Fontos az okostelefon a párkeresésben, de ha más nyomkodja, idegesít
A magyarok több mint fele fontos eszköznek tartja az udvarlás során az okostelefont, 62 százalékuk szerint pedig a párkapcsolat építésében is jelentős szerepe van a mobilunknak – derül ki a Huawei és az Ipsos 12 európai országban – köztük Magyarországon – végzett kutatásából.
A felmérés szerint a magyarok negyede használja flörtölésre az okostelefonját, amely azonban olykor veszekedés forrása is lehet: a válaszadók 42 százaléka vitatkozott már a párjával azért, mert az túl sokat használta a mobilját. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok túlnyomó többsége őszinte a szerelmével: mindössze a megkérdezettek 11 százalékának van olyan tartalom a mobilján, amelyet soha nem mutatna meg a párjának.
A Huawei 12 európai országban* több mint hatezer felhasználó – köztük 501 magyar okostelefon tulajdonos – bevonásával 2018 januárjában végzett kutatásában többek közt arra kereste a választ, hogy az okostelefon-használat hogyan hat a felhasználók társas kapcsolataira.
Randizni sem megyünk a mobilunk nélkül
A felmérés szerint a telefonunk szinte minden fontos pillanatban velünk van, legyen szó a munkahelyünkről, családi ebédről, mozizásról, randiról vagy éppen egy házibuliról: a magyarok 48 százaléka randizás közben is szereti a közelben tudni a készülékét, kétharmaduk pedig a baráti összejövetelek során is az asztalon maga mellett, vagy a zsebében tartja a telefonját. A válaszadók közel harmada, ha moziban ül, és üzenetet kap, még a film vége előtt elolvassa, és mindössze a magyarok 3 százaléka hagyja otthon a telefonját, ha randevúzik.
Az zavar minket, ha más nyomkodja
Ennek ellenére a megkérdezettek túlnyomó többségét társas együttléteik során idegesíti, ha valaki inkább az okoskütyüjével foglalkozik: a magyarok 72 százalékát zavarja, ha a beszélgetés közben a másik fél az üzeneteit ellenőrzi, 58 százalékukat pedig az is, ha egy telefonhívás miatt szakítják meg velük a társalgást.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók 42 százalékának volt már párkapcsolati vitája az okostelefon túlzott használata miatt, sokan viszont azt nem viselik el, ha a párjuk hosszabb ideig nem elérhető: a magyarok 38 százaléka veszekedett már azért a kedvesével, mert az nem reagált a hívására vagy az üzenetére.
Bizalom. Játék?
Vannak olyan dolgok is bőven a telefonunkban, amibe nem szívesen engedünk betekintést még a hozzánk legközelebb állók számára sem: a megkérdezettek 11 százalékának van olyan dolog a telefonján, amit soha nem mutatna meg a házastársának, szerelmének, 35 százalék pedig nem venné jó néven, ha a telefonjában rejtegetett „titkai” a szülei, illetve a családtagjai tudomására jutnának.
#Love
A kutatásban résztvevők közel kétharmada ugyanakkor kifejezetten fontosnak tartja a párkapcsolat építésében az okostelefont, a magyarok 51 százaléka szerint pedig az udvarlás során is jelentős szerepe van a mobilunknak. A válaszadók közel 40 százaléka úgy véli, ha a telefonunkon próbálkozunk, az egyenesen megkönnyíti a párkeresést – 15 százalékuk konkrétan használta is párkeresésre az elmúlt évben az okostelefonját –, 10 százalékuk pedig különféle randi alkalmazásokat is használ ebből a célból. A magyarok 43 százaléka szerint pedig a meglévő románc életben tartásában is jelentős szerepe van az okoskütyünknek. Azzal a megkérdezettek háromnegyede egyetértett, hogy egy távkapcsolat fenntartásában nélkülözhetetlen az okostelefon.
A magyarok több mint negyede a flörtölésben is számít a készülékére, ami egyébként elmarad az európai átlagtól (39 százalék).
Van egy dolog, amiben még a szerelemnél is fontosabbnak tartjuk a telefont: a válaszadók 81 százaléka szerint a mobil a barátságok ápolása szempontjából elengedhetetlen.
A Huawei a kutatáshoz kapcsolódóan idén Valentin-nap alkalmából #OdaVagyokÉrted hashtaggel indít közösségi média kampányt azért, hogy a felhasználók az okostelefonok világában se feledkezzenek meg azokról, akik számukra a legfontosabbak.
______________________
* A 2018 januárban felvett felmérésben Magyarországon kívül Ausztria, Horvátország, Szlovénia, Szerbia, Románia, Bulgária, Lengyelország, Dánia, Törökország, Csehország és Görögország felhasználóit kérdezték.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei Mate 10 Lite frissítésével biztonságosabb lesz az arcképes képernyő-feloldás
- Napi 20 órán át van velünk a mobilunk, mégsem tartjuk magunkat függőnek
- A P Smart is új Huawei FullView kijelzővel érkezik
- Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink
- eNET - Telekom kutatás az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokról
- A Huawei okosmérlege méri a testzsír százalékot és a csontok ásványi anyag tartalmát is
- Már előrendelhető a Huawei új intelligens készüléke
- A Huawei először mutatott be Lite verizót a Mate sorozatból
- Mesterséges intelligencia platformú okostelefon a Huawei-től
- Okostelefonos fotós tanfolyamok és fogadóórák a Huawei Akadémián
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.