Egyeztetést kezdeményezett a jogalkotókkal az Ecommerce Hungary
A magyar e-kereskedők érdekképviseleti szervezete, az Ecommerce Hungary egyeztetést kezdeményezett a koronavírus járvány elleni védekező intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló jogszabály egyes rendelkezéseinek értelmezése kapcsán a Gazdaságvédelmi Operatív Törzs szakembereivel. A szervezet elsősorban a csomagküldő internetes kereskedelem egyik mozzanata, a személyes átvétel biztosításának lehetőségével kapcsolatosan kért pontosítást és fejtette ki szakmai álláspontját.
Mint ismeretes, az Ecommerce Hungary múlt pénteken kiadott álláspontja az, hogy a személyes átvételi szolgáltatást nyújtó (azaz a csomagküldés utolsó fázisát megvalósító) üzlethelyiség kizárólag ennek a csomagátadási szolgáltatásnak a biztosítása érdekében nyitva lehet, de normál (fizikai jelenléten alapuló vásárlási folyamatban) vevőt nem fogadhat.
A kormányrendelet szerint köteles zárva lenni egy bolt (mert személyes jelenlétet igényel a vásárlók vásárlása). Ez alól kivétel az a helyiség vagy helyszín, ami csomagküldő szolgáltatás célját szolgálja, azaz a pl. személyes átvételt biztosít, tehát erre a lehetőségre vonatkozóan kivételt fogalmaz meg a jogszabály. A csomagküldő szolgáltatást nem csak házhozszállítással (ami külön is meg van említve kivételként), hanem átvevő ponton történő személyes átvétellel is meg lehet valósítani, ez benne van a csomagküldő internetes kiskereskedelem meghatározásában.
Az újjáalakult e-kereskedelmi szövetség, az Ecommerce Hungary idén februártól hangsúlyos szerepet szán az egész magyar e-kereskedelemi szektor érdekképviseletének és várja tagjai közé azokat az e-kereskedőket, webshopokat, akik fontosnak tartják a szakma érdekképviseletének támogatását és akár tevékenyen is részt akarnak venni az egyesület valamelyik tagozatának munkájában, például tudásmegosztásban, keresztmarketingben, közös beszerzési projektekben.
Kapcsolódó cikkek
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
- Átalakul az Ecommerce Hungary
- Az online vásárlás szárnyal a vírus-válságban is
- Új vásárlási szokásokat szült a járvány
- Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem
- Megérkezik a csomag a karácsonyfa alá?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Jane Goodall Intézet nyerte a Telekom pályázatát
Körforgásban, kölcsönhatásban, közösségben – címmel hirdetett pályázatot kifejezetten magyarországi nonprofit szervezetek számára a Magyar Telekom és a Hello Nonprofit. A felhívásban olyan szervezetek jelentkezését várták, melyek az e-hulladék és a digitális környezetszennyezés csökkentésére; a városi éghajlati alkalmazkodásra; vagy a hazai ökoszisztémák ellenállóképességének támogatására fókuszálnak. A zsűri 21 pályázatból választotta ki a győztes Jane Goodall Intézet „Passzold vissza, Tesó!” programját, amely 16 millió forint támogatásban részesül.
Elérhető a Google új bekarikázásos keresési módja a HONOR Magic V3-on és a HONOR 200 szérián
A HONOR bejelentette, hogy elérhető a Google Bekarikázással keresés (Circle to Search) funkciója a HONOR Magic V3-on, valamint a HONOR 200 szérián. Az új funkcióval az AI adta lehetőségek előnyeit élvezhetik ki a felhasználók, hogy könnyen és gyorsan kereshessenek rá dolgokra okostelefonjukon.
Az SAP a Joule felturbózásával magasabb sebességre kapcsolja a vállalati AI-forradalmat
Az SAP rendszerei immár a globális kereskedelem 87%-áért felelnek, így a TechEd 2024 konferencián bemutatott innovációk, különösen a generatív AI-t használó Joule asszisztens újításai valódi áttörést hozhatnak az üzleti élet mindennapi gyakorlatában.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Sürgető helyzet: Gazdasági hátrányt okozhat a digitális készségek hiánya
Az uniós átlag alatt teljesít Magyarország az Európai Unió legutóbbi jelentése szerint a digitális készségek terén: a honi lakosság mindössze fele rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel, ami valamivel elmarad az uniós átlagtól és messzi célnak tűnik az évtized végére kitűzött 80 százalék. A megoldás azonban sürgető, hisz gazdasági hátrányt okozhat a lemaradás.