A Huawei szabadalmi jogsértés miatt perli a Verizont
A Huawei Technologies bejelentette, hogy szabadalmi jogsértésért pert indít az egyik legnagyobb amerikai technológiai és kommunikációs szolgáltatóval, a Verizonnal szemben az Egyesült Államok Texas államának egyik kerületi bíróságán. Keresetében a Huawei kompenzációt vár a Verizontól olyan szabadalmaztatott technológiák használatáért, amelyeket a Huawei 12 Egyesült Államokban jegyzett szabadalma véd.
„A Verizon termékei és szolgáltatási olyan szabadalmaztatott technológiák előnyeit élvezték, amelyeket a Huawei éveken keresztül kutatott és fejlesztett” – mondta Song Liuping, a Huawei jogi igazgatója.
Vezető kommunikációs berendezés- és okoskészülékgyártóként a Huawei bevételének 10-15 százalékát fordítja K+F fejlesztésekre. Az elmúlt évtizedben a vállalat több mint hetvenmilliárd amerikai dollárt fordított K+F tevékenységekre, amelynek eredményeként világszerte több mint 80 ezer szabadalmat jegyeztetett be, ebből 10 ezret is meghaladóan az Egyesült Államokban. Ezek az innovációk nem csupán a Huawei sikerének mérföldköveit jelentik, hanem szerte a világon széles körben alkalmazzák őket, így az USA-ban és másutt is értékeket képviselnek.
A kereset benyújtása előtt a Huawei hosszasan egyeztetett a Verizonnal, ez idő alatt részletes listát mutatott be azokról a szabadalmakról és tényszerű bizonyítékokról, amelyek igazolják, hogy a Verizon felhasználta a Huawei szabadalmait. A két fél nem tudott megállapodásra jutni a felhasználási feltételekről.
„Azért fordítunk jelentős összegeket a kutatás-fejlesztésére, mert a lehető legjobb telekommunikációs megoldásokat szeretnénk nyújtani ügyfeleink számára” – folytatta Song, hozzátéve, hogy „az iparág széles körével osztjuk meg innovációinkat felhasználási megállapodások alapján”.
„Az elmúlt években számos vállalattal tárgyaltunk sikeresen szabadalmaink felhasználásáról. Amennyiben nem tudunk megállapodásra jutni, sajnos nincs más lehetőségünk, mint jogi lépéseket tenni”.
A jogi igazgató szerint „ez bevett szokás az iparágban. A Huawei kérése mindössze annyi, hogy a Verizon tartsa tiszteletben a Huawei K+F befektetéseit, legyen szó a szabadalmak használatának megfizetéséről, vagy termékeink és szolgáltatásaink használatától való elállásról”.
A Huawei tiszteletben tartja és védi a szellemi szabadalmi jogokat, támogatja a szabadalmaztatott technológiák jogszerű megosztását keresztengedélyes vagy fizetett felhasználási megállapodások alapján. A Huawei több mint két évtizede folytat tárgyalásokat kiterjedt kereszt-megállapodásokról a telekommunikációs iparág fő szabadalmi birtokosaival, és több mint száz felhasználási megállapodást írt alá az Egyesült Államok, Európa, Japán és Dél-Korea vezető ICT-szolgáltatóival.
A Huawei több mint 1,4 milliárd amerikai dollár értékben kapott szabadalmi felhasználási díjakat 2015 óta. A mai napig több mint 6 milliárd dollárt fizetett az iparág többi szereplője által kifejlesztett szabadalmaztatott technológiák jogszerű használatáért. Ezen díjak 80%-át egyesült államokbeli társaságok kapták.
A szellemi tulajdonjog innovációja és védelme a Huawei sikerének alapköve. A 2018-as évben a Huawei K+F kiadásai elérték a 15-milliárd amerikai dollárt, ami megközelíti a vállalat éves bevételének 15%-át. A Huawei az ötödik helyezést érte el az Európai Bizottság 2019-es ipari K+F befektetéseket (EU Industrial R&D Investment) összegző rangsorában.
A Huawei továbbra is szívesen osztja meg K+F eredményeit az iparággal és a társadalommal. Ez magában foglalja az Egyesült Államok vállalatait és fogyasztóit is, mivel kizárólag az innováció széleskörű megosztása hajtja előre az iparágat.
Kapcsolódó cikkek
- Erős akkumulátorral és kitűnő hangzással érkezik a Huawei Y6s
- A Huawei állásfoglalása a nagy-britanniai bejelentéssel kapcsolatban
- Január végétől Magyarországon is kapható Huawei Mate 30 Pro
- Pop-up szelfikamerával is felszerelték az idei első Huawei újdonságot
- A jövő év elején közel tíz Huawei-készüléken lesz elérhető az EMUI 10
- Győrben indult el a Huawei „1000 álom” projektje
- Saját történetük megosztására bíztatja felhasználóit a Huawei
- Új vezetéknélküli fülhallgatót mutatott be a Huawei
- Magyar fejlesztőkre is számít a Huawei
- A Techradar szakértői díjazták a Huawei P30 Pro-t
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.