Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés

forrás: Prím Online, 2021. november 12. 09:55

A Magyarországon üzemelő webáruházak mindössze 12 százalékának csökkent a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta, ez derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. A Shoprenter által elvégzett kutatás keretein belül 707 hazai webáruház tulajdonosa válaszolt kérdésekre szerteágazó témakörökben. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.

A hagyományoknak megfelelően idén is elkészült a Shoprenter Nagy Webáruház Felmérése. Kulcsár István Róbert, a cég egyik alapítója elmondta, a felmérés egy online kérdőív segítségével történt, melyet úgy alkottak meg, hogy a kérdések egy része illeszkedjen a korábbi kutatásaikhoz. Ennek köszönhetően átfogóbb képet kaptak a változásokról, mivel a felmérések adatai könnyedén összehasonlíthatóvá váltak egymással.

 

2021-ben összesen 707 hazai webáruház vett részt a kutatásban. A webshopok tevékenységi területét tekintve a TOP 3 kategória sorrendje változatlan maradt a tavalyihoz képest: a bronzérmes a hobbi, az ezüstérmes a divat, a győztes pedig az ajándék termékkategória lett. Az építkezés, kert, barkács, a háztartási eszköz, valamint a bútor, lakberendezés termékkategóriákat értékesítő webáruházak előrébb kerültek, holtversenyben a negyedik helyet foglalják el. 

 

Kulcsár István Róbert

„A forgalomnövekedés szempontjából kiemelkedők voltak az elmúlt időszakban azok a területek, amiket a koronavírus-járvány hozott kedvező helyzetbe. Ilyen a számítástechnika, hiszen a digitális oktatás és a home office miatt sok családnak új eszközökre volt például szüksége, vagy a hobbi jellegű termékek, hiszen rengetegen kezdtek aktívabban tevékenykedni a házban vagy a ház körül. A legnagyobb veszteséget azok szenvedték el, akik a turizmusra építettek, a snowboardozásban, síelésben egy komplett szezon kimaradt, ami meglátszik a bevételeken is” – értékelte az eredményeket Kulcsár István Róbert.

 

Érdekességként megjegyezte, hogy míg egy évtizeddel ezelőtt mindenki elképzelhetetlennek tartotta, hogy divatárukat tömegével rendeljenek az emberek online, ez a szektor szárnyal, pár évvel ezelőtt bekerült a TOP 3-ba és egyre jobb számokat produkál.

 

 

Jött a járvány, muszáj volt lépni

A Shoprenter webáruház rendszer egyik alapítója közölte, a kutatásban megkérdezett webshop tulajdonosok 44 százaléka indult idén vagy tavaly, ami pontosan szemlélteti, milyen dinamikus fejlődésen megy keresztül ez a piac.

 

„Rengeteg olyan cég üzemelt a pandémiát megelőzően, amelynek csak offline üzlete volt, nem érzett rá kényszert, hogy webshopot indítson még akkor sem, ha a piac küldte felé a jeleket. Amikor viszont berobbant a járvány, mindenkinek muszáj volt lépnie. Az általunk kezelt hatezer webáruház forgalmi adataiból jól lehetett látni, hogy amikor karanténba zárták az országot, minden vásárló az internetre menekült, majd miután feloldották a korlátozásokat, megtörtént a visszarendeződés” – magyarázta.

 

A 14. Nagy Webáruház Felmérésből kiderült, a résztvevők 43 százalékának növekedett, 20 százalékának nem változott a forgalma a járvány alatt, 24 százalék pedig arról számolt be, hogy akkor még nem üzemelt a webáruháza. Mindössze a megkérdezettek 12 százalékának csökkent valamelyest (maximum 20 százalékkal) vagy jelentősen (20 százaléknál többel) a bevétele.

 

 

Offline üzlet nélkül online is nehezebb

Kulcsár István Róbert az eredményekkel kapcsolatban arra is felhívta a figyelmet, hogy a 707 webáruház 43 százaléka rendelkezik offline üzlethelyiséggel. Mint fogalmazott, az online és az offline között van egy erős szinergia, ami a többcsatornás értékesítésre ad lehetőséget.

 

„Minél nagyobb, minél bonyolultabb, minél drágább egy termék, annál nehezebben hozzák meg online a döntést a vásárlók. Ha valaki pizzát kíván, három perc alatt megrendeli, de ha autót szeretne, hónapokig agyal rajta, egy lakásvásárlásnál pedig ez akár évekig elhúzódhat. Sok esetben inkább azért nem jut elhatározásra az érdeklődő, mert szimplán nem akar rosszul járni” – szemléltette a folyamatot.

 

Megjegyezte, már a nagy amerikai cégekhez is elért a trendforduló, egyre többen nyitnak offline üzletet is. A fogyasztók jobban bíznak ugyanis azokban a cégekben, ahol van lehetőség személyes átvételre. Ilyenkor csak az előkészítés zajlik online, de az üzlet offline köttetik meg. Egyszerű példával élve a lakástextilt említette, amit meg kell simogatni, érezni, látni kell azelőtt, hogy valaki fizessen is érte.

 

A kutatást végző Shoprenter jelenleg 60 munkavállalót foglalkoztat, hatezer áruházat bérelnek tőlük. 2020-ban ezeken a webshopokon összesen 6.5 millió rendelés volt 158 milliárd forintos értékben. A cég indulása óta a Shoprenteres webáruházakban összesen már 500 milliárd forintnyi rendelés volt.

 

Még többet az e-kereskedelemről

A 14. Nagy Webáruház Felmérés eredményei mostantól az újonnan megjelent ekerstat.hu weboldalon érhetők el, ahol a kutatás mellett számos egyéb, izgalmas e-kereskedelmi statisztika kerül bemutatásra.

 

Az ekerstat.hu célja, hogy felmérje a magyar e-kereskedelmi piac helyzetét és átfogó képet nyújtson a hazai trendekről. 

 

A weboldal a Shoprenter, a GKI Digital és az Árukereső szoros együttműködésének eredményeként jött létre, hogy a lehető legpontosabb alapot biztosítsák az adatok bemutatására. Az oldalon szereplő adatok időről-időre frissülnek és bővülnek.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25%-os bérprémiumot kínálnak – derül ki a PwC Global AI Jobs Barometer felméréséből, mely 15 ország több mint félmilliárd álláshirdetését elemezte.

2024. május 28. 14:40

Megbízható Munkaadó 2024-26 címet kapott az SAP

Az SAP Hungary Kft. elnyerte a "Megbízható Munkaadó 2024-26" címet a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) éves taggyűlésén. A díjat olyan cégek kapják, amelyek kiemelkedő HR-gyakorlatot folytatnak, és példaértékű módon gondoskodnak munkatársaik munka- és életkörülményeiről.

2024. május 28. 13:07

Megjelent az első magyar kiberbiztonsági labor az IECEE CB séma alatt

A CCLab Kft. sikeresen teljesített a CBTL auditon és a nemzetközi IECEE CB Rendszerben CB Testing Laboratory (CBTL) jogosultságot szerzett. A magyarországi székhelyű CCLab hivatalosan 2024. május 24-én sikeresen kiterjesztette kiberbiztonsági tesztelői, értékelői és tanúsítási képességét a fogyasztói IoT eszközökre készült ETSI EN 303 645 és az ipari automatizálási és vezérlőrendszerekre szakosodott IEC 62443-4-1 / -4-2 szabványokra az IECEE CB séma keretén belül. A CB séma alatt kiadott tanúsítványokat jelenleg több mint 50 országban fogadják el. 

2024. május 28. 10:13

Magyarországon lép az európai piacra a díjnyertes amerikai felhőszolgáltató

Magyarországon és Romániában terjeszkedik az Intuitive.Cloud, amely a térség diverz és tapasztalt tehetségbázisát veszi célba, hogy továbbra is csúcsminőségű szolgáltatásokat nyújthasson ügyfeleinek. A felhőszolgáltató a következő egy évben több, mint 10 pozíciót tervez nyitni és 200 IT-szakembert venne fel a toborzással foglalkozó Hays segítségével, ezzel pedig életjeleket mutathat az utóbbi időszakban visszaeső IT-piac. 

2024. május 27. 15:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52