Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét

Az ipari disztribútoroknak át kell gondolniuk az üzleti modelljüket a fennmaradás érdekében

forrás: Prím Online, 2017. július 3. 17:25

A UPS friss, európai, amerikai és kínai beszerzők körében végzett felmérése újra igazolni látszik azt a közkeletű véleményt, hogy az online kereskedelem gyökeresen megváltoztatja az ipari disztribúciót is. 

A közvetlenül a gyártótól, illetve az online piactereken történő beszerzések elterjedésével az ipari értéklánc Európa szerte átalakul, a hagyományos elosztó vállalatoknak pedig meg kell dolgozniuk piaci részesedésük megőrzéséért.

 

A UPS 2017-es Ipari Beszerzés Dinamikája (Industrial Buying Dynamics) felmérésének eredményei 800 európai beszerzési vezető véleményét tükrözi. A kutatás tanúsága szerint 2017-ben már az ipari beszerzők 90%-a vásárol közvetlenül a gyártótól is – ez 27%-os növekedést jelent 2015 óta, mikor a UPS utoljára végezte el ezt a kutatást. Emellett a gyártóknál elköltött pénzösszegek is jelentős növekedést mutatnak: közvetlenül a gyártótól történő vásárlások mára az európai beszerzések 44%-át teszik ki értékben.

 

„2017-ben az ipari beszerzések egyben a disztribúcióról is szólnak: a kereskedelem direkt és online modelljei felülírják a régóta fennálló vásárló-disztribútor kapcsolatokat” – mondta el Abhijit Saha, a UPS marketingért felelős európai alelnöke. „Legyen szó akár közvetlen vásárlásról, akár internetes piactereken történt beszerzésről, a hagyományos közvetítők szerepe leértékelődik – az online elérhető információk illetve elvégezhető tranzakciók a változás fő hajtóerői.”

 

Hogy érhetik mégis utol ezt a változó keresletet az ipari értékesítők? A legfőbb tényező a UPS kutatás szerint a vásárlás utáni szolgáltatások milyensége, hiszen most már a beszerzők 86%-a várja el e szolgáltatásokat partnereitől. Ez az érték 8%-os növekedést mutat 2015 óta. Habár a leginkább elvárt vásárlás utáni szolgáltatás továbbra is a hatékony visszaküldési folyamat, a vásárlók ennél sokkal összetettebb igényekkel is fellépnek. A helyszíni karbantartást és javítást például a megkérdezettek 70%-a tarja kiemelten fontosnak. Valójában a vásárlást követő szolgáltatások akár a vásárlói hűséget és ezen keresztül a profitabilitást is erősíthetik, hiszen a válaszadók 55%-a jelezte, hogy akár beszállítót is cserélne e szolgáltatások minősége miatt.   

 

A vásárlók emellett elvárják a mind gyorsabb leszállítást is. A beszerzők két ötöde nyilatkozott úgy, hogy rendeléseinek legalább 25%-ánál aznapi teljesítésre van szükségük, 60%-uk pedig jellemző módon valamennyi áruját legkésőbb 48 órán belül meg kívánja kapni.

 

A kutatás szerint a beszállítók által kínált biztosítás egyre fontosabb, és az országhatárokon átívelő kereskedés is növekszik. Az európai beszerzők mintegy fele váltana beszállítót a jobb biztosítási szolgáltatás miatt. A külföldi beszerzések tekintetében pedig a válaszadók 33%-a nyilatkozott úgy, hogy elsősorban más európai országokból szerzi be termékeit. Az USA és Kína a második és harmadik legfőbb import terület. 

 

„Azok a cégek, melyek észlelik az ipari disztribúció változásait könnyebben megtarthatják ügyfeleiket és léphetnek új piacokra is” – nyilatkozt Abhijit Saha.  „Ez első sorban azt jelenti, hogy felhasználóbarát értékesítési csatornákat kell kiépíteniük, komoly beruházásokat kell eszközölniük az ellátási láncaikba, és fel kell ismerniük a vásárlás utáni szolgáltatások fontosságát is.”  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A lámpák lekapcsolása már nem elég az energia-megtakarításhoz

A Schneider Electric nemzetközi kutatása szerint jelentős különbség van az ingatlantulajdonosok energiafelhasználással kapcsolatos elvárásai és a tényleges cselekedeteik között. A felmérés eredményei alapján a válaszadók több mint 80%-a fontosnak tartja az energiahatékonyságot, ugyanakkor sokak számára továbbra is a lámpák lekapcsolása jelenti a legfőbb energiamegtakarítási intézkedést.

2025. február 18. 13:11

Ezek 2025 legfontosabb IT trendjei

Az idei év technológiai fókuszterületei között az AI, az üzleti intelligencia és az automatizálás kerülnek a középpontba, míg a legnagyobb kihívásokat a költség- és humánerőforrás-korlátok jelenthetik – áll a Protechtor CIO Navigátor felmérésében, amely 70+ magyar vállalati IT-vezető véleményét tükrözi. Az innováció iránti szándék világos, hiszen a cégek 56%-a már rendelkezik előre kidolgozott digitalizációs stratégiával, ami jelentős előrelépés. Ugyanakkor a piacon komoly eltérések tapasztalhatóak: míg a vezetők többsége optimistán tekint a 2025-ös évre, és 50%-uk a bővülő IT-büdzséből várja a fejlődést, addig ugyanennyien aggódnak a változatlan vagy csökkenő pénzügyi források és a fokozódó technológiai verseny hatásai miatt.

2025. február 18. 10:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Láss a Jövőbe: Innovációs pályázat a Z-generációnak

2025. február 18. 11:32

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20