontosnak tartja, hogy legyen valamilyen kontroll.
A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy az iskolában a gyermekek 60 százaléka használ számítógépet, 46 százaléka interaktív táblát, de csak minden 10. iskoláskorú gyermek találkozik tablettel az oktatás során.
Május utolsó vasárnapjának közeledtével a Vodafone munkatársai azt is megkérdezték a válaszadóktól, hogy ünneplik-e a Gyermeknapot, és ha igen, hogyan. A családok 93 százaléka együtt tölti az ünnepet, a legtöbben közös családi programmal (kirándulás, fagyizás, állatkert) lepik meg a gyermekeket, és százból mindössze 8 családban jellemző az ajándékozás.
A kutatásról:
Gyermeknap közeledtével a Vodafone Magyarország 2017. május 16. és 23. között kutatást végzett a magyar gyermekek digitális eszközhasználatával, illetve a biztonságos internetezéssel kapcsolatos szokásairól és attitűdjeiről. A telefonos felmérést a vállalat a Vodafone Family havidíjas lakossági ügyfelei körében folytatta le, a megkérdezett 200 ügyfél mindegyike közös háztartásban él legalább egy 2-18 év közötti gyermekkel, aki használ valamilyen digitális eszközt (mobiltelefont, tabletet vagy laptopot), aminek költségét a megkérdezett (szülő) fizeti.
Kapcsolódó cikkek
- 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
- A gamer bennünk van
- Íme az 5 legnagyobb veszély az interneten
- Jöttem, Láttam, Megvettem
- Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
- Fókuszban a biztonság
- Idősebbek és bölcsebbek?
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében
Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést
A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.
Online és offline sikerek a MediaMarktnál
Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.
Bosch: 54 milliárdos beruházás és új raktárkapacitás
A Bosch, a globális technológiai és szolgáltatási vállalat, átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon. A központ, amelynek építése 2021-ben kezdődött, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forintos beruházásával valósult meg.
Ezek okozhatják a legtöbb meglepetést idén a kriptopiacon
A BITmarkets kriptovaluta-tőzsde közzétette listáját 2025 TOP 5 kriptós meglepetéseiről. A Cardano és a SUI mellett három új szereplő is helyet kapott, amik potenciálisan átalakíthatják majd a szektort: az XRP, a Dogecoin és a Stellar.