Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban

forrás: Prím Online, 2019. november 12. 15:27

Az IDC és a Liferay közösen készített tanulmánya szerint 2020-ra a világ legjelentősebb 2000 gyártó vállalatának mintegy 60 százaléka áll át a “smart-manufacturing” elvére és olyan digitális platformokba fog beruházni, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.

Mintegy 459 milliárd dollárt fordítanak majd a gyártásban világszerte az infokommunikációra 2022-ben, állítja többek között az IDC és a Liferay 2019-ben közösen készített legfrissebb tanulmánya. A piacelemzési tanulmány továbbá kitér arra, hogy a siker érdekében a vállalatoknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy ők jobb megoldásokat kínálnak versenytársaiknál. A differenciált vevői tapasztalatok összegyűjtése ugyanis a legmagasabb stratégiai-üzleti prioritást jelentik világszerte a cégeknél. Az ügyfélélmények (CX) ugyanis lefedik az ügyfél és a szervezet közötti teljes folyamatot, ezért a gyártóknak érdemes figyelembe venniük üzleti stratégiájuk kidolgozásához, hogyan tehetik skálázhatóvá az igényeket, illetve az ügyfelek visszajelzéseit. Ha egy vállalat egyfajta digitális ökoszisztémát épít a márkája köré, azzal személyreszabott, élmény-alapú megoldásokat kínálhat az ügyfelei számára. Az ügyféltapasztalatok, a mesterséges intelligencia (AI), a Big Data és az Internet of Things (IoT) ötvözése hozzájárulhat egy magasabb szintű ügyfélelégedettséghez, foglalja össze Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. 

 

 

A gyártóipar kihívásai

Az egyik legfontosabb kihívás, ami a digitalizált “smart-manufacturing” ágazatot érinti, hogyan reagáljanak az ágazati szereplők a növekvő fogyasztói és üzleti igényekre, anélkül, hogy ez akár a legrövidebb időre is negatívan befolyásolná az üzleti teljesítményt. Főleg azért fontos ez az irány, mivel az Ipar 4.0 elvei alapján felépülő gyártási mechanizmusok a világ gazdaságainak húzóerejévé vált. A jövő gyártó vállalatainak tehát olyan fogyasztóközpontú szervezetekké kell alakulniuk, amelyek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitális élmények fejlesztésére. “Bár a legtöbb modern vállalat már belefogott a digitális élmény-platformok (DXP) alkalmazásába és integrálásába, mégis csupán egy kis részük csinálja jól. Az újonnan kialakított üzleti felületek és szervezeti modellek azonban csak akkor lesznek működőképesek, ha eleget tesznek a felhasználói elvárásoknak, a külső fogyasztók és az üzleti szervezeten belüli felhasználók szempontjainak. Mindez azért fontos, mivel a DXP-k alkalmazásának legoptimálisabb módja, ha ún. omnichannel, vagyis többcsatornás (web, intranet, mobil és vezetékes kommunikáció, közösségi média felületek, illetve vállalatirányítási platformok összekapcsolása) módon működnek, azaz a létező összes digitális felülettel összehangoltan nyújtanak felhasználói élményt” - fogalmazza meg Balogh Zsolt. 

 

“Az okos gyártási iparág piacvezetőinek tehát azon érdemes elgondolkodniuk, hogyan szerezzék meg az ügyfelek elköteleződését az ügyfélélmények növelésével” - hangsúlyozza Balogh Zsolt. “Az IDC-vel közösen arra kerestük a válaszokat, mit tehetnek a gyártók a legmegfelelőbb élmény biztosítása érdekében” - teszi hozzá.

 

Új trendek a gyártási iparágban

2020

  • 2020-ra a Global 2000 (G2000), világ legjelentősebb vállalatainak mintegy 60 százaléka tervezi, hogy olyan digitális platformokba ruház be, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.
  • 2020-ra a gyártó cégek több mint 25 százaléka fogja használni az edge computing technológiát, hogy lehetővé tegye a gyorsabb döntéshozatalt és csökkentse az adatkezelési költségeket a gyártás üzleti ökoszisztémájában.
  • 2020-ra a G2000 vállalatai a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás módszerének köszönhetően olyan új üzleti modelleket hoznak létre, amelyek legalább 15 százalékkal növelhetik bevételi forrásaikat.

 

2021

  • 2021-re az iparági vállalkozások legalább 30 százaléka használja ki a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségeket az ügyfélszokások elemzéséhez, hogy olyan innovatív vevői élményeket kínáljon, amelyek teljes mértékben az ügyfelek igényeire szabott.
  • 2021-re a G2000 gyártó vállalatainak legalább a 20 százaléka csatlakoztatja gyártórobotjainak 30 százalékát felhőplatformokhoz, hogy így növelje a működési hatékonyságát és agilissá alakítsa a gyártási folyamatait.

 

2022

  • 2022-re, a növekvő vevői elvárások miatt az új üzleti modellek egyike, az ún. platformgazdaság miatt a gyártók 25 százaléka hajlik az ágazatközi együttműködésre, amelytől legalább 10 százalékos bevételnövekedést vár.
  • 2022-re a vásárlói igények 20 százaléka már arról szól, hogy örömteli, izgalmas, színes és szórakoztató élményre vágynak a digitális multimédia csatornákon keresztül. 
  • 2022-ig a G2000 gyártók 75 százaléka hoz létre olyan digitális platformokat, amelyek egységesítik a termék- és a gyártási folyamatok adatait.

 

2024

  • 2024-re a gyártási iparág szereplőinek 35 százaléka építi be hálózatába a 3D nyomtatási folyamatokat, amellyel nemcsak az ügyfélélmény javítását érheti el, hanem a logisztikai költségek optimalizálását is. 
  • 2024-re a szervezetek legalább 45 százaléka képessé válik arra, hogy a “smart-manufacturing” elve alapján beépítse gyártó folyamataiba az Internet of Things (IoT), a mesterséges intelligencia, és a Big Data technológiáját.

 

Megoldási lehetőségek 

A Digital Experience Platformok (DXP-k) a leggyorsabban fejlődő digitális megoldások közé tartoznak a modern gyártóiparban. A DXP-k segítségével a már meglévő és az új üzleti folyamatok és technológiák egyaránt összehangolhatóak, tehát nincs szükség azonnali, radikális változásra - amely mindig is problémát jelentett a termelési folyamatok modernizálása esetében -, ugyanis minden fejlesztés a vállalat folyamatainak meghatározott ütemében haladhat. 

 

A “smart-manufacturing” egyik végeredménye lehet egy minden felületet összekapcsoló homogén digitális felület, amely az ügyfelek, a partnerek és a belső munkatársak számára egyaránt kényelmes és egységes felhasználói élményt jelentenek. “A Liferay termékei összehangoltan képesek olyan felhasználói élményt nyújtani, amelyek a digitális fejlődés és a növekvő fogyasztói elvárások időszakában lehetőséget adnak egy sikeres üzleti modell kialakításához” - teszi hozzá Balogh Zsolt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36