A közép-kelet-európai szervezetek felismerték a digitális befektetések fontosságát

forrás: Prím Online, 2021. február 5. 09:39

Közép és Kelet-Európa olyan kihívásokkal néz szembe, ami az egész régió versenyképességét veszélyeztetheti. Az átalakulás és a digitális megoldások alkalmazásának felgyorsítása döntő szerepet játszhat a túlélésükben és a további fejlődésükben – derült ki az IDC által az Oracle megbízásából készített kutatásból. A kutatás során nyolc ország – Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Görögország, Horvátország és Szerbia – közszférájának és piaci szektorának képviselőit kérdezték meg.

 

Üzleti célok Közép és Kelet-Európában

A pandémia utáni világban a szervezeteknek újra kell gondolniuk prioritásaikat, céljaikat. Erre jó példa a digitalizáció, melynek értékes támogatást kell nyújtania a szervezet stratégiai és üzleti céljaihoz egyaránt. Az IDC felmérésében résztvevő közép-kelet-európai döntéshozók megfogalmazták a számukra legfontosabb üzleti prioritásokat, melyek a következők:

•  Az üzleti teljesítmény javítása (72%) 

•  Költségcsökkentés (71%)

•  A vásárlói igények hatékonyabb kiszolgálása (71%)

•  A vállalkozás biztonságának megőrzése (kiberbiztonság – 69%)

•  A munkaerő fejlesztése, támogatása (62%)   

 

A felmérésben résztvevők válaszai alapján, országokra lebontva a KKE régió üzleti céljai a következők:

  

„Az első három üzleti cél közel azonos fontossággal bír a válaszadók számára. Ez jól mutatja, mennyire kritikus a közép-kelet-európai szervezetek számára a döntéshozatali folyamat. Sok esetben inkább a rövidtávú, az üzletmenet védelmére fókuszáló célok közül választanak az olyan befektetések helyett, amelyek hosszútávon gondoskodnának a szervezet jóllétéről” - állapította meg Razvan Savu, az IDC senior tanácsadója a KKE régióban. „A kérdés az, hogy mi a legjobb módszer a megvalósításához? Az IT – különös tekintettel a felhőre, az adatkezelésre és az adatelemzési megoldásokra – egyre fontosabb szerepet fog játszani kompromisszumok egyensúlyozásában és céljaik elérésében” – tette hozzá. 

 

Egy gyorsabb út a fellegekbe 

Nem véletlen, hogy egyre növekvő mértékben választanak felhőalapú megoldásokat a KKE régió felmérésben vizsgált vállalatai és intézményei. A jelenség a koronavírus-járványra vezethető vissza: számtalan szervezet számára a felhőalapú szolgáltatások jelentették a legjobb megoldást a tavaszi lezárás idején és az azt követő időszakban. 

 

„A kutatásból kiderül, hogy a magyar vállalatok az üzleti teljesítmény növelését és a vásárlói igények hatékonyabb kiszolgálását nevezték meg legfontosabb céljukként. Ezen célok eléréséhez pedig a következő informatikai projekteket kezelik kiemelten: üzleti alkalmazások, adatmenedzsment és autonóm rendszerek.” - nyilatkozta Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója.  „Az Oracle mindezeken a területeken kínál felhő-alapú megoldásokat, így a régióban számos projektet kísérhettünk végig. Szembetűnő, hogy a költségek csökkentésén túl egyre inkább az üzleti folyamatok egészének modernizálása áll a középpontban, és mindenütt felbukkan az ügyfelek jobb kiszolgálásának szükségessége is.” – nyilatkozta Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója. 

 

A fenti jelenség a a kelet-közép-európai régió számos vállalatát jellemzi. Miután eleinte kényszerből néhány hónapig használták a felhőalapú megoldásokat, fokozatosan felismerték a felhő által kínált előnyöket. Mára pedig egyre magabiztosabban viszonyulnak ehhez a területhez. Mindez rendkívül fontos, hiszen a felhőalapú megoldások a hatékony digitális átalakulás kulcsszereplői.

 

Ahány iparág, annyi eltérő célkitűzés

Napjainkban rengeteg vállalat küzd a COVID-19 járvány hatásaival, ezért a vezetőkön egyre nagyobb a nyomás annak bizonyítására, hogy az általuk tervezett digitális átalakításba történő beruházások valódi értéket teremtenek a szervezetük számára. A jelenlegi és jövőbeni digitális átalakítással szemben támasztott elvárásaikkal kapcsolatban a válaszadók az alábbi kiemelkedő jelentőségű kezdeményezéseket nevezték meg a saját területükön:

 

A mindenütt jelen lévő adatok és elemzések

A kutatás során a válaszadók csaknem háromnegyede (72%) az adatkezelési megoldásokat nevezte meg a legfontosabb eszközként a szervezet céljainak eléréséhez. Ennek oka, hogy a mesterséges intelligencia és gépi tanulás által vezérelt eszközök segítségével elemzett és szakszerűen kezelt magas minőségű adatok lehetővé teszik a vállalatok számára a gyorsabb és pontosabb üzleti döntéseket meghozatalát. Ez azt eredményezi, hogy a vállalatok szervezettebbé válnak és jobban meg tudnak felelni a piaci elvásároknak. Ugyanakkor a közép-kelet-európai régió számos szervezete nem tudja hasznosítani az összegyűjtött adatokban rejlő lehetőségeket, mert elárasztja őket a kezelendő adatmennyiség:

 

Hét lépéssel egy biztonságosabb jövő felé

Egyfajta aránytalanság fedezhető fel a közép-kelet-európai szervezetek célkitűzései és prioritásai, illetve az IT ezen célok támogatásában betöltött szerepe között. Az elavult infrastruktúra, az egymástól elkülönítve tárolt adatok, a nem megfelelő vagy manuális folyamatok gátolhatják az innovációt. A jövőre való felkészülés részeként a szervezeteknek meg kell küzdeniük ezekkel a kihívásokkal. Hogyan tehetik ezt meg? Az IDC azt tanácsolja a döntéshozóknak, hogy mérlegeljék a következő lépések végrehajtását: 

•  Képzeljék el, milyen szerepet tölthet be a vállalkozás egy megosztáson alapuló gazdaságban.

•  Helyezzék a technikai lemaradások csökkentését a teendők lista elejére.

•  Célozzák meg egy intelligens központ kiépítését.

•  Egyszerűsítsék a folyamatok korszerűsítését, a túlbonyolítás csak komplikációkat szül.

•  Építsenek ki egy olyan infrastruktúrát, amely megfelel a dinamikus üzleti elvárásoknak.

•  Fektessenek hangsúlyt a megbízhatóság fontosságára. 

•  A vállalkozás minden szintjén váljon a döntéshozatali folyamat részévé az elemzés.

 

 

Nincs kétség afelől, hogy a technológia segíti a szervezeteket az „új valóság” elvárásaihoz történő gyors alkalmazkodásban. A digitális átalakulás sikere pedig sok esetben sorsdöntő lehet számukra. Éppen ezért a digitalizációt minden szervezetnek üzleti prioritásként kellene kezelnie. Ennek a folyamatnak azonban jelentős része függ attól, hogyan használják fel az IT-erőforrásaikat, és milyen új technológiákat és alkalmazásokat valósítanak meg. A számítási felhő ebben a tekintetben elengedhetetlen eszköznek számít, mivel biztosítja a szervezetek számára a jelenlegi helyzetben szükséges agilitást és súlyozást.

Kulcsszavak: Oracle IDC kutatás

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Csúcson a Bridgestone magyarországi üzeme

Az üzemben eddig legyártott abroncsokból az összes magyar sofőr kétszer tudna gumit cseréltetni, sőt még mindig maradna plusz egy teljes szett minden budapesti autósra. A KSH adatai alapján erre lenne elég a 35 millió gumiabroncs. A Bridgestone Tatabánya megalapítása óta folyamatosan növeli kapacitását: mostanra képes akár évi 6,5 millió abroncsot kigördíteni az ipari parkból. 

2021. június 19. 12:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40