Az ABB töltési megoldásokat biztosít a Dongfeng Honda elektromos járműveihez
Az egyik elektromos járműveket előállító kínai gyártósor az ABB töltőberendezései segítségével évente akár 120 000 jármű feltöltését is elvégezheti.
A váltó- és az egyenáramú töltőket a Dongfeng Honda – a kínai Dongfeng Motor Group és a japán Honda Motor Company által létrehozott vegyesvállalat – rendelte meg a legkeresettebb modellek gyári végellenőrzésének támogatására.
Az ABB egységeit beépítették az elektromos járművek gyártósorába, és így minden gépjármű próbatöltését el tudják végezni, mielőtt az elhagyná a gyár területét. A próbatöltés során az is megállapítható, hogy az autók megfelelően fogadják-e a váltó- és az egyenáramú töltést. A gyár, amely Kína Hubei tartományának területén, a Wuhani Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található, elsősorban a Dongfeng Honda legkeresettebb modelljeit állítja elő. Ez a több mint 980.000 m2 alapterületű hatalmas ipartelep az elektromos járművek iránt Kínában is erőteljesen növekvő keresletet segít kielégíteni.
A Dongfeng Honda az ABB több különböző töltőjét válogatta össze a gyártósorhoz, mégpedig az ABB kis- és közepes feszültségű elosztó termékeivel kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalatai alapján. A szabványos 60 kW-os Terra 63Z DC és a 7 kW-os EVinn AC töltőket a késztermék végellenőrzését végző soron, illetve a hibaelemző területen szerelték fel. Mivel a végellenőrző soron kevesebb a hely, ezért oda a kisebb, 120 kW-os, „2 az 1-ben” Terra 124Z DC töltő került.
A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint 2019-ben több mint 1,2 millió elektromos járművet értékesítettek Kínában, így az eladások száma immár a második egymást követő évben haladta meg az egymillió darabot az országban.
Kína alternatív energiaforrásokra alapozott járműipari fejlesztési tervének (2021-2035) becslése szerint 2025-re az országban eladott új járművek egynegyede elektromos lesz. Távolabbra tekintve a terv szerint 2030-ra Kína útjain több mint 64 millió villanyautó fog közlekedni.
Frank Mühlon, az ABB E-mobility Infrastructure Solutions globális üzletágának vezetője azt mondta: – "A töltési kapacitás növekedésének követnie kell a Kínában fellendülő elektromosjármű-értékesítést és az elektromos járművek egyre gyakoribb alkalmazását. Az ország alternatív energiaforrásokra alapozott járműiparának fejlődése nyomán a gépjárműgyártók fokozatosan átalakulnak, hogy eleget tudjanak tenni az elektromos járművek felé egyre elmozduló fogyasztói igényeknek. Nagy örömünkre szolgál, hogy segíthetünk a Dongfeng Hondának elektromosjármű-fejlesztési stratégiájának megvalósításában."
Mühlon hozzátette még, hogy az ABB továbbra is növelni kívánja a töltési technológia fejlesztésére fordított összegeket, hogy a felhasználók egyre jobb tapasztalatokra tegyenek szert a járművek töltésével kapcsolatban.
Az ABB 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltőberendezéseinek piacára, és mára az elektromos járművekhez kapcsolódó infrastruktúra globális piacvezetőjévé vált. Az ABB eddig 17.000 egyenáramú gyorstöltőállomást telepített a világ 80 országában. Az ABB gyorstöltőmegoldásai sikerrel épültek ki Kína több mint 30 városában, amivel a cég nagyban hozzájárul az ország jövőorientált és fenntartható közlekedési rendszerének létrejöttéhez. Az ABB olyan végpontok közötti zártláncú megoldásokat kínál az elektromos mobilitás területén, amelyek az energiaelosztó rendszerektől az infrastruktúrán át a működés és a karbantartás mindennapi munkájáig a legkülönfélébb igényeket elégíti ki.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét lehet pályázni az ABB Női Mentorprogramjára
- Az ABB digitalizálja a folyamatbiztonság-irányítást
- Az ABB bővíti a kisméretű robotok választékát
- Az ABB új megoldásokat mutat be a Kínai Nemzetközi Ipari Vásáron
- Az ABB és a Hydrogen Optimized közösen fejleszt zöld hidrogéntermelési rendszereket
- Az e-mobilitás mellett kampányol az ABB és Green.TV
- Az ABB elektromos járműtöltőket gyártó üzemet létesít a globális igények kiszolgálására
- Jövőre az Eurosporton látható az Extreme E versenysorozat
- ABB - 2020. második negyedévi eredmények
- ABB technológiával töltik az ABB FIA Formula-E harmadik generációs versenyautóit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.