A világ vezető autógyártói ismét a Bridgestone-t választották 2020-ban

forrás: Prím Online, 2021. január 12. 09:40

A Bridgestone EMIA több mint 80 új gyári elsőszerelést (OE) biztosított 13 autógyártó számára több mint 30 járműtípushoz. Ez az év innovatív együttműködést eredményezett olyan vállalatokkal, mint a Lamborghini, a Maserati, a Volkswagen és az új belépőnek számító INEOS Automotive.  A fenntartható eljárások és technológiák révén, mint például a virtuális gumiabroncs-fejlesztés és az ENLITEN technológia, a Bridgestone EMIA gyári elsőszerelési (OE) üzletága segít kialakítani a mobilitás fenntartható jövőjét.

Az abroncsvállalat gyári elsőszerelési (OE) üzletága új sikereket ért el 2020-ban, mivel a szervezet továbbra is fenntartható megoldásokat kínáló vállalatként teljesítette küldetését. A világ vezető autógyártóinak értékes és megbízható partnereként folyamatosan növelte OE-üzletágát az elmúlt években, köszönhetően az innováció, az agilitás és a szakértelem terén mutatott erősségeinek. A Bridgestone EMIA OE-üzletága 2020-ban több mint 80 új gyári elsőszerelést biztosított 13 autógyártó, köztük a Mercedes, a BMW és az Audi számára több mint 30 különböző járműtípushoz.

 

A mobilitás fenntartható jövőjének kialakítása a Bridgestone EMIA és annak OE-üzletága számára egyaránt a középpontban állt 2020-ban. Mivel a vállalat saját virtuális gumiabroncs-modellezési technológiája csökkenti a fizikai prototípus-abroncsok számát és a tesztelés során felhasznált nyersanyagok teljes mennyiségét, a forradalmian könnyű ENLITEN technológia először jelent meg az utakon a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusával, és az év során a gyári elsőszereléseinek körülbelül 30 százalékát kizárólag elektromos járművekhez tervezték, 2020-ban a Bridgestone úttörő szerepet játszott a fenntartható innovációban mind a termelés, mind a termékek terén.

 

 

Egy fejlődő piac 

Azzal, hogy a világ vezető autógyártói választották prémiumkategóriás, testre szabottan tervezett gumiabroncsait, amelyeket kifejezetten járműveik teljesítményének kibontakoztatására fejlesztettek ki, a Bridgestone EMIA továbbra is első számú választás maradt a BMW, az Audi, a SEAT és a Toyota számára, miközben továbbra is elsődleges beszállítója olyan gyártóknak, mint a Volkswagen, a Skoda és a Mercedes.

 

A 2020-ban bevezetett új gyári elsőszereléseinek több mint 60 százaléka a HRD+ (18” vagy nagyobb) szegmensből került ki, jól tükrözve a növekvő fogyasztói keresletet a nagyobb méretű gumiabroncsok iránt.

 

Az elektromos járművek teljesítményének és elfogadásának a közelmúltban tapasztalható gyors növekedése és a Bridgestone fenntartható mobilitás és korszerű megoldások iránti elkötelezettsége együttesen mutatja, hogy a 2020-ban kifejlesztett összes új gyári elsőszerelésnek mintegy 30 százaléka kifejezetten elektromos járművek számára készült. Kifejezetten a BMW teljesen elektromos i3 típusához kifejlesztett ologic technológiától az úttörő ENLITEN technológiáig mindig is úttörő gumiabroncs-technológiák segítségével támogatta az elektromos járművek fejlesztését. 

 

Zöldebb szemlélet a gumiabroncs-fejlesztésben

Amellett, hogy a termékeivel a mobilitás fenntartható jövőjét alakítja, ugyanilyen elkötelezettséget mutat a zöldebb módszerekbe való beruházás iránt e termékek fejlesztése terén, amit a 2020-as év is igazol. 

 

A virtuális gumiabroncs-modellezés a gumiabroncs-fejlesztés jövőjét képviseli a márkánál, amelyet már ma is alkalmaznak. Ez a technológia lehetővé teszi a vállalat számára, hogy létrehozza a gumiabroncs digitális ikerpárját a fejlesztési szakaszában, csökkentve ezzel a fizikai prototípus-gumiabroncsok – és ebből következően a nyersanyagok – szükséges mennyiségét, és akár 50 százalékkal csökkentve a termékfejlesztési időt. A Bridgestone folyamatosan fejlesztette és alkalmazta ezt a technológiát 2020-ban, és ennek köszönhetően 20 százalékkal kevesebb kísérleti gumiabroncsot használt a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztési szakaszában 2019-hez képest. Ezenkívül ugyancsak a virtuális gumiabroncs-modellezés alkalmazásának és a beltéri tesztelések elterjedésének köszönhetően 2019-ről 2020-ra 25 százalékkal csökkentette flottatesztjeinek távolságát a gyári elsőszereléseihez.

 

A gumiabroncs-fejlesztés digitalizálásával párhuzamosan a Bridgestone elkötelezett, hogy javítsa gumiabroncsainak fenntartható teljesítményét. Az e téren mutatott folyamatos erőfeszítések és az innovatív gumiabroncs-technológiáinak, például az ENLITEN technológia fejlesztése révén a vállalat jelentősen csökkentette a termékenként felhasznált nyersanyagok mennyiségét. Az összes, 2020-ban a piacra bevezetett gyári elsőszerelésű nyári és négyévszakos gumiabroncsának tömege átlagosan mintegy 10 százalékkal csökkent ugyanezen a termékek 2019-es változatához képest.

 

 

Régi partnerek és új együttműködések

2020-ban dolgozott együtt először a Bridgestone a Lamborghinivel, mint a Huracán STO szupersportautó kizárólagos gumiabroncs-beszállítója. A COVID-19 járvány ellenére olyan egyedi fejlesztésű Potenza Sport gumiabroncsokat szállított, amelyek maximálisra növelték a szupersportautó elképesztő versenypályaszintű teljesítményét.

 

Testreszabott gumiabroncsokat fejlesztett régi partnere, a Maserati MC20 szupersportautójához is. Exkluzív gumiabroncs-partnerként egyedi tervezésű gumiabroncsai javították az MC20 kezelhetőségét, irányíthatóságát és menetdinamikáját, hogy maximálisra növeljék általános teljesítőképességét.

 

A történelmileg nagyrabecsült márkák mellett a Bridgestone 2020-ban együttműködött egy nagyon várt autóipari újonccal is: az INEOS Automotive-val. A gyártó innovatív, állandó négykerék-hajtású típusa, a Grenadier 2022 elején szériafelszerelésként Bridgestone Dueler A/T 001 abroncsokkal érkezik majd a piacra.

 

2020-ban a vállalat innovatív, könnyűsúlyú ENLITEN technológiája is megérkezett az utakra. Az ENLITEN technológia lehetővé teszi az abroncsok akár 30 százalékkal kisebb gördülési ellenállását egy Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncshoz képest – csökkentve az üzemanyag-fogyasztást vagy meghosszabbítva a hatótávot – és akár 20 százalékkal is csökkentheti a gumiabroncs tömegét.*  Ez azt jelenti, hogy akár 2 kilogrammal kevesebb nyersanyagra lehet szükség minden egyes gumiabroncs előállításához, ami további környezetvédelmi előnyöket nyújt mind az erőforrások, mind az élettartam végén a hulladékkezelés szempontjából. A technológia a vállalat kulcsfontosságú partnere, a Volkswagen teljesen elektromos ID.3 típusán mutatkozott be az utakon. Az ENLITEN technológia azóta 10 szerelésben is elérhetővé vált, és különböző gyártók, illetve típusok alkalmazzák, például a Volkswagen elektromos SUV-típusa, az ID.4 és az új 8-as Golf.  

 

Steven De Bock, a Bridgestone EMIA fogyasztói csereabroncsok és OE-üzletágáért felelős alelnöke így kommentálta a 2020-ban elért eredményeket: „2020 arról szólt, hogy minden projektünket – az elejétől a végéig – elsősorban a fenntarthatóság szemüvegén keresztül vizsgáljuk meg. Azokkal a tudatos erőfeszítésekkel, hogy kevesebb nyersanyagot használjunk, fejlesszük és alkalmazzuk virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiánkat ahol csak lehetséges. Egyre több gumiabroncsra terjesszük ki azokat a fenntartható gumiabroncs-technológiákat, amelyeken dolgozunk, ilyen például az ENLITEN technológia. Nagy előrelépést értünk el ezen az úton az elmúlt 12 hónapban.”

 

„Feszegetjük a mérnöki lehetőségek határait, hogy új, fenntarthatóbb módon kifejlesztett élenjáró termékeket kínáljunk, amelyek egyre fenntarthatóbb teljesítményt nyújtanak. Fantasztikus, hogy a világ vezető autógyártóival tudtunk partnerként együttműködni közös környezetvédelmi céljaink teljesítésében és a mobilitás fenntarthatóbb jövőjének kialakításában.”

 

______________

* A Bridgestone belső adatai alapján, összehasonlítva az ENLITEN technológiával és anélkül készült Bridgestone prémiumkategóriás nyári gumiabroncsokat ugyanabban a gumiabroncsméretben (92Y 225/40 R 18 XL).

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyors, egyszerű, hatékony innovációiért díjat kapott a K&H

Idén harmadik alkalommal, összesen tíz kategóriában díjazta a Visa a hazai bankokat. A K&H Bank a digitálisan élenjáró bankoknak járó Digital Innovator UX 2024 díjat nyerte el. A Visa Awards célja, hogy az innovációra, az ügyfélélményre, a termékfejlesztésre és a példamutató kezdeményezésekre hívja fel a figyelmet. A K&H Bank innovációi mind azt a célt szolgálják, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és könnyebben, élményszerűen tudják pénzügyeiket lebonyolítani.

2024. november 9. 16:37

A nők kevesebb kriptovalutával rendelkeznek, mégis nyitottabbak a tanulásra

A kriptovaluta egyre nagyobb figyelmet kap a pénzügyi környezet átalakulásával, különösen a digitális eszközök egyre növekvő területén. A férfiak több mint egyötöde (21%) rendelkezik kriptovalutával, ami közel kétszerese a nők arányának (11%). A nők 46%-a azonban azt válaszolta, hogy potenciálisan érdeklődik a kriptovaluták iránt, ami csökkenti a különbséget a férfiakhoz képest, akiknek 54%-a azonos választ adott. 

2024. november 9. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51