A magyar munkavállalók vágynak leginkább az elismerésre
A magyar dolgozók számára a munka és magánélet egyensúlya, valamint a kollégákkal való jó kapcsolat után a munka elismertsége a legfontosabb egy új munkahely kiválasztásánál – derült ki a BCG, a The Network és a Profession.hu közös 197 országot felölelő „Decoding Global Talent 2018” kutatásából. Különösen érzékenyek vagyunk a visszacsatolásokra, ez a szempont nemzetközi átlagban csak a kilencedik helyen szerepel.
A 366 ezer munkavállaló bevonásával készült kutatás rámutat, hogy világszerte a céges kultúra befolyásolja leginkább a munkahelyválasztást. A magyarok számára kiemelt szempontként szereplő egyensúly a magánélettel, illetve a jó munkahelyi viszonyok minden országban előkelő helyen szerepelnek, de az elismertség nálunk hét hellyel, a fizetés mértéke pedig négy hellyel került előrébb, mint a nemzetközi átlagban.
Ezzel szemben közel sem vagyunk annyira érzékenyek a felettesünkkel való kapcsolatra, mint más országok dolgozói: míg nemzetközi szinten a harmadik legfontosabb szempont a főnökkel való jó viszony, nálunk csak a hetedik helyen végzett. Érdekesség, hogy a magyaroknak fontos az is, hogy hatékonynak érezzék a munkavégzést (10. hely), míg más országokban ez nem kiemelkedő igény (19.hely).
A magyar munkavállalók munkával kapcsolatos preferenciái:
„A tudatos munkáltatói stratégiával rendelkező cégvezetőknek nem lesz meglepő, de mégis sokat elárul a Magyarországon megszokott vállalati kultúráról, hogy a dolgozók számára tíz legfontosabb pontból hat a munkahelyi közérzetéhez kapcsolódik. Tapasztalataink szerint a munkavállalók azokat a szempontokat sorolják előre ezeken a listákon, amelyeket a leginkább hiányolnak a jelenlegi munkahelyükön” – magyarázta az adatokat Martis István, a kutatás hazai lekérdezéséért felelő Profession.hu ügyvezető igazgatója.
„A munkavállalói magatartás megismerése kiemelten fontos a munkaerőpiacot befolyásoló gazdasági szereplők számára. A változó kihívásokra ugyanis csak akkor tudunk jó választ adni, ha ismerjük az álláskeresők döntési folyamatait. Egy jó munkahelyi környezet, ahol a dolgozók hatékonyan működnek együtt és a felettesek megfelelően adnak pozitív visszacsatolásokat jelenleg a magyar munkavállalók álommunkahelye” - mondta Kotsis Ádám, az elemzést végző BCG budapesti irodájának vezető szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- Soha nem látott méreteket öltött a munkaerőhiány
- Az eddigieknél kényelmesebben és olcsóbban juthatunk ki vele a reptérre és minden negyedik ember kipróbálná
- Az emberek 93%-a elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén
- Innováció nélkül nincs növekedés
- Az idősek sem maradhatnak ki a digitális világból!
- Ideje felkészülni a vállalkozásoknak az Ipar 4.0-ra
- A toborzás olyan akár a reklámszakma: igényt és érdeklődést kell teremteni
- A hazai e-sport piac helyzete
- A magyar fiatalok maguknak, a külföldiek a családjuknak szeretnének bizonyítani
- A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.